Turuncu örgü bere yapımı _ anlatımlı

-

turuncu-orgu-bere-yapimi-aciklamali-orguler
Turuncu örgü bere yapımına 90 ilmek ile başladım.
10 sıra bir ters bir düz lastik yaptım.
İki sıra düz ördüm.
3.sırada krem renkli ipimi örgüye dahil ettim ve 3 ilmek turuncu, 1 ilmek krem, 3 ilmek turuncu, 1 ilmek krem renkli ip ile şişimin sonuna kadar ördüm.
Arka sırada turuncu ipimle ters örgümü yaptım. 4 sıra turuncu ipim ile düz örgüme devam ettim.
Diğer sırada mor renkli ipimi taktim .İki ilmek turuncu, bir ilmek mor ip, üç ilmek turuncu, bir ilmek mor ip, üç ilmek turuncu, bir ilmek mor ip şeklinde devam ettim.
Başlangıçta iki ilmek turuncu örmemin nedeni ise farklı renkteki iplerimin aynı sıraya denk gelmemesi içindi.
Bu şekilde yine 4 sıra düz turuncu ipim ile devam ettim ve her bir renk ilave ettiğimde bu anlattığım işlemi uyguladım.
Şapkamın bitmesine 3 parmak kala turuncu ipim ile devam ettim örgüme.
Şapkamın boyu 1 karışı biraz geçtiğinde ise kesme işlemine geçtim.
Kesme işleminin ilk sırasında bir ördüm bir kestim, bir ördüm bir kestim. Kesme işlemlerimi örgümün ön yüzünde yaptım, arka yüzünde hiç bir işlem yapmadan ters örgümü ördüm.
Kesme işleminin ikinci sırasında her ilmekte kesme işlemi uyguladım. Her örgü sıramda bu şekilde kesme işlemi uyguladım ta ki şişimde 7 ilmek kalana kadar.
Kalan 9 ilmeğimide fotoğraftaki gibi iğneye bağladığım ipime geçirdim ve şapkamı ters kısmından diktim.
Sizleri bloguma da beklerim.

turuncu-orgu-bere-yapimi-aciklamali-orguler-2

Bir Cevap Yazın

Kadife ipten bebekli bere

| | 0 Yorum

Örgü kuzu bere

| | 0 Yorum

Uğur böceği bere

| | 0 Yorum

Arılı örgü bere

| | 0 Yorum

Tığ işi kurbağa bere

| | 0 Yorum