Yarışma: çocukların koruyucusu, Sonbahar perisi

-

polimer kil
Merhabalar! Ne zamandır istediğim şeyler vardı: gerçekçi bir hanım kız yapmayı denemek, 10marifet sergisi için güzel bir şeyler yapmak ve bir Sizzix edinmek : ) İlk ikisi için zaten hazırlıklara girişmiştim ancak bir de hobiniyarat.com’un sponsor olduğu yarışma olunca bu isteklerimi konsepte uydurup, Koruncuklar için Sonbahar’ın koruyucu perisini yaptım :)
Kendisi ilk gerçekçi hanım kız denemem. Ne kadar gerçekçi tartışılır tabii ama bir hafta yemeden içmeden uğraştığım için ben objektif olarak değerlendiremiyorum. Yapım aşamalarıyla ilgili çok fazla fotoğraf var (öyle ki sanırım hobiniyarat’ın mail kutusunu doldurdum, mail atamıyorum kendilerine), o yüzden fotoğrafları paylaşmak yerine direk anlatayım :)

polimer kil
Kötü bir eskiz çizip planlayarak başladım işe. Tel, alüminyum folyo ve maskeleme bandıyla yaptığım armatür üzerine cernit marka polimer kilden (flesh) figürü yaptım ve pişirdim. Gözleri ise boya, yaldızlar ve vernikle ben yaptım. Piştikten sonra hazır aldığım bebek kirpiklerini gözlere taktım ve yüzü akrilik boya ve makyaj malzemeleri ile renklendirdim (bu renklendirme işlemi figürü yaparken hep devam etti, en güzel hale getirebilmek için ^^) Zımparaladım, vücudu renklendirdim ve bir takı aparatından tacını yapıp telle kafasına monte ettim. Daha sonra saçları için aldığım birkaç parça Tibet koyunu kürküyle aşama aşama peruğunu yaptım. Çerçevenin arka planı için krem rengi bir dantel ile beyaz kartonu dekupaj tutkalı ile yapıştırıp vernikledim. Bu sırada kıyafetine karar verdim ve kanatları yapmaya başladım. Kanatlar parktan toplayıp kuruttuğum gerçek yapraklar, güçlü ve esnek olması için birkaç kat pva bazlı bir tutkal sürdüm ve yine birkaç kat vernikledim. Sonrasında mikroboncuklar ve simlerle süsleyip figüre uygun hale getirdim, çerçeveye yapıştırdım. Kıyafetinin bir kısmını yaptım ve belinden sarabileceğim şekilde çerçeveye 4 tane delik deldim. İleride herhangi bir şekilde düşmemesini garantiye almak istedim ve telle güzelce sardım, bu işlem sırasında figürü sıcak tutkal ile sabitledim. Kıyafetini tamamladım, yine polimer kil, taçta kullandığım aparat ile damla kesim uçuk pembe bir Svarovski taşından asasını yaptım. Vernikledim, birkaç detayı daha düzelttim ve bitti!

Bu arada elbisesinde kullandığım ipek kumaş aslında beyazdı, evde istediğim gibi bir şeyler bulamayınca kahveyle evde boyadım : )

polimer kil
Yorumlarınız benim için çok kıymetli, umarım beğenirsiniz ve sergide de beğenilir ve Koruncuklar için güzel bir gelir elde edilir, bu sevimli peri kızımız da nihai gayesine bir adım daha yaklaşmış olur! Daha fazla fotoğraf ve detay için sizleri şuraya alalım : )

Dipnot: Acaba dikişle ilgilenen hanımlar ellerinde kalan, artan, minik, kıypık kumaşları değerlendirmiyorlarsa benimle paylaşmak isterler mi? Böyle mini mini projelerde ilginç kumaş, kurdele, tül vesaire çok lazım olacak gibi görünüyor O.O

28 yorum gelmiş

  1. deliisibunlar

    Ellerinize sağlık, çok başarılı bir çalışma olmuş.İlk çalışma içinse muhteşem :))
    Çok emek verdiğiniz çook bellii, bol şanslar.

  2. hayalignesi

    çok ilginç ve güzel olmuş elinize saglık. dun bırr torba kumaş artıgını çöpe attım utanarak soluyorumm:( sonra atmaya atmaya çöp ev kıvamına gelıyo cunku:) eger benım kullandıgım atrza kumaş ıhtıyacınız olursa bı dahakına bırıktıreyım:)

  3. senayatilgan

    Ve evet benim favorim de eklenmiş. Hakikaten bir sanat eseri bu Kilpi… Bunu görene kadar herşeyi beğeniyordum ama gördüm dumur oldum ve başka birşey beğenemiyorum yetmiyor bana :) Ellerine sağlık ve daha çok fikrine hayal gücüne sağlık :) Asasıyla bana da dokunur mu ki bu peri :)

