Küçülen kağıttan pleksi broş yapımı

-

kuculen-kagittan-pleksi-bros-nasil-yapilir
Küçülen kağıttan broş nasıl yapılır? Aslında bunu yapması çok kolay. Kağıtlar şeffaf ve bir tarafı tırtıklı bir dokuda, diğer tarafından daha mat. İnternetten bulduğunuz bir motifi veya kendi çizdiğiniz motifi, mat kısmına siyah keçeli kalem ile çiziyorsunuz. Bunu motifin çıktısını alarak da yapabilirsiniz, kopya çeker gibi üstünden geçeceksiniz. İçini kuru boya ile boyuyorsunuz istediğiniz renkte. Kuru boya olması lazım özellikle, aklınızda olsun. Piştikten sonra motifiniz küçüleceği için biraz büyük çizmenizi öneririm.

Daha sonra çizdiğiniz motifin kenarlarından makasla kesiyoruz. Ama çok da dibinden kesmiyoruz çünkü kırılabiliyor kağıt (biraz sert bir kağıt). Kesim işlemi bittikten sonra fırına koyuyoruz altına bir alüminyum folyo veya yağlı kağıt ile. Yapışmaması lazım.. Ve fırını maksimum dereceye getiriyoruz. 5 dakika içerisinde göreceksiniz ki gittikçe küçülmeye başlayacak. Biraz biçimsiz olacak ama kendi kendine eski düz haline geri gelecek.

Düzleştikten sonra Fırından çıkartıyoruz ve üstüne sert bir malzeme ile bastırıyoruz ki iyice dümdüz olsun. Böylece işlemimiz bitmiş oluyor. Kendisi hem küçülmüş hem kalınlaşmış olacak.
Arkasına da broş iğnesi yapıştırdıktan sonra broşumuz hazır… Parlak kısmını broşun önü olarak düşünün. Çizdiğimiz mat kısım arkası olacak, iğne oraya yapışacak.

kuculen-kagittan-pleksi-bros-nasil-yapilir-1
Bana ulaşabileceğiniz adresler şöyle; instagram ve blogum

Bir Cevap Yazın

mista handmade

Caddebostan, Ömerpaşa'da MİSTA adında küçük bir butik mağazayız. Ürünlerimizin hepsi keçe ve el yapımıdır. Tasarıımları ve üretimleri yalnızca bize aittir. İstek üzerine özel siparişler yapmaktayız. Sizleri de mağazamıza bekleriz :)

Kalpli kanaviçe yaka broşu

| | 0 Yorum

Etamin işleme yaka broşları

| | 0 Yorum

Keçe üzerine nakış işlemeli kurt broş

| | 0 Yorum

Kumaş broş modelleri

| | 2 Yorum

Yamalı fincan – ahşap broş

| | 0 Yorum

Keçe prenses lohusa broşu

| | 0 Yorum

Kundaklı keçe broşlar

| | 0 Yorum

Fimodan papatya broş

| | 0 Yorum