Amigurumi Noel Baba nasıl yapılır?

-

amigurumi-noel-baba-nasil-yapilir-anlatimli-orguler
Kardan adam yaptık burnuna havuç taktık. Yapımı kolay ve keyifli bu çalışmanın tarifini paylaşmak isterdim. Herkesin evinde yeni yıla hazırlık başlamış durumda iken çam ağalarını bu minnoşlar ile süslemenizi çok isterim. İnternetten beğendiğim kardan adamın tarifini kendim doğaçlama yaptım, vermem uygun olmaz diye düşünüyorum. Yalnızca amigurumi Noel Baba’nın tarifini verebilirim. Şöyle ki tatlı hanımlar;

Beden ve kafa için;
Sihirli halka içerisine 6 adet zincir çekilir ve her zamanki arttırma yöntemi ile yani her turda 6 adet arttırmak kaydı ile 4 tur dönülür.
Bir sıra arttırmadan dönülür ve iç kısımdan dolanan zincire dış kısımdan dolanarak bir tur daha dönülür.
Artık normal içten almaya devam edilerek 2 tur dönüldükten sonra kırmızı renge geçilir.
3 tur kırmızı dönülür.
Kova görünümünde olmasına dikkat ediniz, içerisine tabanı boyunda karton koyunuz ki dik dursun ve azıcık pamuk yahut elyaf ilave ediniz.
Kırmızından 3 tur döndük ve 4. turda üç zincirden birini eksiltiyoruz. Toplamda bir tur içerisinde 6 adet azaltma yapıyoruz.
Bir tur azaltmadan dönüyoruz. Tekrar azaltarak devam ediyoruz. Toplamda boyun kısmında 10 adet zincir kalana kadar bu işlem yapılıyor.
Huni görünümünde olmasına dikkat edelim. Boyun kısmında kalan her zincire iki kez doluyoruz 20 adet oluyor
2. turda 30 adet yapıyoruz.
4. turda 40 adet yapıp arttırmadan devam ediyoruz.
5 sıra dönüş bulunduktan sonra 10’ar adet 10’ar adet azaltma yapılır her turda ve kafa oluşur.
Kafa kısmını yaparken boyuna başlama sırasında renk değiştirmeyi unutmayınız. Yoksa kırmızı suratlı bir Noel babanız olur….:)

Kollar için;

Sihirli halka içerisine 6 adet beyaz iple zincir çekilir ve 3 sıra sonra kırmızı ipe geçilir. 6 tur dönülür ve kesilir. Burada küçük bir püf noktası; kol beden üzerinden de başlanılarak yapılabilir. Ve çok daha sağlıklı olur kopma vs. durumlar olmaz.

Şapka için;

Kafa kısmı için 42 adet zincir çekilir ve halka şeklinde zincir birleştirilerek üzerine sık iğne örerek devam edilir.
Beyaz ip ile 3 sıra gidildikten sonra kırmızı ipe geçilir ve bir sıra örüldükten sonra 6 zincirde 1 eksiltme yapılır.
Eksiltme yapılan turdan sonra eksilte yapılmadan bir tur dönülür. Ve tekrar eksilte yapılır 4 ilmekte bir eksiltme yapılacak.
Böyle devam ederek 6 ilmek kalana kadar devam edilir.
İstediğiniz uzunluğa gelince kesilir. Uç kısmının süslemesi size ait olsun.

Sakallar için;

Lif ipinin beyaz tonu kullanılarak yapıldı. Öncelikle yüzde sakal konulacak yer işaretlenerek işaretli olan yerlerden ilmek alınarak yüzün üzerinde örülür. Boyutunu istediğiniz kadar yapabilirsiniz.
Bıyık için lif ipi kullanıldı yine bir iki tur sarıldı ve ortadan bağlandı iğne ile istenilen yere dikildi.

Gözler ve kaşlar için dikiş ipi kullandım. Bu kısımda yine size kalmalı ki sizin yaratıcılığınıza ayıp olmasın. Kolları da diktik mi olay budur der miyiz? :) Ağız için kırmızı dikiş ipi, yanaklar için allık kullanınız. Allığınızı kulak pamuğu ile yapabilirsiniz.

Yardım almak isterseniz instagram hesabımdan ulaşabilirsiniz…

Sevgiyle kalın.

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

bukebebek

Amigurumi örgü bebek ve tavşan oyuncaklar

| | 2 Yorum

Amigurumi top çiçek buketi

| | 0 Yorum

Amigurumi eşek ve eğitici halkalar

| | 0 Yorum

Kelebek kuyruklu amigurumi inek

| | 0 Yorum

Örgü arı çıngırak

| | 0 Yorum

Prenses Elsa amigurumi bebek

| | 0 Yorum

Amigurumi tavşan oyuncaklar

| | 0 Yorum

Amigurumi uykucu aydede

| | 0 Yorum