Yeni Sitemize İsim Annesi Olmak İsteyen? (Bulundu)

-

amigurumi

Çok marifetli, 10marifetli siz sevgili dostlarımızdan küçük bir yardım rica ediyoruz! Bu vesileyle de bir sürpriz duyurusu yapmış oluyoruz: Yemek sitesi açıyoruz! 10marifet yapısında, ona kardeş gelecek bir site olacak bu. Çok da kısa zaman içinde üstelik. Bizi tutan en büyük şey ise, nedense içimize sinen ismi bir türü bulamamış olmamız. Bugüne kadar sitelerimize verdiğimiz isimler hep hoşumuza gittiği ve bizi iyi yansıttığı için standartlarımız o konuda biraz yükselmiş galiba, hiçbir şeyi beğenemedik. Belki sizin aklınıza çok güzel şeyler gelir diye düşündük ve sitenin müstakbel kullanıcılarına sormak geldi aklımıza. Ne dersiniz?

Yeni sitemiz, bu sefer yemek konusundaki marifetlerinizi sergileyeceğiniz bir alan olacak. Varsa bu kez yemek bloglarınıza link vereceksiniz eğer isterseniz. Yaptığınız ve çok beğendiğiniz yemeğin fotoğrafını çekip tarifini yazacaksınız, mutfak ipuçlarınızı paylaşacaksınız, hatta belki yemek videoları hazırlayacaksınız. Sistem 10marifet’ten çok farklı olmayacak. Aynı güzel ortamı yakalamayı istiyoruz.

Ne dersiniz? Aklınıza gelen isimleri ve düşüncelerinizi yazar mısınız?

(Not: Görselin kaynağı burası)

270 yorum gelmiş

  1. neclasolen

    Hep düşünürdüm mutfak için de böyle bir site yapmak lazım diye…. Tebrik ediyorum sizi:)
    Bence site ismi sizi yansıtmalı, 10marifetin kardeşi olduğunu vurgulamalı!Mesela: marifetlimutfak gibi! Aklıma isim geldikçe paylaşacağım. kolay gelsin….

  2. shane

    bekliyoruz evet lütfen paylaşın :) bence de bizim tarzımızı yansıtmalı. marifetlimutfak’tan biraz daha kısa olsa ne şahane olur…

  3. xmadame

    ozamaaan 1001lezzet :D
    isim bulmak gerçekten zor iş birnevi kartvizit gibi ilk izlenim çok önemli umarım gönlünüze göre bir isim bulursunuz. isminiz ne olursa olsun biz yine de yakın takipçileriniz oluruz ama ondan sonra bir de diyet sitesi isteriz ona göre :D

  4. shane

    tencerekapak ve 1001lezzet alınmış. 100obur müsait :)

    @xmadame; diyet sitesi de yaparız, sizi mi kıracağız :) bunun bir altından kalkalım da…

    bu arada rakamlı düşünmenize bayıldım :)

  5. shane

    @zulaltan; alınmış ama kullanılmıyor, kenarda duruyor herhalde.
    @yagmuryurek; kızmak ne kelime, memnun oluruz.

  6. pygmalion

    @shane; yemek sitesi çok soruluyordu önceden demiştiniz bir yerde, hatırladım. çok iyi etmişsiniz. 2tutam, 3cimdik gibi tarif ifadeleri olabilir?

  7. shane

    @zulaltan; olsun ümitsizliğe kapılmayın. standart her şey alınmış durumda internette zaten, her konuda. biz biraz orijinal şeyler peşindeyiz zaten.

    @anekzura; suslumutfak.com olarak 100obur.com’un yanında listeye ekleyelim :)

    @pygmalion; evet gidişat iyi :)

    @ezgizem; anneeli alınmış.

  8. senayatilgan

    Benim aklıma ilk gelen ‘yiyelim güzelleşelim’ oldu :)
    Şişkin göbek
    Dolu karın
    Obez olalım :)
    tuz-biber
    hep yemek
    benim aklıma hep muzur şeyler geliyor açıkçası bu şekilde düşündükçe daha çok saçmalarım gibime geldi… :)

  9. zynpbozyurt

    aklıma gelenleri söliyeyim :)
    Şef10marifet
    **********
    10kaşık
    **********
    Marifetli tarifler
    **********
    Marifet Mutfakta
    **********
    Marifetli mutfak
    **********
    Şef10
    **********
    şimdilik aklıma bunlar geldi :)
    gelirse yine yazarım..

