Pazar, Aralık 11, 2016
Kağıttan yaprak nasıl yapılır?

Kağıttan yaprak nasıl yapılır?

0

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-1
Sınıfımızın kapı süsünü de Sonbahar mevsimine uygun olarak öğrencilerimizle yaptığımız bir çalışmayla süslemek istedik. Gerekli olan malzemelerimiz renkli el işi kağıtları, makas, yapıştırıcı.
Öncelikle kenarları 8 cm olan bir kareden 9 tane kesiyoruz.

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-2
Karşılıklı iki köşeyi üst üste getirerek üçgen elde ediyoruz. Bunu yapmaktaki amacımız orta çizgiyi belirlemektir.

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-3
Orta çizginin oluştuğu hizayı dikey konuma getirerek sağdaki ve soldaki köşeleri orta çizgide yan yana getirerek katlıyoruz. Bu sefer üstte oluşan köşeler içinde aynı işlemi gerçekleştiriyoruz.

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-4
Artık bunlar bizim birleştirmek üzere hazır olan kağıt modellerimiz aynı zamanda. 9 tane kestiğimiz karelerden 3 tanesini birinci şekilden, 6 tanesini de ikinci şekilden yapıp hazırlıyoruz.

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-5
Şekildeki gibi yönlerini ayarlayıp yapıştırıyoruz.

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-6
Diğerlerini de hazırlayıp toplamde 3 tane yaprak yapmış oluyoruz.

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-7
Yaptığımız yaprakları yine 8×8 ebadında kestiğimiz bir kareyle şekildeki gibi birleştiriyoruz ve karenin bir köşesinin dışarıda ortalı şekilde kalmasına dikkat ediyoruz.

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-8
Ön çevirdiğimizde oluşan yaprağımızın sap kısımlarını oluşturmak için merkeze doğru kahverengi kısmı yanlardan kesiyoruz ve parçadan kopmamasına dikkat ediyoruz.

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-9
Sonra bu kısmı kahverengi kısımları görülecek şekilde 1 cm kalınlığında olacak şekilde katlayıp yapıştırıyoruz.

kagittan-yaprak-nasil-yapilir-10
Kırmızı, kahverengi ve sarıdan oluşan yapraklarımızı sınıfımızın kapısına çelenk oluşturacak şekilde çift taraflı bantlarla yapıştırdık. Ortasına da çalışmaya uygun renk tonunda bir kurdele ile tamamladık.