26 yorum gelmiş

  1. saatoniki

    eller iyileştimi peki o zamandan bu zamana? yani ağrı sızı, kesik yapar bu işler o bakımdan dedim. çanta pek afili. kim kullanıyosa kıymetini bilsin.

  2. saatoniki

    sanki pek sık yaparmışım gibi atıp tutmuşum üst yorumda..ne sık yapması hiç yapmadım..yok efenim ağrı yok efendim kesik..

  3. fiamma1

    Ne kadar şık olmuş, gece çantası olarakta gündüz de rahatlıkla kullanılabilir… Ben hep tel kırma işini başörtüsü olarak görmüştüm. Çaycuma,Zonguldak’tan böyle bir hediye de almıştım, bana onu anımsattınız.Tel kırma Bartın işi mi?

  4. ozra76

    Arkadaşlar ben Zonguldak dogumluyum.Ailem de halen orada o yüzden tel kırma bana pek yabancı degil.Ama esasen Bartın’da yapılır bu tel kırma işi.Gerçi ben kursa Ankara’da gitmiştim.Bana zor bir iş gelmiyor.Ama kararmadan dursunlar diye saklamak daha zor.Bu arada motifi alın görüntüden kareli kagıda cıkarın,belki bir gün kızınıza yaparsınız:)

  5. sesiber

    12 fena sallamışsın ama neyse…benim rahmetli anneannemden kalma şalım var hala ilk günkü gibi kararmadı. Anneannem vefat edeli 33 yıl oluyo düşünün artık. Eski teller daha dayanıklıymış demek.

  6. ozra76

    arkadaşlar en son tel kırma ile aldiğım derginin son sayfasında tel kırma ve tel sarmanın nasıl yapıldığı da anlatılıyor.bence o tip dergilerden bile ögrenebilirsiniz.hepinize teşekkür ederim.

  7. boncuk hanim

    Nurhan hanımcım bu senin yaptığın tül üzerine tel kırma için iğne gerekmiyor ki. Nasıl yapıyodun sen, iğneyle mi?Ozra, bende zamanında bisürü tel kırma dergisi almıştım, ama hiçbirinin içinden denin ayrıntısı çıkmadı. Nasıl yapıldığını göstermiştir belki ama desen bulmak çok zor valla. Kaneviçe deseni diyceksiniz şimdi. Hayır, kaneviçeyle tel kırma arasında benzer yönler olmasına karşın, o desenleri tel kırmaya uyarlamak çok zor. Neden? Çünkü, kaneviçe ilmekleri kare , telkırmanınkiler uzun oluyor. Birbirine denk düşmüyor çok zaman.Bide Sesiber, eski teller daha dayanıklı değiller.Şimdikiler de onlar kadar dayanıklı. Sadece korumayı bilmek lazım. Bu teller gümüş olduğu için kararıyorlar. Üstelik kararınca da çok hoş oluyorlar. Daha bi antika havası veriyor. Tabi naçizane fikrimdir. Doğru saklandığı takdirde ömürlük iş oluyor telkırma.Bu arada sanki çantayı ben yapmışımda yazının sahibi benmişim gibi herkese cevap yetiştirmişim:))) Ozradan çok özür dilerim:)Çanta harika olmuş, ellerine sağlıık.Son bişey daha istiycem: Eğer elinde telkırma deseni olan varsa bana fotokopi olarak gönderirse çok sevinirim. Arz ederim.

  8. selmatozan

    elinize sağlık.. tel kırmayı ilk görüşüm tv de olmuştu bartın işi olarak ve diyebilirim ki vurulmuştum naif ve zarif çok şık bir iş.. tam anlamıyla el emeği göznuru..

  9. nrhnmrl

    boncuk hanim diyor ki;Nurhan hanımcım bu senin yaptığın tül üzerine tel kırma için iğne gerekmiyor ki. Nasıl yapıyodun sen, iğneyle mi?

    iğnesiz nasıl yapılır boncuk hanımcım o tel o tülün deliklerinden başka tülü yırtmadan etmeden daha kolay nasıl geçebilir ki ben benimkilerin hepsini iğne ile yaptım yoksa elle yok yok olmaz işi zorlaştırır zaten çok zor :=)sen iğnesiz yaptın mı hiç ben hiç iğnesiz yapan görmedim ki :=)

