Sukabağından çanta

-

sukabagindan-el-yapimi-canta
Materyal doğal sukabağıdır. Sukabağı kabakgiller familyasından olan bir bitki, yaş haldeyken yemeği yapılan bu bitki doğal ortamında kuruduğu zaman dış yüzeyi sert ahşap bir yüzey oluşturur, iç yüzeyi ise kuruyan lifleri ve dışarıya verdiği nemden dolayı adeta boş bir hale gelir. Sukabağından dekoratif amaçlı bir çalışma yapmak istenildiğinde sukabağının dış yüzeyi su içerisinde 5 ile 10 dakika kadar bekletilip sonrada bulaşık teli ile hafifçe kazındığında çok parlak ve düz bir görünüme bürünür. İşlenecek desene göre kabağın alt kısmı ya da üst kısmında yuvarlak bir delik açılarak kabağın iç kısmındaki liflerde temizlendiğinde kabak artık desen çizim aşamasına gelmiş olur. Beğendiğiniz herhangi bir desen ya da motifi kabak yüzeyine şablon ya da transfer tekniği ile çizdikten sonra desenin işlenme aşamasına geçebilirsiniz. Bu aşamada elinizde küçük çaplı bir ahşap yakma makinası olması gerekmektedir. Ahşap yakma setiniz ile çizimlerin üzerinden gittiğinizde ekranınızda gördüğünüz görselliğe ulaşmanız mümkündür. Son olarak kabağın dış yüzeyini eskitme kızıl veya kahverengi tonlarda subazlı boya ile boyayıp verniklemeniz gerekmekte. Evet şimdi çantanızı kıskananlarla tanıştırma zamanı :)

5 yorum gelmiş

  1. shane

    ben çocukken antalya’ya gezmeye gitmiştik, sukabağından boyanmış bebekler almıştık, ama bir antik tiyatroda unutmuştuk onları. nasıl ağlamıştım. sukabağı görünce onu hatırlarım. her çalışmanız gibi bu da muazzam olmuş.

  2. kabak sarayı

    Çalışmalarıma göstermiş olduğunuz ilgi için çok teşekkür ederim Shane… hobi olarak elime aldığım ilk sukabağını işlerken ne hissettiysem inanın bugünde aynı şeyi hissediyorum. sözün özü çok seviyorum bu arkadaşı :)

Bir Cevap Yazın

kabak sarayı

Su kabağından dekoratif çalışmalar yapan bir fani...

Kuru dallardan çerçeve

| | 3 Yorum

Kınnap ip ve deniz kabukları ile ayna süsleme

| | 1 Yorum

Aşk temalı terrarium yapımı

| | 0 Yorum

Tespihten salkım üzümler

| | 0 Yorum

Deniz taşlarından duvar süsü

| | 0 Yorum

Ağaç dallarından merdiven duvar süsü

| | 1 Yorum

Portakal kabuğundan dekoratif gül yapımı

| | 0 Yorum

Palamuttan fırıldak yapımı

| | 0 Yorum

Portakal kabuğu süslü kapı süsü yapımı

| | 0 Yorum

Keçe çiçek süslemeli kuru dallar

| | 0 Yorum

Yılbaşı kapı süsü, kozalaklı

| | 0 Yorum

Antep fıstığı kabuğundan çerçeve yapımı

| | 0 Yorum

Deniz kabuklarından balık yapalım

| | 6 Yorum

Deniz kabuğu şelalesi

| | 0 Yorum

Vişne çekirdeklerinden mandala nihale

| | 2 Yorum