Fincandan çiçek şelalesi yapımı

-

cicek-selalesi-nasil-yapilir
Merhabalar, bu aralar çok revaçta olan çiçek şelalelerinin yapılış aşamalarını anlatmaya çalışacağım. Ben bu çiçek şelalesinde türk kahvesi fincan ve tabağı kullandım.
Bu proje için ayırdığımız fincan düşüp sapı da kırılınca yapmak artık kaçınılmaz oldu. E yapmışken marifetli hanımlara da yapım aşamalarını göstereyim dedim :)

Malzemeler: türk kahvesi fincanı ve tabağı, küçük boy çatal, sıcak silikon tabancası, latex hazır güller, çift taraflı fırfır fisto, makas, pense, 5 cm eninde kırmızı kurdele, gümüş sıralı taş, 1 cm eninde beyaz saten kurdele.

Yukarıdaki fotoğrafta da göreceğiniz yapım aşamalarını aşağıda sıraladım.
Önce pense ile çatalımızı büküyoruz. Ben şu ucuzluk olan az çok her evde yedekte bulunan ince çatallardan yapıyorum. Fotoğrafta gördüğünüz gibi tabağıma bolca sıcak silikon sıkıp çatalımı iyice bastırarak yapıştırıyorum.
Kahve fincanımın dışını saten kurdeleyle kaplıyorum. Birleşim yerlerini alta getiriyorum. Çatalımın sapına ve fincanıma sıcak silikonu sıkarak birbirine yapıştırıyorum. 1-2 dakika sıkı bir şekilde tutarak bekliyorum.
Çift taraflı fırfır fistonun tam ortasını tabağın kenarına gelen kısma denk getirip sıcak silikonla tabak boyu dönerek yapıştırıyoruz.
Çiçeklerin saplarını makas veya yan keski ile kesiyoruz.
Çatalın sapına beyaz saten kurdeleyi sıcak silikonla yapıştırıyoruz. Fincanın içinden başlayarak gülleri sıcak silikon yapıştırıyoruz.
Çatalın sapının tamamını güllerle kaplıyoruz.
Tabağın tamamı çatalın ucu görünmeyecek şekilde güllerle dolduruyoruz. Kurdele ile kapladığımız fincanımızın üzerine gümüş sıralı taşları fincanın ölçüsüne göre makasla kesip sıcak silikonla yapıştırıyoruz.
Yapmak isteyenlere kolaylıklar diliyorum.
Finacanın arkasındaki markayı kapatmak için beyaz bir gül kondurdum. Siz farklı malzemelerle kapatabilirsiniz.

cicek-selalesi-nasil-yapilir-2

Bir Cevap Yazın

Spring

Mandallardan sallanan sandalye yapımı

| | 0 Yorum

Ahşap mandallardan minyatür masa yapımı

| | 0 Yorum

Krem kutusunun dekupajla yenilenmesi

| | 0 Yorum

Gazoz kapaklarından renkli çerçeveler

| | 0 Yorum

Deterjan kutusundan kurdele organizeri

| | 0 Yorum

Ruj kutusundan iğnedenlik

| | 1 Yorum

Tatil temalı minyatürler – duvar panosu

| | 2 Yorum

Artistik fotoğraflar için kendin yap arka fon

| | 0 Yorum