  10. boncuk hanim

    Yok yok kesinlikle zorlaştırmıyor. Ben hep iğnesiz çalıştım ve tül üzerine iğneyle çalışan ilk defa seni görüyorum. Telkırma kursuna da gittim ben (kısa süreliğine de olsa) orda da hep böyle öğretiyorlar. Tel zaten tam tülün deliğinden geçecek boyutta iğneye gerek yokki. İğneyi sadece kumaş üzerine işlerken kullanıyoruz. Sen benim bildiğimin tam tersini söylüyosun:))) İğneyle tülde çalışırken yırtılma ihtimali daha fazla.Kendi yaptığım işleri burda yazı olarak yayınladım sanıyodum ben, hesabıma bakınca bulamadım. İlk fırsatta kendiminkileri de görteririm Şimdi elimde fazla bişey yok ama olanlarla idare edin artık:))

  11. Benim tel kırma bir şalım var.Rahmetli canım komşum Nebahat annem hediye etmişti.Çok özel günlerde siyah askılı elbisemin üzerine alıp herkese hava atıyorum.İşleme konusunda hayli tecrübeli olmama rağmen hiç girişimde bulunmadım.Çok güzel ve özel bir çanta sahibi nice güzel yıllarda güle güle kullansın.

  12. embir

    Nasıl bir sabırdır bu, ben anlamıyorum. Lütfen benim için maksimum 1 günde minimum 2 dakika da bitecek çalışmalar yayınlayın :))

  13. fiamma1

  14. ozra76

    Sevgili arkadaşlar gerçekten ilginize çok teşekkür ederim.Öncelikle ben tül üzerine ignesiz çalışıyorum,kurstada bu şekilde gösteriyorlar.Ama keten ya da ipek üzerine ignesiz çalışamazsınız.elimde çok sayıda desen var,burada yayınlarsam dergi adıma dava açar.Ama başka yol biliyorsanız paylaşmaktan mutluluk duyarım.Çantayı bir günde bilemedin iki günde işlersiniz ama çantacıyı 15 gün beklersiniz.ben ankara maltepede yaptırıyorum.herkese hayatında mutluluklar,sorular varsa cevaplarım,hoşçakalın.

  15. boncuk hanim

    Ozra, Maltepe de terziye mi veriyorsun çanta yapımı için? Yoksa çanta tamir eden birisine mi yaptırıyorsun?Desen konusunda, ben de Ankara da oturuyorum, ama küçük bebeğim olduğu için dışarı çıkmak zor oluyor. Desenleri mail olarak adresime gönderebilirmisin? Çok mutlu olurum.Büyük sevaba girersin.Allah tuttuğunu altın eder:)(Biraz da duygu sömürüsü yapıyımda daha iyi gönderirsin belki dedim:)))

  16. ozra76

    maltepede eski maltepe pazarının oldugu yerde bir park var orada demet canta adında bir dükkan var,zaten hep tel kırma çanta falan dikiyorlar.istedigin modeli seçip işledigin kısmı veriyorsun 10-15 gün sonra gel al diyor ama gitmeden telefon et çünkü zamanında olmuyor.desenleri isteyene mail atabilirim ama bir hafta falan sürer şu scanner olayı için eşimden yardım almam lazım.desen isteyen mesaj kutusundan mail adresini postalasın.herkese iyi günler bu arada benim de 3 yaşında ikiz oğullarım var.

  17. asyayaren

    tüm kalbimle , tüm fikrimle, tüm zikrimle,tüm bedenimle:DDDD katılıyorumellerine sağlık ozra76 valla bence bakımlık harika olmuş

Bir Cevap Yazın

10marifetli Instagram konukları: catzystaschen

| | 0 Yorum

Eyfel Kulesi aplikeli keçe çanta yapımı

| | 0 Yorum

El boyaması ile bez çanta süsleme fikirleri

| | 2 Yorum

Kolay kumaş çanta dikimi

| | 0 Yorum

Baykuş aplikeli kumaş çanta dikimi

| | 0 Yorum

Suni deri ile kolay çanta dikimi

| | 0 Yorum

Puantiyeli kumaş çanta dikimi

| | 2 Yorum

Güpürlü saten çanta dikimi

| | 0 Yorum

Renkli kumaşlarla çanta dikimi

| | 0 Yorum

Kumaş kalemlik nasıl dikilir?

| | 2 Yorum

Çift taraflı bez çanta dikimi

| | 0 Yorum

Kozmetik çantası dikimi

| | 0 Yorum

Tığ işi abiye çanta yapımı

| | 0 Yorum

Pratik el çantası dikimi

| | 2 Yorum