  10. nulka

    10 MUTFAGIM,10 PARMAK MUTFAGIM
    VEYA BİZİMKISI ARTIK 10 PARMAK MARİFETİ AŞMIŞ DURUMDA OLDUGU İCİN 11 MARİFET OLSUN :))
    AYRICA BU KONUDADA BAŞARILI OLUCAGINIZA EMİNİM :))

  11. zynpbozyurt

    evet evett süper olur kesinlikle açılmalıydı yemekle ilgili bi siteniz..
    şimdiden hayırlı olsun diyorum en çokta ben seviniyorum :)
    zira bizim evde pc hemen hemen kapanmaz açık uykuda bekler hep :)
    kızım da bende bişi arıcaksak önce 10marifetten başlarız araştırmaya:)
    eşim bile biliyo bu siteyi o derece yani
    şimdi 2 ayrı sekme açık kalıcak sanırım biri adı henüz konmamış bebeğimiz
    biride 10 marifet:)

  12. zynpbozyurt

    Şef10marifet
    **********
    10kaşık
    **********
    Marifetli tarifler
    **********
    Marifet Mutfakta
    **********
    Marifetli mutfak
    **********
    Şef10
    **********
    bunlar 10 marifet sitesinin devamlılığı açısından çok yaratıcı oldu gibi..

  13. shane

    ne güzel düşünüyorsunuz :) bu arada, aralarda söylenen güzelim sözler es geçiliyor sanılmasın. çok teşekkür ederiz. sizin sevdiğinizi, faydalandığınızı bilmek o kadar kıymetli ki, sırf bunlar için iş yapılır. iş tabii ki iştir, ucunda maddi nedenler vardır ama onu yaparken kaliteli, iyi ve mutluluk veren, fayda sağlayan bir şekilde yapmak var, bir de ucuz düşünüp, kolayına kaçıp, çok temiz olmayan şekillerde işletmek var. biz ilkini yapıyoruz, bunu tüm kabimle söylüyorum. ve beğenildiğini görmek işte bu nedenle sonsuz mutlu ediyor.

    neyse, duygusallaşıp konuyu dağıtmayayım :) isimlere devam, güzel bir liste çıkaracağız sanki!

  14. ayamaya

    ne kadar mutluluk verici :D hem sizin için hem bizim için

    ben de aklıma geldikçe devam edeceğim

    * yapsak yesek
    * yaptık yedik
    * leziz fırın
    * mis leziz
    * ala lezzet

  15. senayatilgan

    cümbüş sofrası
    soframızda cümbüş var
    1yap2ye :)
    dolu masalar
    yemeğin tuzu :)
    nasıl kilo alınır :)
    kilolarımın sebebi :) (pek iç açıcı olmadı galiba :) )

  16. maşinga; gönen civarında kuzine tipi yemek de pişirilen sobalara verilen isim. hem çevresini ısıtır hem de marifetler yaratır.

  17. shane

    @kubana; inanır mısınız masinga.com alınmış. kelime çok ilginçmiş ama.
    @Nuraycatasarimlar; değil mi, çok tatlı muhabbet :)

  18. shane

    @Master Time Waster; 1tutam bizim de düşündüğümüz isimlerden biri. Aynı mantıkla. Listede :)

    @zulaltan; askiyemek, askilezzet şeklinde yazılacağı için aşk-ı … esprisi kayboluyor, askı gibi oluyor. Yoksa çok güzel.

    herkes üşenmiyor, düşünüyor ya, çok teşekkürler. devam…

  19. yagmuryurek

    bütün hafta sonu rüyamda yeni site açılmış ben geç kalmıştım… muhabbete oraya geliyordum ayyy oda ne herkes kayıt olmuş bi ben kalmışım :( şahane açarken benim kaydımı yapar mısınız??? ilk üyeniz ben olayım :)

  20. shane

    iyi haftalar arkadaşlar… ne kadar güzel şeyler söylediniz. tam olarak “hah budur” diyemedik daha ama yakınız. el birliğiyle bulmuş olacağız.

