Ytong Kitap Desteği

-

İnşaat sektöründe kullanılan gaz beton tuğlaları (markalaşmış adıyla yton-halk dilinde topuk taşı) elbet görmüşsünüzdür.

İnşaat malzemeleri satan yerlerde farklı ebatlarda olan ytongların adetini oldukça uygun fiyata alabiliyorsunuz. Ben bir tanesini 3TL’ye aldım mesela. Malzeme olarak ta oldukça kolay işlenebilen bir yapıya sahip. Sert bir aletle istediğiniz şekilde yontup çok farklı şekiller verebiliyorsunuz. Ben bu işi bir iskarpela yardımı ile yaptım.

Ytongu bir testere yardımı ile böldükten sonra iskarpela ile yontmaya başladım. Çok fazla detaya girmeden ilkel bir kafa formu yaptım. Bu sadece 20 dakikamı aldı. Ardından tinerle sulandırdığım selülozik bir boya ile boyadım.

Ve raflarımda kullanabileceğim bir kitap desteğim oldu… Sizde farklı formlar kullanarak ilginç çalışmalar yapabilirsiniz.

38 yorum gelmiş

  1. sevimli hayat

    eşim inşaat mühendisi ve şantiyede bunlardn bol ne var ama ben beceremem heralde bi göstereyim bundan yaparmı acaba diyefikir çok ii olmuş

  2. sesiber

    2 ay kadar önce nalburun şaşkın bakışlarına rağmen 2 ytong aldım (hala alışamadı bana bu nalbur) – kapı durdurucu yapmak için. Eşim “dayanıklı olmaz”, dedi, şevkim kırıldı. Kitap desteği de iyi fikirmiş. Neyle yontacağımı da bilemiyordum, demek bu zamazingoyla yontuluyormuş. Not edip, nalburu bir kez daha şaşırtayım.Ellerine, aklına sağlık.

  3. aheng

    Sevgili Methods arkadaşım öncelikle kutlarım seni,farklı malzemeler ve farklı yorumlarda bulunuyorsun yaptıklarında gerçekten de çok beğeniyorum,ellerine sağlık.Ama şimdi bana iş çıkarttın,geçenlerde eşimden kümes teli istedim binbir güçlükle aldı,şimdi bunu da istersem,kadın sen delirdinmi diycek,neyse deniycez bakalım:)))

  4. Rengin Efendisi

    Çok başarılı. Ben bu ytongların bu kadar kolay şekil aldığını bilmiyordum. Tabii sizin kadar güzel şekiller verebiir miyim bilmem ama deneyeceğim en kısa zamanda.

  5. Methods

    sevimli hayat, Yorumunuz için çok teşekkürler…Ben denemenizde fayda var diye düşünüyorum. İnanın çok kolay şekil alabilen bir malzeme. Sadece biraz vakit lazım o kadar. Ayrıca eşinizin inşaat mühendisi olması size çok zengin bir kaynakta sağlıyor. Bence ailecek bu işe bi’el atın.:)

  6. gunesedogru

    harikasınız arkadaşlar. bir yakınım on yıl kadar önce apartmanın kalorifer kazanından sönmüş kömür parçalarını araştırıyor enteresan görünümlüleri toplayıp dekorasyonda kullanıyordu

  7. Methods

    sesiber, yorumunuz için teşekürler…Bu malzemeyi kullanarak yapabileceğim şeyler hakkında benim ilk aklıma gelen kitap desteği oldu. Daha bir çok yerde kullanılabilir tabi. Ekstra bir işlevi olmadan da dekoratif ürünlerde ortaya çıkarılabilir. Kapı durdurucu fikride güzel aslında; biraz büyük ebatta yapılırsa kapıyı durdurma konusunda başarılı olacağına eminim :)

  8. Methods

  9. akoni

    yetenek olmayınca ytong her ne kadar işlenişi kolay da olsa hiçbir şeye benzemez.. ellerinize sağlık, güzel olmuş.

  10. Methods

    kucukgunes, yorumunuz için teşekkürler…Biblo konusunda güzel işler çıkabilir diye düşünüyorum bende. Dekoratif amaçlı bir çok alternatif sunuyor aslında bu malzeme bize.:)

  11. Methods

    Rengin Efendisi, yorumunuz için teşekkürler…Geometrik formlardan oluşan soyut düzenlemelerde yapabilirsiniz aslında. İlla birine yada birşeylere benzemesi gerekmiyor. Bence şansınızı bi’deneyin…:)

  12. Methods

    gunesedogru, yorumunuz ve paylaşımınız için teşekkürler…sönmüş kömür parçaları ve dekorasyon; kimin aklına gelir ki… Yaratıcılıkta sınır yok dedikleri bu olsa gerek.:)

  13. Methods

    akoni, yorumunuz için teşekkürler…Yetenek konusunda söylediğiniz şeyde sonuna kadar haklısınız. Fakat herkesin kendi kapasitesi çerçevesinde mutlaka yapabileceği bir şeyler vardır diye düşünüyorum. Yaratıcılık konusunda yetenek çok önemli bir faktör. Ama yapılananı tekrarlama(kopya yöntemi) konusunda o kadar da etkili değil. Amaç keyif almak ve yaptıklarımızla mutlu olmak değil mi? O zaman bir defa da olsa denemekte fayda var…:)

