Cumartesi, Aralık 10, 2016
Uzun Elbisem..

15 YORUMLAR

  1. Hayır kalıp falan kullanmıyorum.. Ölçülerimi alıyorum her seferinde ve ona göre hesap edip kesip biçiyorum. Bazen de üzerime oturan bir kıyafetimi kalıp olarak kullanıyor kumaşın üzerine serip onun kalıbında kesiyorum. Kalıp kendim oluyorum genelde. Hemen kesip iğneyle azcık sabitleyiip giyiniyor daha sonra üzerimde düzeltmeleri işaretleyip dikişe geçiyorum.. Biraz giy-çıkar oluyor ama olsun :)

  2. hobimiterapimi çok teşekkür ederim :) Nicin çok güzelmiş bu arada hem hobi hem terapi bence :)
    Blog açmayı düşünmüyorum çünkü o apayrı bir ciddiyet istiyor diye düşünüyorum. Bir yandan çalışıyorum bir mühendisim ben, bir yandan da hobi ve terapi olarak yapıyorum bu eserlerimi. Zevk için yapıyorum, ama bloğumda paylaşmak için birşeyler yaparsam mecbur hissederim kendimi, 10marifeti seviyorum ben bana yeter:)

  3. Hahaaaa :) Valla kolay gelsin hobimiterapimi… Ben çevre mühendisiyim genelde bayanız biz :) Ama nickin daha da anlam kazandı, sana hem hobi hem terapi lazımmış :)

  4. Teşekkür ederim semanazlimo :) Bu biraz karmaşık çünkü kumaş şifona yakın kaygan bir kumaştı. Kır düğünü için diktim ve çiçekleri çok hoşuma gitmişti..
    1.öncelikle göğüs kısmını dikiyoruz
    .uzun bir kumaş kesip göğüs önünü için pileler yapıyorsunuz. kumaşın uzunluğu pilenin kalınlığı ile alakalı olduğu için bir uzunluk veremiyorum.Ben sadece ön tarafta pile kullandım ve elbisenin üst kısmında içten bir kalıp var. Düz bir kumaşın üzerine dikiyotuz bu pileli kısmı çünkü giyince pilelerin açılmasını istemeyiz. Pileleri dikmiyoruz çünkü onlar hacim vermek için varlar, sadece en üst ve alttan dikiyoruz sabitlemek için. Kalıbın üzerine yerleştiriyoruz.
     . Arka kısmı daha kısa yaptım dekolte fazla olsun diye ama bu tamamen size kalmış. Göğüs altı seviyesine kadar ön ve arka kalıpları hazırlıyoruz ve üst kısmı dikip bitiriyoruz.
    2. Etek kısmına geldik..
    .Etek kısmı daha basit ön tek arka ilki parça olacak şekilde çan bir kumaş kesiyorsunuz kensi ebatlarınıza ve uzunluğunuza göre. Ben topuklu giyeceğim için çok çok uzun bir elbise istedim çok uzun kestim.
    .Eteği kenarlarından birleştirip elbise üst kısmıyla birleştiriyoruz. Ben her aşamada elbiseleri giyer üzerimde bir daha bakarım nerelerden düzeltmem gerektiğini.
    .Birleştirme bitince arka kısma bir fermuar takıyoruz. Askıları yapıyoruz, uzunnnnnnn bir kemer yapıyoruz arkadan fiyonk güzel durması için. Ben saten bir siyah tercih ettim. Aynı kumaştan da elbisenin altına bir hat yaptım, kemerin genişliğinde. Benim en sevdiğim kısmı da etek uzu ve kemer uyumu…
    Diğer dikim katlama ayrıntılarını da yapınca elbisemiz hazır

    Aslında görüntülü anlatmayı çok istederdim ama bunları geçen yıl dikmiştim ve 10marifete eklemek aklımda bile yoktu. Yeni diktiklerimin hepsini resimli anlatıyorum ama bunlarda uygulayamadım maalesef :)  

  5. bu elbiseye de bayıldım desenine hele bittim gülşen bubikoğlunun filmlerinde giydiği elbiselere benziyor :) fark ettiysen senin dükkana yolum düştü :D