    @yagmuryurek; merak etmeyin sizi dışarıda bırakmamıza ihtimal yok. siz düşünün ilk yazınızı :)

    @senayatilgan; aslında bunun uzantısı .com olacak. bir kadın sitemiz daha var sırada (sürpriz! :)) ve onun da uzantısı .com. onunla konuyu dağıtmayayım, ayrı anlatacağım onu. com uzantısı daha bir ilk anda akla geliyor. biz 10marifet’i bugün yapsak onun da uzantısı .com olurdu herhalde. 10marifet ne güzel isim değil mi bu arada? :) o kadar içime sindi ki ilk andan itibaren. bulduğum andaki coşkuyu yemek sitesi adı için yaşayamadım daha. ama az kaldı.

    1tutam.com aslında hoşumuza gidiyor ama dediğim gibi birtutam.com diye bir mutfak blogu varken, ordan bulmuş gibi görünmek filan… bilemedim.

    lim10 çok şirindi gerçekten ama o da alınmış. keza gozkarari.com da aynı şekilde hemen beğendiklerimizden oldu ama o da alınmış. yukarıda söylenen pek çok güzel isim alınmış zaten. ama vazgeçecek halimiz yok, birkaç gün içinde kararımızı vermeliyiz.

  21. shane

    sevgili yagmuryurek, hapırhupur ve arifetarif bizim de bulduklarımızdan :) gelin görün ki alınmış onlar da. özellikle arifetarif epey esprili gelmişti.

  22. yagmuryurek

    işin komik yani zulalcim ben yemekten pek anlamam :) misafirim geleceği zaman internetten bakıp yapıveriyorum ezbere kek bile çırpamam :)

  23. zulaltan

    zaten yemek bilmeyenler için de yol gösterici bir site olacak galiba sen de öğrenirsin.hatta herkesi geçersin belli mi olur.

  24. shane

    :))) hakikaten çok eğleniyorum bu yazının altında!

    tarifet varmış, olsaydı iyiymiş. 10tarifet tam oturmadı, tarifet gibi. hele 10marifet’i bilmeyen için biraz alakasız olabilir.

  25. shane

    marifetmutfakta çok hoş bence de ama uzun ne yazık ki biraz. daha bir çırpıda söylenen isimler her zaman daha iyi oluyor bence.

  26. yagmuryurek

    ben bilmem ki pirincin taşı ayıklanıyor mu ki??? ondan benimkinde hep taş çıkıyor piştikten sonra mı pişmeden önce mi ayıklıcam :)

  27. yagmuryurek

    semaver diyecektim ama bi yabancı site
    benim anlamadığım elin adamı bizim semaveri nerden biliyor ve de neden türkçesinden adres alıyor? git kendi dilinden al di mi???

  28. shane

    işte, bazı isimler tamamen sonra satmak için alınıp depolanmış oluyor. yerli, yabancı, birileri almış koymuş bir kenara. o yüzden güzelim bir sürü isme ulaşılamıyor. gerçi bu da bir nevi ticaret. neyse, hele çaydanlık gibi çok belirgin tek kelimeler mümkün değil kalmamıştır açıkta. o nedenle de zaten biraz oyunlu bir şeyler bulmak lazım.

  29. zulaltan

    benim bildiğim piştikten sonra bizim dişlerimiz çok iyi ayıklıyor pirinci. ya da pirinç bizim dişlerimizi mi ayıklıyor desek:)

  30. yagmuryurek

    bu bebeğe bugünde isim koyamadık oysa ben 2 gündür rüyamda siteden yemek tarifi aldığımı görüyorum :)
    fena taktım bu isim olayına

  31. yagmuryurek

    he biz ona sacayak deriz:) bende yeni bi alet mi çıktı dedim :)
    kim kaldı eskilerden sen ben kim bilir onu :)
    neyse iyi akşamlar yarın görüşürüz :)

  32. ayamaya

    Ben de sacayak diye biliyorum ;)
    yemiş nasıl , yazılışı da yemis olduğu için yemis.com
    ye-mis.com vs..gibi
    mis gibi gelmişti aklıma bir de hanimis ama almışlar :(

  33. zulaltan

    ayamaya:) annem ,anneannem sacayağına sayacak derler yöreye göre isim alıyor daha neler var onların söylediği ben unutmuşum iki defa soruyorum anlamak için.yöresel isim bulsak onlar henüz keşfedilmemiş.semizotu bizim oralar da bostan güzeli diye bilinir.

