Pazar, Aralık 11, 2016
YARDIM EDER MİSİNİZ ?

YARDIM EDER MİSİNİZ ?

43

evet arkadaşlar,2 yıl önce kurdele nakışı kursuna gittiğimde öğrenmek amacıile başladığım bu işleme de amacım tüm öğrendiklerimi bir arada tutmaktı.onun içinde plansız olarak kumaşın bir köşesinden başladım.işte böyle de her öğrendiğimi sectiğim desene işledim.

yakından görünüşü
yakından görünüşü

sonra baktım gözüme hoş göründü.bir kenara atmaya kıyamadım.ama çok kenara işlediğimdendene yapayım bilemiyorum.işli olan kısım yaklaşık 20 x 20 cm.sizce nasıl adam ederim? ne yaparım? fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim…)))))

43 YORUMLAR

  1. 1.boşlukta kalan yukarı kısma bir resim boyutunda kurdelelerle çerceve işle sonra içine sevdiğin bir fotoyu koy. Camla beraber çerçevelet as duvara ilk öğrencilik hatırası2..Dikdörtgen şeklinde katla yanlardan dik, ağzına fermuar, içine astar; kol altına pörtfey mi denir (nasıl yazılır bu yahu – güneşe doğru koş )çanta.Sapınıda kalınca bir kurdeleyle ne bileyim püskülle tamamla.3.pek bi emir eder ağızla yazdımı fark edince hızım kesildi.semyıl abla pardon ben adet terbi yaptırayım kendime gelirim.

  2. en güzeli çok güzel çerçeve yapıyorlar çerçeletip pano yapardım.mutfağada asardım.kurdela nakışı tablo olarak harika görünüyor..1.pano2.panokarar sizin ama çok güzel görünyorlar bu şekilde..hele bu desen fevkaladenin fevkinde olur..

  3. 1-)Desen tam ortalanacak şekilde kumaş kare olarak kesilir2-)Etrafına yani 4 kenarına dantel (eğer üşenilirse hazır dantel ama kalın olcak biraz)3-)Dantelden sonra tekrar aynı beyaz kumaştan 4 kenara dikilir(hani ara danteli gibi)4-)Aslında ben bu halini gayet beğendim hiç bozmayıp aynen kullanılır…

  4. Sema abla çok ama çok güzel olmuş işleme, bence ille de ortada olması gerekmiyor ana desenin, kumaşın boş kalan yerlerini desenin etrafındaki küçük çıtır, tomurcuk gibi olan işlemelerle çok sık olmadan doldurup, güzel dekoratif bir yastık yapılabilir. Arkadaşlar bir sürü değişik fikir vermişler, bu da benim naçizane fikrim, karar verdikten sonra bitirilmiş sonucunu dagörürsek seviniriz, kolay gelsin :))

  5. arkadaşlar çok güzel fikirler veriyorsunuz. bu gidişledehangisini uygulayacağıma karar vermekte zorlanacam galiba:)

  6. * nalancım bekliyorum seni de :)))* kondorcum çok güzel yazmışsın sende ben seni yazdığını içtenlikle anlıyorum merak etme. önerilerini bekliyorum.:))* aydıngelini seninkiler de çok güzel olmuş. ayrıca siteninyeni halide hoş :)))* boncuk hanım ara dantelide güzel fikir :))* sibelcim bitirince tabiiki de ilk burada görünecek. :))

  7. oval çerçeveler var onlarla çerçeveletebilirsiniz ya da kasnak şeklindeki çerçevelerle olabilir. Deseni ortalayıp kare şeklinde kesip kenarlarına otantik ince bir dantel geçirip içindeki tonlardan düz renk dikilmiş bir kırlentin ön yüzüne aplike şeklinde yerleştirebilirsiniz. Kare içinde ters kare şeklinde…Aynı şekilde çerçevede de kullanılabilir.

  8. evet sesiber, o da güzel olur.ne akla o kadar kenardan başlamışsam işte.:((çerçeve yaparkende kenar payı çok az mutlaka ek yapmalıgaliba onuda paspartu ile gizlemeli mi ?

  9. işte o eki düz renk başka bir kumaşla halledebilrsin. hem işlenmiş zemin daha ön plana çıkar. kumaş paspartu gibi yani.

  10. benimde önerim boncuk hanımın kine yakın..benzer bir çalışmayı nakışla yapıp salon takımı olarak değerlendirdim.ilgilenirseniz bakabilirsiniz.kurdelelere uygun bir renk seçimi ile parça büyür.ister pano ister uygun bir yere örtü olarak kullanabilirsiniz.

  11. doğru söylüyorsun sesiber.gönüldenele sizinkilerde çok çok güzel .bu arada bir sorum olacak. kırlent veya örtü de kurdele nakışı kullanışlı olur mu ?bana sanki çabuk deforme olurmuş gibi geliyor.ne dersiniz?

