Çarşamba, Aralık 7, 2016

YÖRESEL

49

bizim soyumuz yörüklerden gelme tabi biz bilmiyoruz ama büyükler dedelerimizin yörük olduğunu söylüyor belkide bu yüzdendir dokumaya,bakıra, yüne hayranlığım evimizin tamamında yapamasamda bir kısmında bu tür eşyaları kullanmayı çok seviyorum ve sizinle paylaşmaktan mutlu oluyorum işte el dokuması yün torbalarım ve kilimim.

49 YORUMLAR

  1. Harika, bayıldım, bizde yörüklük yok ama rahmetli babaannem dokurmuş, hala Ankara’da annemlerde 2 dokuduğu kilim var, bunların boyalarıda kök boya oluyor. Babaannem anlatırdı, nasıl kırmızı boya yaptığını filan hatırlıyorum ama ne dediğini hiç dinlememişiz o zamanlar sadece duymuşuz,

  2. ah o püsküller, ah o renkler..insanın ici gidiyor…Yörüklere ait ürünleri nereden bulabilirim acaba bana bilgi vermeniz mümkün mü? Paylaşımınız için teşekkürler.

  3. Bana yöresel malzeme ver bayılırım, türk-osmanlı-anadolu motiflerine zaten hayranım, örtülerimdekiler hep böyle motifler zaten dikkat ederseniz. Heybelerin çoook güzel, gözüm kaldı:)) Kilimde çok güzeeel….

  4. sevgili mügearıkan bizim memlekette bu tür dokumaları yapanlar baya azaldı onun içinde baya pahalı, bildiğim kadarıyla ama almayı düşünüyorsanız annemlere söylerim bi fiyat araştırması yaparlar sizin için.

  5. Çok değerli eserler bunlar, annemde böyle el dokuması minderleri, halıları, kilimleri falan almıştı ve oturma odamızı anadolu odası yapmıştı bir zamanlar, çok kullanışlı ve rahat bir odaydı, herkes salondan önce oraya girerdi. Hala böyle kilimleri gördükçe orayı hatırlarım, bu heybeler ve kilim de çok hoş, paylaşımın için sağolasın belindacım.Mügearıkan, bu tür şeyler Ankara’da Çıkrıkçılar Yokuşu‘nda ya da Samanpazarı‘nda var, buralara gelirsen oraya muhakkak uğra, ben de yardımcı olurum istersen…

  6. Ah ölürüm ben size…..hepiniz mi Ankara da olursunuz arkadaşlar bu nasıl bir şeydir böyle..hemen notumu alacağım ve de az sonra google dan Yörükleri araştıracağım belki İstanbul a düşen vardır:o)) Belinda ailen neredeler eğer onlarda ayrı şehirdelerse en sonunda karar vereceğim bir ülke turu yapacağım…ben bulduklarımla yetinmeye çalışıyorum buralarda..inan fotoğrafa bir daha bakmak istemiyorum çünkü içim bi tuhaf oluyor,elimde olsalar ahh..Hepinize çok sevgilerimle,sybellacığım sağol..

  7. Ben de Ankaralıyım ama Diyarbakır da yaşıyorum :)Diyecektim ki; bir liste yapayım kim kim Ankaradan, kısmet oldu gittiysem ki her sene Allahın izniyle giderim, görüşelim orada.

  8. Şu yazıyı 50 kez ‘tuttum’ neden olmuyor yahu delireceğim..sadece bu değil pek çoğu işlemiyor!!!!! tamam belindacığım, verdiğim pek çok karar var tek tek uygulamaya sokuyorum inşallah bir Afyon kararımda gerçekleşir..ama lütfen bildiğiniz bir yer varsa İst.da benimle paylaşın,rica ediyorum ve teşekkür ediyorum tabikide:o))sevgilerimle.

  9. malesef mügecim istanbulu hiç bilmiyorum ama istanbulda yaşayan ve istanbulu iyi bilen arkadaşlar belki bilirler onlara sormak lazım.ayrıca anneme sorduğumda pek yapan olmadığı için kimse satmıyor artık herkes çocuklarına saklıyor dedi. ama yazın kermes zamanı hayrına verenler oluyor kermesleri takip etmek gerekiyor dedi

  10. Ankarada yaşayan ve ankaraya yolu düşeni bekleyen nalana varembirle ben ankaradaki blogger ve on mar.leri nbir araya getirmeyi ne kadar denesek te olmadı o yüzden ben açık adres vereyimNalan Gülermetro son durak371/3İlkyerleşim MahBatıkent ANK385 59 07

  11. Nalan Abla inşallah yaza kızımla 40 gün oradayız. Bizim tatil o kadar. Söz gelmek nasip olursa ziyaret edeceğim seni.Belinda emel03 afyonda diye hatırlıyorum, doğru hatırlamışım adresi kontrol ettim

  12. nalan abla inşallah bir gün yolum ankaraya düşerse sizleri görmeyi çok isterim, ne yapsak yaf ankaraya tahinmi istesek ne…evet dendenak emel var şimdi bende baktım gerçi ben konyada olunca

  13. fındık kurdu,belinda,dendenak ve hepiniz canlarım açık adres verdim.kapım ve gönlüm beni görmek isteyen herkese açık ve organizasyonlara da uyarımöptüm hepinizi