  34. zulaltan

    baharat isimleri nasıl olur mahlep ,sumak. Beşamel sosu 5amel diye kullansak falan…başka şey çağrıştırır galiba olmadı:)

  35. senayatilgan

    yagmuryurek ve zulaltan bu işe gönül vermişsiniz kızlar :) Fikir patlaması yaşatmışsınız tebrik ederim :) yagmuryurek bu kadarcık mı alet biliyorsun mutfakta sen bakim :) Bu gece rüyasında kim bilir neler görecek yagmuryurek :)

    mutfak aynası :)
    hem mutfak hem süslü baynları çağrıştırdı birden yazayım dedim :)

  36. ayferce

    merhaba arkadaşlar isimler süper olmuş tam bir beyin fırtınası:) çok yaratıcı adlar çıkmış,keşke alınmamış olsalardı bugün yeni üye oldum siteye ama hep takip ediyodum cesaretim yoktu üye olmaya kızlarım sağolsun teşfik edip üye yaptılar benide. çok eylenerek okudum tüm yorumları. sabırsızlıkla başka isimler bekliyorum :) aklıma gelirse bende yazıcam :)

  37. shane

    @esinsel :) :) çok güldük. aslında oluru var. yukarıdaki pek çok ismin var ama en orijinal olanları hep alınmış.

    @ayferce, hoşgeldiniz bu vesileyle 10marifet’e. yeni sitemize de gelirsiniz artık da bir adını koyabilsek :)

  38. shane

    peki, şu isme ne dersiniz? çok sade ve mütevazı, kriterlerimize de uyar görünen bir seçenek:

    2lokma.com

  39. shane

    biz her ihtimale karşı zaten aldık bile :) ama karar vermemiz için önemli olan çoğunluğun beğenmesi ki o yolda gidiyor gibiyiz.

  40. kahvesevmem

    neler olmuş burada böyle! bütün yorumları okuyamadım ama olayı toparladım ve 2lokma bence de çok güzel! sabırsızlanırız ama şimdi.

  41. yagmuryurek

    2 lokma iyidir
    ben hep diyorum yediğim 2 lokma bu kilolar nasıl böle aldı başını gidiyor anlamam diye….
    kocam iğnelediği zamanda 2 lokma yedim ya boğazıma diz diyip acitasyon yapıyom sevdim bu 2 lokmayı :)

  42. marifetli eller

    ben öneride bulundum bana yorum yazan yok o yüzden yine öneriyorum.
    marifetli hanımlar
    10 tuzluk
    10 karabiber tanesi
    leziz 10 lar
    aşcı 10 lar
    10 ların yemekleri

  43. shane

    @marifetli eller; çok teşekkürler uğraşınız için. aslında konunun özü tabii ki marifetli hanımlar dediğiniz gibi. 10’u kullanmanız da çok anlamlı. biz de yine rakamlı bir şeye ulaştık sonunda. ve ne mutlu ki beğenildi.

    @kontesim07; çok iyi dediniz. biz de bir endişeyle baktık hemen ama ne mutlu ki ikilokma.com da boştu. tabii ki onu da aldık hemen. iki adresten de ulaşılacak siteye.

    ve sonuç olarak, yeni bebeğimizin ismi resmen konmuş oldu: 2lokma.com

    :)

  44. shane

    zulaltan’ın dediği durum, bizi de kaşık kelimesinden uzaklaştırdı ister istemez. Türkçe karakter meselesini düşünmek lazım. 10marifet’teki gibi, o sorundan uzak kalmış olduk 2lokma ile.

  45. durununannesi

    bende yeni gördüm yoruları da okuyamadım geç kalmadıysam
    analıkızlı diyesim var ama uzantısını ne alacağınıza bağlı..
    .com uzantılı alırsanız sorun yok wordpresste de sorun yok ama blogspot.com alınmış olabilir..