  4. senayatilgan

    Filizcim sen haber verdinya facebooktan :) O an anlamıştım zaten hem Kilpi dedin hem tasarımını gördün mü dedin :) içimden – ahanda sanat eseri yaptı herhalde dedim ve öyle de yapmış :)

  5. zulaltan

    şenay ,ben tasarımı görür görmez vayyy demiştim hala şaşkın şaşkın bakıyom bu tasarıma :) nazar değecem diye korkuyorum .bir nas suresi okuyayım bari, yazık kızın zahmeti boşa gitmesin demi :) sezarın hakkını sezara derler ya kilpi vurdu beni kalbimden :)

  6. senayatilgan

    Hahaha :) Kıs haklısın bir Nas da ben okuyayım :) Nazar kısmını hiç düşünmedim belkide öyle bön bön bakarken çatlayacaktı perinin kil suratı nazardan haha :) Ay yine güldürdün beniiiiiii Allah iyiliğini versin Filizcim :) Eskik olma 10marifetten emi :)

  7. kilpi

    Çok çok teşekkür ederim hepinize, bu gece İstanbul semalarında uçan bir cisim görürseniz o ben olacağım :P

    Sevgili Hayaliğnesi, çöp ev konusunda katılıyorum, atmayınca çığrından çıkıyor malzemeler. Ama çok mutlu olurum kullanmayacağınız, atmalık, minik kumaşları benim için biriktirip yollayabilirseniz :)

    Sevgili Filiz ve Senay hanım, gece gece nasıl güldürdünüz beni anlatamam :D Utandırdınız da, çok teşekkürler :)

    Bu arada bakmak isteyen olursa yapım aşaması fotoğraflarının büyük bir kısmı şurda: https://picasaweb.google.com/110732922177961815828/YarSmaSonbaharNKoruyucuPerisiYapMAsamalar

  8. ssserpil

    sahaneee bır calısma olmuş…ellerınıze saglıkkk..ama dıkkat edın sızın perı ucmasın bızım kızlar dua okuya okuya hacca yollıcaklar haa:)))))

  9. senayatilgan

    Sevgili Kilpi bu eserinize sergide dokundum dokundum anca dokundum :) Burada göründüğü kadar muhteşemdi hakikaten ama muhteşem olduğu için fiyatı da benim ayırdığım bütçemden büyüktü ve ben alamadım :) Bir başkasının evini güzelleştirmesi dileğiyle ellerinize sağlık tekrardan :) Ama çok çok sevdim periyi belki öyle de uğur getirir :)

  10. kilpi

    Çok teşekkür ederim :) Senay Hanım çok mutlu ettiniz beni, çok teşekkürler güzel sözleriniz için ^^ Malesef ben sergi toplanırken yetişebildim ve satılmamıştı pericik. Ama bakalım, siz de o kadar sevmişsiniz, ben de sevdim biraz vedalaşırken, diğer sergiden sonra birilerinin evini süslemeye başlayacak umarım :)

  11. ssserpil

    kilpi cimmm senın perıye bende bayıldımmmm ama param yetmedı almaya:(( onu alsam arabayı bır kamyon un arkasına baglayıp donerdım ankaraya sanırım:))))ama gercekten canlısı cok daha muhtesemdı….

  12. kilpi

    Çok teşekkür ederim, vallahi havalarda uçuyorum yorumları her gördüğümde :) Ahah Serpil Hanım güldürdünüz beni ^^ Haklısınız birazcık pahalıydı diğer şeylere göre, sanırım o yüzden satılmamış, bir sonrakinde neler olacak bakalım :)

Bir Cevap Yazın

kilpi

polimer kil delisi, fimo egitmeni, cicegi burnunda psikolog, rahat duramayan hobi insani

Pullu tülbentler

| | 0 Yorum

Sarma nakış işlemeli yatak örtüsü

| | 0 Yorum

Punch işi çiçekli havlu

| | 0 Yorum

Punch nakışı çiçekli paspas

| | 0 Yorum

Anlatımlı dantel motifi yapımı

| | 0 Yorum

Yeşil kadife Kuranı-ı Kerim seti

| | 0 Yorum

İşlemeli kadife Kuran-ı Kerîm seti

| | 7 Yorum

Nakış işlemeli bordo eşarp

| | 0 Yorum

Nakış işlemeli eşarp

| | 0 Yorum

Nakış / Pembe ortancalar

| | 2 Yorum

Nakış / Orda bir köy var uzakta

| | 4 Yorum

Sap işi nakışlı pano

| | 0 Yorum

Basit nakış işlemeli örtü yapımı

| | 0 Yorum

Nakış işlemeli kumaş kitap kılıfı

| | 2 Yorum

Nakış işlemeli peçete yapımı

| | 0 Yorum