Pazar, Aralık 11, 2016
SU KABAĞI SÜSLEME

SU KABAĞI SÜSLEME

10

Oğlumun yaptığı bir kabak süsleme. Çok dekoratif….Daha başka resimleri ve ayrıntılar için buyrun buraya… Nasıl yaptığımızı orada anlattık.

10 YORUMLAR

  1. Deniz’e tebriklerimi ilet lütfen bu güzel tasarım için. Su kabağı projeleri çoğalıyor yavaş yavaş burada da. Bu sene bol bol ekmeyi düşünüyorum su kabağı, umarım hepsi çıkar…Paylaşırız :))

  3. Akoni, çok teşekkürler yazı için. Zevkle okudum. Adana,Maraş yöresinde ve eminim pek çok yerde, ayrıca; tuz saklamak için kullanılır. İçi boşaltılır ve iyice tuz basılır içine. Nem almadan yıllarca kalabilir. Ayrıca,yarısı kesilerek (boydan boya) su maşrapası( tası) gibi de kullanılır. Osmanlı’da İstanbul itfaiyecileri ( tulumbacılar) kabaktan çok yararlanmışlar. Ya da sandalcılar, can yeleği gibi içi boşaltılmış su kabağı takımı kullanırlarmış.

  5. Belgin41 çok teşekkürler. Sevgili Acemi, ek sen lütfen tohumları.Tutma olasılığı çok yüksek. Azıcık toprak olsa ben de ekeceğim ama yok yok yok….Temanın bu yıla dair güzel bir açıklaması var: Bu yıl 10 yılda bir görülen yağıiş yılıymış. Elinizdeki tüm tohumları değerlendirin diyor….