Sultan Süleyman’ın Kaftanları

-

seramik boyama
Bu sıralar Muhteşem Yüzyıl dizisi hem Osmanlı tarihine olan ilgiyi artırıyor hem de kıyafet ve takılarıyla bizlere görsel bir şölen yaşatıyor. Ben de bu esintiden nasibini alanlardanım.
Seramik obje alırken elim birden kaftan şeklindeki biblolara kaydı. Bibloları boyarken bir yandan o dönemleri yaşadım, bir yandan da Topkapı Saray’ını gezerken gördüğüm padişah kaftanlarının büyüklüğünü düşünerek o dönemki padişahların heybetli hallerini hayal ettim. O dönemin ihtişamı renkler ve işlemelerle o kadar bütünleşmiş ki!

kaftan

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

emelcesanat

1974 İzmir doğumluyum. 9 Eylül Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümü mezunuyum.

1996 yılında finans alanında iş hayatıma başladım. 2001 ekonomik krizine kadar kendimi işimle ilgili çeşitli seminerlerle geliştirirken ruhumu ise sanat gösterilerini izleyerek ve dinleyerek güzelleştirmeye çalıştım.

Doğaya olan tutkum, yeşile ve maviye olan inanılmaz sevgim sebebiyle İzmir Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübüne üye oldum. Dağlarda özgürdüm, denizde ise bir deniz kızı kadar güzel hissediyordum kendimi.

Güzel olanı resmetmeliydim, hafızamdan silinmemeliydi tüm hoşluklar… Bunun içindir ki İzmir Fotoğrafçılık Derneği’nin açtığı seminerlere katıldım. Artık bakmak ve görmek arasındaki ayrıma varabilmenin ilk adımlarını atmaya başlamıştım.

2001 ekonomik krizi ile birlikte birçok insan gibi benim de iş hayatımda karmaşık bir süreç başladı. 2003 Mayıs ayında İzmir’in şirin bir ilçesi olan Seferihisar’da ailemin yanında yaşamaya başladım. Hayatımdaki büyük değişim süreci başlamıştı!

Kendi işimi kurmalıydım. Babamın züccaciye işine paralel yapabileceğim hediyelik eşya mağazamı 2006 yılında açtım.

Küçük bir ilçede sanattan ve kültürel ortamdan uzak kalmak bana göre değildi. Halk eğitim merkezinin ahşap boyama, cam boyama ve seramik boyama kurslarına katıldım.

Mağazamda ağırlıklı olarak kendi yaptığım ürünleri sergiliyor ve sipariş üzerine müşterilerime hayal ettikleri ürünleri; kişiliklerine, sevdikleri renklere ve sahip oldukları eşyaların dokusuna uygun olarak tasarlayıp üretmeye çalışıyorum.

Ne demişler: “Gecenin Karanlığından Sonra Hep Güneş Doğar…” Artık kendi sınırlarımı aşmam gerekiyordu. Küçük bir ilçede yaşamak engel değildi hayallerimi gerçek kılmama.

Yaptığım ürünler sayesinde yüzünüzde güzel bir tebessüm görmek veya güzel bir söz duymak en büyük kazancım benim.

Kumaş bebek patiği dikimi

| | 2 Yorum

Lavanta dolgulu elbise askılığı yapımı

| | 0 Yorum

Kurdeleden peçete halkası yapımı

| | 0 Yorum

Pantolon kalıbı nasıl çıkarılır?

| | 0 Yorum

Burda Dergisi’nden nasıl kalıp çıkarılır?

| | 4 Yorum

Püskülden yılbaşı sofrası isimliği yapımı

| | 0 Yorum

Dikiş makinesine ip nasıl takılır?

| | 5 Yorum