  46. shane

    yeniden teşekkürler :) 2lokma.com bizim için resmiyet kazandı artık. kısa zaman içinde çıkaracağız. ama ondan önce başka bir şey yaptık, birazdan duyuracağım :)

  47. halecetsrm

    aaaa hadi hayırlısı olsun;) benim aklıma
    marifetlimutfak,
    marifetname mutfak,
    mutfak perileri,
    10 marifet mutfagı,
    marifetli cadıların mutfagı,
    marifetli perilerin mutfagı,
    marifetnamenin mutfagı,

    ooooo baya gelmiş aklıma;) biri beni durdursunn;) gelirse aklıma yazarım dahaa;)

  48. halecetsrm

    oooo ben aklım karışmasın diye yorumlara bakmamıştım:(zaten isim bulunmuş;); kendime çok güldüm;);)

    hayırlı ugurlu olsun;);9

  49. zulaltan

    aaa hayırlı olsun :) yağmuryürek ile birlikte isim araştırmasına girmiştik bayağı :) zaman ne çabuk geçmiş !!
    bu yağmuryürek de gökkuşağı gibi bir görünüp bir kayboluyor kuzum :)
    nerelerde bu yağmuryürek ??

  50. shane

    teşekkürler arkadaşlar. hafta sonu pişirdiklerinizin fotoğraflarını çekmeyi unutmayın :) tarifleriniz 2lokma’da ölümsüzleşecek :)

Bir Cevap Yazın

shane

Sizzix makinesi isteyen?

| | 8 Yorum

Marifet Postası bültenlerimizde bazılarınız görmüştür; Mart ayında ödüllü bir yarışmamız var ve ödülümüz de bir Sizzix kesim makinesi ile güzel bir kalıp olacak. Birçok marifetlinin işine yarayacak bu güzel alet başta...

2016’da ilk Ayın Marifetlisi ne kazanacak?

| | 17 Yorum

Şubat ayı sonunda, Ayın Marifetlisi olacak arkadaşımız için sıcak bir hediye hazırladık: Cici bici bir mısır patlatma makinesi ve ona eşlik edecek çok şık bir battaniye. Bunları kazanmak için normalde...

Ödüllü yılbaşı yarışmamız bitti!

| | 7 Yorum

Ve bir ödüllü yılbaşı yarışmamız daha sona erdi. Şimdiye kadar gördüğümüz en kıyasıya mücadelelerden birini yaşadık, bu bir gerçek. Gecenin yarısına 1 dakika kala hala yazı editlediğimizi görünce, bir dahaki...

Tuch Expo’yu gezelim mi beraber?

| | 9 Yorum

Bir el işi ve hobi fuarına ihtiyacımız vardı. Tuch Expo bu eksiği kapadı ve ve ilk kez düzenlenmesine rağmen genel olarak sorunsuz, renkli ve zengin bir fuar organizasyonu gerçekleşti. Basın...

Ödüllü yılbaşı yarışması desek?

| | 35 Yorum

Ödüllü yarışma yapmak için bahane çok E yılbaşı da gelmişken hediye verme isteğimize sağolsun HOBIUM da ortak oluyor ve 3 kişiye malzeme paketi oluşturma şansı veriyor. Şöyle: 1. olan kişi...

Kasım’da ödüllü yarışma başkadır!

| | 28 Yorum

Kasım’da Ayın Marifetlisi arası veriyoruz ve bir ödüllü yarışma yapıyoruz sevgili marifetli dostlar. Fotoğraftaki Sinbo dikiş makinesi bu yarışmanın kazananına gidecek. Bu sefer şöyle yapıyoruz: Birkaç örgü odaklı konu başlığı veriyoruz...

İyi ki doğdun 10marifet!

| | 8 Yorum

Sevimli 10 penguen yapımı

| | 0 Yorum

Ayın Marifetlisi’nin hediyeleri HOBIUM’dan

| | 11 Yorum

Mayıs ayının marifetlisinin hediyeleri HOBIUM’dan geliyor. Henüz ay bitmedi, şansınız sürüyor. Mayıs’ın sonuna kadar en fazla sayıda anlatımlı, tarifli yazısı yayına alınan üyemiz, HOBIUM’dan 175 TL’lik hediye çeki kazanacak ve...

Evimin kedisi – rölyef pano yapımı

| | 4 Yorum

Kış güzeli Ivy

| | 21 Yorum

Kırmızı paltolu kız kolyesi

| | 3 Yorum

Kar canavarı Yeti ve Eskimo kız

| | 2 Yorum

Cevizlerden kapı süsü yapımı

| | 0 Yorum

Kapşonlu atkı yapımı

| | 4 Yorum