  12. salonumda kullandığım bir örtüm var.serpme kurdele işli.elde yıkıyorum.krlent işlemedim ama şu hazır kurdele işlerinden arkadaşım günlük kullanıyor.bi problem yok.

  13. canim elleine sağlık,ne kadar güzel işlemişsin.bende cam altı panodan yanayım,kirlendi,soldu derdi olmaz ve bu güzel iş yıllarca sana pırıl pırıl gülümser.

  14. çok güzel olmuş. işleme yapanlara hayranım, çok sabır gerektiriyor çünkü. sesiber’e katılıyorum. oval bir çerçevede harika durur. yukarı doğru bir dal uzatırsanız minik yapraklı ve tohumlu, tadından yenmez:)aslında düşündüm de, küçük bir el çantasının ön yüzü de olabilir ama, insan kullanmaya kıyamayabilir onu da. en iyisi çerçeve.

  15. bende sunduğum fikirleri kendi oy çoğunluğumla (kimlik çatışmasından kendimi artık beş ayrı karakter gibi hissediyorum da) geri çekip sesiberin oval çercevesine katılıyorum. Böyle ahşap sade ama kendini satan bir çerceve geldi gözümün önüne.

  16. yaaa arkadaşlar ne güzel fikirler verdiniz. sagolun varolun.çerçeveleteyim . tamam. AMAdüşündüm, düşündüm,düşündüüüüm bu sefer zararlı çıktım.duvarda tek olmaz di mi ? yanına ya aynı ebatta yada biraz küçüğünü de yapmalı. :(((nasılsa kumaştan artan var. (coşturdunuz beni )

  17. ben bu işi hiç denemedim, bilemediğim için yardımcı olamayacağım şemyıl ablacım. Zaten bu hali bence harika gözüküyor.

  18. bence beyaz bir gömlek alın kendinize tek cepli olanlardan. cebin üstüne motifi dikin ve içindeki renklerden fularlarla kullanın. mesela kırmızı bir fular…

  19. embircim, canım. bende ilk kez yapmama rağmen beğendim.bir köşeye atamadım işte.panicofpsych, cep için biraz büyük olmazmı?resimden anlasılmıyor olabilir neredeyse bir karış en ve boyu

  20. semyılcım çok güzel olmuş çok güzel fikirler vermiş arkadaşlar.valla ne yaparsan yap çok güzel olacağına şüphe yok.en kısa zamandada bitir yayınla merakta bırakma:)))

  21. evet fikirler gerçekten güzel benimde bakış açımıgenişlettiler.sağolsunlar.eh tabii bir sonuca bağlayınca ilk işim burada yayınlamakolacak.hastalıkda insanı tembelleştiriyor valla !!tembelliğimede bir neden bulmalı :))

  22. bence de çerçeve yap ama diğer çerveleri uzun şekilde işlersen dikey olarak farklı bir hava yaratabilir

  23. Harika olmuş arkadaşım,Bence de çerçeveletip pano olarak kullanmak iyi olur.Kumaşın 1/4 ünü kaplar kalandanda başka panolar olabilir.

  24. evet oybirliği ile pano yapıyorum nazesencim….seni bayağı yordum. (ama napiimmm bak ne çok yazımıatlamışsıııınnnn :))))tamam tamam ) ben kaçtım :)))))Ayy düştüm :((

  25. Çok güzel bir çalışma olmuş, elinize sağlık. Halen bir objeye dönüştürmediyseniz ben de size kendi düşüncemi açıklamak isterim. 20*20 cm dışından 4 cm eninde kalın saten kurdele geçin, bu kurdela nakışın en koyu renginden olsun.Eğer Istanbul ve Üsküdar tarafına yakınsanız orada bu tür kurdela nakışlarını boyutlu olarak çerçeveleyen bir dükkan var(adresini verebilirim) orada çerçevelettirin(Karton kısmı için gülkurusu veya yeşil ,çerçeve için eskitilmiş gümüş) çerçevelettirmeye giderken koçtaş a uğrayın ve oradan seramik saplı yine nakışınızın renklerine uygun 2 adet çekmece tutacağı alın ve bunları da çerçevenin iki kenarlarına monte ettirin.Böylece her an kullanabileceğiniz şık bir tepsi elde edebilirsiniz.

  26. ilgi gösterip fikir verdiğiniz için çok çok teşekkür ederimFamma1,bende önce tepsi olarak düşündüm. ama olursa kare birtepsi olacak, bir de bahsettiğiniz şakildeki tepsiler birazağır oluyor.( benim açımdan kullanmak zorlaşıyor.)ama bahsettiğinizi tablo şeklinde uygulayabilirim sanırım.sevgiyle kalın:))