Püsküllü renkli örgü büstiyer

-

Örgü büstiyer modelleri sevenlere bir tane de benden. Merhabalar herkese. Daha önce aynı büstiyer modelini mavi beyaz renklerde örmüştüm, şimdi bir de renkli öreyim dedim, nasıl olmuş? Ben çok severek ördüm. 2-3 yaşa uygun bir model.
Bu yaz püskül çok moda, küçük kızlarınız için ideal bir model bu büstiyer de. Rengarenk motifleri ile cıvıl cıvıl duruyor çocuklar üzerinde. Motif sayısını artırarak yetişkinler için de örülebilir. Yaz akşamlarında ya da sahilde zevkle kullanılabilecek şık bir büstiyer olabilir.

Pamuklu cotton ip Yarnart Jeans ve 2.5 numara tığ kullandım bu örgü büstiyeri örmek için. Sekiz adetörgü kare motiften oluşan büstiyerimiz için 3’er adet ön ve arka için, 1 adet de yanlar için kare motif yeterli oluyor. Bunları birbirine birleştiriyoruz. Büyütmek veya küçültmek isterseniz motif sıralarını arttırıp eksiltebilirsiniz.

Askıların yapımı da çok basit. Bunlar için 3.5 numara şiş kullandım bu kez. İstediğiniz uzunlukta ilmek atıyorsunuz ve hiç örmeden bu ilmekleri direkt topluyorsunuz. Sanki zincir çekmişsiniz gibi oluyor, ama zincirden farklı duruyor. Bu tekniği kuşak, bağcık, askı yapımı gibi pek çok başka yerde de kullanabilirsiniz.

10marifet’in notu: Bu güzel tığ işi motifi nasıl çıkarabiliriz diye biraz çalıştık ve marifetli arkadaşımızın örneğini biz şu şekilde tariflendirdik:

8 zincir çekip orta deliği oluşturarak üstüne 16 sık iğne yapılır. 2. sırada sık iğnenin üstüne 1 tekli trabzan, 1 zincir, 1 tekli trabzan, 1 zincir şeklinde 16 trabzanla sıra tamamlanır. 3. sırada yine tekli trabzan çalışarak 1 zincir boşluğunun üstüne 2 tekli trabzan, 2 zincir; 2. zincir üstüne 2 tekli trabzan, 2 zincir şeklinde 16 trabzanla bu sıra da tamamlanır. 4. sırada köşe olşuşturmak amacıyla 2 zincir boşluğuna 1 tekli trabzan, 2 zincir, 1 tekli trabzan ve sonra her boşluğa 1 tekli trabzan, 1 zincir, 1 tekli trabzan, 1 zincir şeklinde 8 trabzan sonrasında köşe için zincir boşluğuna 1 trabzan, 2 zincir, 1 trabzan yapılır. Sonra, 8 tane aynı yöntemle 3. köşeye gelip 1 tarbzan, 2 zincir, 1 trabzan şeklinde sıra tamamlanır. 5. sıra için 4. sıranın aynısı uygulanır. 6. sırada da aynı şekilde örülür. Böylece motif tamamlanır.

Bir Cevap Yazın

Bebekce_orgu_tasarim

1970 dogumluyum.istanbulluyum.22 yıl modelistlik yaptim.örgü örmeyi çok seviyorum.bana huzur ve mutluluk veriyor.ördüklerimi hem satışa sunuyorum ek gelir elde etmek adina hemde sosyal sorumluluk projelerinin yardımıyla ihtiyacı olan bebeklere gönderiyorum.kısaca örgü benim hem işim hem hobim hemde sosyal sorumluluğum...❤❤❤

KIRMIZI PANÇO

| | 3 Yorum

Tığ örgüsü siyah büstiyer

| | 5 Yorum

ŞIK BİR YELEK

| | 6 Yorum

embir’in lila pelerini

| | 10 Yorum

ÇOCUK BOLERO

| | 3 Yorum

BEBEK ETEĞİ

| | 5 Yorum

Nasıl Örülür Değil Nasıl Sökülür :)

| | 2 Yorum