Efsane yerli dizi karakterlerine el işleri yakıştırdık

-

kara-melek

Yerli dizilerin efsaneleşmiş olanlarından bazılarını çektik aldık. Kahramanlarını şöyle bir gözden geçirdik. Karakterlerine, imajlarına göre onlara birer el işi yakıştırdık. Bize göre bu karakterlerin bazısı iyi örgü örer, bazısının elinden iyi dikiş gelir, kimi ahşap işlerini iyi becerir. Biz böyle düşündük, ama itirazınız ya da ekleyeceğiniz varsa duymak isteriz :)

Evet, Kara Melek ile başlayasımız geldi. Entrikacı güzel meleğimiz Yasemin, hırs ve zenginlik hayalleri peşinde koşarken el işine pek zaman bulabilir miydi bilmiyoruz ama bize kalırsa kendisi, elinde çekiçle, çiviyle, testereyle çok iyi bir kendin yapçı olabilirdi. Hırsını tahtadan çıkarıp en güzel ahşap rafları, orta sehpaları o yapardı gibimize geliyor.

Behzat Ç. diyelim ikinci olarak. Ciddiye alınması gereken yerli diziler listesinin olmazsa olmazlarından biri ne de olsa. Sert, kendi dediğinden ötesine he demeyen Behzat Ç.’nin eline dantel versek olmayacak. E çekici de Kara Melek’e kaptırdı. O zaman ona da resim yaptıralım. Böyle içli bir karaktere çok iyi gider bizce.

behzatc

Aşk-ı Memnu, benim diyen “ben yerli dizi izlemem”cileri bile çaktırmadan ekran başına çekmiştir, yalan mı? O zaman gelin, Bihter’in eline hangi el işi yakışır onu düşünelim. Biz bu estetiğine, güzelliğine düşkün hırslı kadına takı tasarım işini yakıştırdık. Malum, takıp takıştırmayı da sever. Yapsın yapsın kuşansın. Behlül’ün de hoşuna gider.

beren-saat-aski-memnun-bihter

Avrupa Yakası’na az mı güldük? Sütçüoğlu Ailesi’nin, Aslı ve arkadaşlarının dergideki maceralarının meraklısı buldu. Çok konuşan, renkli ve tabii hafif de bilgiç bir karakter olan Aslı’nın elinden pek el işi gelmez gibi görünüyor sanki değil mi? Ama bizce kendisine dikiş öğretebiliriz. Yavaştan, kolay modeller dikmeye başlayabilir. Giyimine kuşamına da meraklı. Kıvırır bizce bu işi.

avrupa-yakasi-asli-gulse-birsel

Ah Süper Baba ah. Tüm zamanların belki de en sıcak dizisi oydu. 3 çocuğuna bakan ve gerçekten de tam bir Süper Baba olan Fikret karakterini Şevket Altuğ başarıyla canlandırıyordu. Vallahi şimdi onca kadın karakter dururken bir yünleri şişleri Fiko’nun eline vereceğiz ve örgüyü ona ördüreceğiz. Olmaz mı ama şimdi yani? Yakışır yakışır.

super-baba-fiko-sevket-altug

Asmalı Konak izler miydiniz siz de? Bahar’ın gel gitli ruh halleri bir yana dursun, Seymen Ağa’dan çıkaracak hıncı olduğunu düşününce, keçe iğneleme yapmasını uygun bulduk kendimizce. İğneyi batırır batırır çıkarır, hem sinirini atar hem ortaya güzel keçeleme işleri çıkarır bizce.

asmali-konak-bahar-nurgul-yesilcay

Ruhsar vardı hatırlar mısınız? Öldüğü halde çok sevdiği eşini her yağmurda ziyarete gelen Ruhsar ile, sağ salim haliyle karısının ruhuyla aşkına kaldığı yerden devam eden kocasının komik hikayeleri anlatılıyordu dizide. Vallahi biz Ruhsar’a dantel işlerini uygun gördük. Beyaz beyaz işlesin, ortama uygun olur herhalde.

amigurumi-bebek-ruhsar-hande-ataizi

Peki Ruhsar’ın amigurumisinin sitemizde olmasına ne buyrulur? :) İşte burada, başka pozlarına da bakarsınız isterseniz.

Bir Erkek Bir Kadın, çocukların da eklenmesiyle kadroyu genişletti. Kendilerini severdik, epey de ses getirdi dizi malumunuz, alıverdik listemize. Zeynep ile Ozan’ın eline kağıtları, makasları ve yapıştırıcıları vermek istiyoruz ki çocuklar birkaç yaş büyüyünce beraber kağıtla, kartonla çocuk aktiviteleri yapsınlar beraber. Olur bu iş.

bir-erkek-bir-kadin-iki-cocuk

Kurtlar Vadisi’ne geldi dayandı iş. İzledik izlemedik ayrı hikaye ama dizinin kendince önemli bir ağırlığı olduğu da şüphe götürmez. Öyle olunca, biz de dizinin ağır abilerinin hepsinin eline birer kokulu taş vermek istiyoruz. Mis gibi olsa da yine de taş sonuçta, daha başka türlüsünü bünyeleri kaldırmaz bizce. Ay hiç oldu mu 10marifet’e bu fotoğraf şimdi? :)

kurtlar-vadisi

Mahallenin Muhtarları ne tatlı diziydi! İzleyen herkes kendini o mütevazı mahallenin bir parçası sanıyordu. Öylesi bir sıcaklığa gerçekten her daim ihtiyacı var insanın. Mahallenin temiz yürekli çaycısı Temel, evlenip yuva kurmak için yanıp tutuştuğuna göre kendisine keçe ile kına hediyelikleri hazırlamasını tavsiye edeceğiz. Bizce becerir Temel bu işi.

mahallenin-muhtarlari-temel

Bizimkiler, yerli dizi aleminin temel taşlarından biriydi. Yıllarca devam etti ve efsane diziler arasındaki yerini çoktan aldı. Dizinin öne çıkan karakterlerinden biri de şüphesiz Katil’di. Elinde horozuyla gezen bu ters ama iyi yürekli adamın eline verirdik kumaşı, makası, iğne ipliği, oyuncak diktirirdik biz olsak. Oyuncak horoz da olabilir bu tabii.

bizimkiler-katil-aykut-oray

Sizin aklınıza gelen dizi karakterlerini de bekleriz. Ellerine yakışacak işleri beraber buluruz isterseniz.

1 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

shane

#hobiumlayaz yarışmasının kazananları

| | 3 Yorum

Ankara’da bez bebek workshopları

| | 0 Yorum

Kavanoz seti çekilişi

| | 0 Yorum

Amigurumi köpek workshop

| | 0 Yorum

Polimer kilden minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum

Polimer kil hediye fırsatı

| | 0 Yorum

Fiyonk detaylı bebek taytı – çekiliş

| | 0 Yorum

Polimer kil minyatür eğitimi

| | 0 Yorum

Fimo minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum

Polimer kil (fimo) minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum

10marifet’in doğum gününü böyle kutladık

| | 1 Yorum