Pazar, Aralık 11, 2016
Su kabağından saksı

Su kabağından saksı

19

Geçen sene yetiştirdiğim su kabağından saksı yaptım. Yapım aşamaları aşağıda.Kullanılan malzemeler:Su kabağı, kırnap, sprey vernik, matkap, mavi tahta boncuk, tahta bilezik.Yapılışı:* Su kabağının alt kısmını kesin. İçinden tohumları çıkarıp, içini temizleyebildiğiniz kadar temizleyin.* Sap kısmına delikler açın. İki kat vernikleyin. * Kırnapı tahta bileziğe sarın.* Kırnaptan eşit uzunlukta 4 parça kesin. Birbirine düğüm atarak ve aralarına boncuk takarak makreme süsü verin. Tüm iplerin uçlarını bağlayın.* Uçlardan sarkan iplere boncuklar takın.* Saksınız hazır. Önce sapın içini mercimek büyüklüğünde taşlarla doldurun. Ardından toprak doldurup çiçeğinizi dikin.Ben maviş çiçeği diktim. Çiçeklere uyması için de mavi boncuklar kullandım. Çiçek açtığında bir daha fotoğraflarım.

Bu da kuş yuvam.

19 YORUMLAR

  1. Teşekkürler arkadaşlar. Bu sene de yetiştireceğim ve bu sefer meyve tabağı yapmayı düşünüyorum. Çok doğal duruyor.

  2. Sevgili Sakagun, su kapağını bu tarzda kullanmak süper fikir.Çok beğendim. Görüntüde çok güzel ellerinize emeğinize sağlık.Güzellikler sizinle olsun sevgiyle kalın…

  3. Teşekkürler Belgin.Evet Banuca, maviş harika bir çiçek, kışı balkonda geçirdi. Birçok çiçeğim bu kış donmasına rağmen, bu sapasağlam ayakta. Üzerine kar yağsa bile birşey olmuyor. Yaz, kış yeşil. Bahçemde yürüyüş yoluna ekmeyi düşünüyorum.

  4. Su kabağının ne kadar uzadığını merak eden bir arkadaşımız için resmini ekliyorum. Şeftali ağacının tepesine kadar uzadı.

  5. çok teşekkür ederim canım.ilk defa görüyorum ve harika görünüyor:) emeğine sağlık.saksında çok güzel görünüyor.güle güle kullan :)