  14. Methods

    akoni, mutlaka denemelisiniz. Yaptıklarınıza emin olun sizde şaşıracaksınız… Sadece kendinize bir şans verin yeter.:)

  15. Methods

    Bu arada,Ytong’un üzerindeki pürüzlüklerden rahatsız olanlar içinde yapılacak bir yol var. kartonpier alçısı ve bebek pudrasını su ile karıştırarak hazırlayacağınız bir harç ile dışını sıvayabiliyorsunuz. Böylece parlak bir yüzey elde etmiş oluyorsunuz. Bu karışımdaki alçı; harcın sertleşmesini, pudra ise parlak bir görünüm kazanmasını sağlıyor. Bu malzemeyi kullanacak olanlara bir öneri.

  16. banuca

  17. gonuldenele

    Güzel bir tasarım .Sanırım eğitimini aldığınız bölümle ilgili yaptıklarınız.Kitaplar onu gösteriyor gibi:))Elinize,emeğinize sağlık.

  18. Methods

    banuca, yorumunuz için teşekkürler…Yap yap bitmiyor gerçektende… İnsanoğlu doyumsuz. Birde şöyle bir sorun var tabi; yapıyoruz ama koyacak yer bulamıyoruz. Yakında komşuların “ÇÖP EV” şikayeti üzerine, belediye bizim yerimize bunları koyacak bir yer bulacak sanırım.:))

  19. Racine

    methods şahane bişey çıkartmışsın..heykel bölümündeki arkadaşlarım bunlardan kullanıyorlardı,onlar daha çok geometrik formlar oluşturuyorlardı gaz betonuyla..gs mezunusun sanırım,anasanat dalının heykel olduğunu tahmin ediyorum :)

  20. 3D1N

    Methods çok güzel formlar çokarıyorsun çeşitli malzemelerle tebrikler, ama lutfen çok kolay deme , bunalıma gireceğim yapamazsam, bak bir deneyeyim ama kesin paylaşamam, sana özel gönderirim, yetenek ayrı bir şey.Tekrar tekrar süperrrrrrr

  21. cadikazani

    eşimden kümes teli istedim binbir güçlükle aldı,şimdi bunu da istersem,kadın sen delirdinmi diycek,neyse deniycez bakalım:)))

    aheng’cim amma guldurdun beni :)Bu arada harika bir fikir ya bende istiyorum bi kitap destegi gecen devrildiler birde biblomu dusup kirdi kipakciklarim:) Ben elin memleketinde nerden bulayim ytong filan of of insan maymun istahli olmasin sanirim biz 10marifetciler boyleyiz:)

  22. Methods

    3D1N, çok teşekkür ederim…Bence mutlaka deneyin, küçükte olsa birşeyler yapabileceğinize eminim. Zamanla malzemenin olanakları ve sınırlılıkları hakkında edinilen deneyim bize yol gösterebiliyor… Yapacağınız çalışmaları paylaşırsanız eğer hepbirlikte yorumlayıp daha iyi bir yerede götürebiliriz.Merakla bekliyoruz…:)

  23. Methods

    cadikazani, :))İnşaat sektöründe kullanılan boya malzemelerinin satıldığı dükkanlarda da olabiliyor… Biraz araştırmanız gerekecek sanırım. Yada yakınlarda bir yerlerde, yapımı yeni başlamış bir inşaattan da ödünç alınabilir :))

  24. acemihobici

    ahan da yakaladım seni işte. gsf mezunu olursan tabi ki yaparsın bunları. benim gibi ekonomi okusaydın, benim gibi ağzın açık kalırdı bunları seyrederken. kabiliyet bu kardeşim işte, herkes okuyamaz ki gsf’de. atatürk bile demiş herkes sanatçı olamaz diye. ben de kendi çapımda eğleniyorum işte birşeyler yaparken.

  25. Methods

    acemihobici, :) upsss yakalandık!Aldığım eğitimin, yaptığım işlerde mutlaka etkisi vardır. Ama olaya hobi olarak bakarsak, buradaki paylaşımların hepside birbirinden güzel ve alkışı hakediyor…Yorumlarınız için çok teşekkürler…:)

Bir Cevap Yazın

Kokedama – dekoratif bitkiler

| | 0 Yorum

İncili ve parlak taşlı süslemeler

| | 0 Yorum

Hama boncuklardan güllü kolye

| | 1 Yorum

Taş oyma işleri

| | 0 Yorum

Silikon telefon kılıfı nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Parlak taşlar ve boncuklarla dekorasyon – bir buket ev

| | 0 Yorum

Hama boncuklu bardak altlıkları

| | 0 Yorum

Sticker ve boncuklarla sabun süsleme

| | 0 Yorum

Oda kokusu nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Sanat kili ile çiçek nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Ebru sanatından kolaj çalışması

| | 0 Yorum

Sahte krema süslemeli fincan takımı

| | 1 Yorum

Sanat kili ile sepet nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Yarım incilerle ayna süsleme

| | 0 Yorum