Pazartesi, Aralık 5, 2016
Sıcak silikonla renkli boncuk yapımı ve cupcake çanta

0

cupcake çanta
Merhabalar. Aslında bu kadar çok boncuk çeşidi varken “niye kendimiz yapalım ki?” diyebilirsiniz. Açıkçası ben bonibona benzeyen bir boncuk bulamadığım için yaptım. Çünkü gastronomide okuyan çok tatlı bir bayan için tasarladığım bu cupcake çantaya bonibon serpiştirmek istedim ve gerçekçi durmalıydı. Ben de neden olmasın dedim ve denemeye giriştim.

cupcake çanta
Gereken Malzemeler:
Renkli silikon çubukları, silikon tabancası, beyaz kağıt…

  • Bu silikon çubukları çeşit olsun diye almıştım, ama pek kullanım alanı bulamamıştım çünkü şeffaf olanlar oldukça iyi iş görüyor. Renkli olanları internette bulabilirsiniz.
  • İyi bir silikon tabancası şart bu iş için, çünkü şu dandik olanlarla sıcak silikon ya yeterince sıvı hale geçmiyor ya da fazla akıp berbat ediyor.
  • İstediğiniz rengi silikon tabancasına koyup ısınmasını bekliyorsunuz. Dik pozisyonda beyaz kağıda sıkıp bırakıyorsunuz
  • Kağıdın beyaz olması önemli eğer gazete kağıdı kullanırsanız açık renkleri kirli gösteriyor, tecrübe ile sabit:)
  • Bu arada mutlaka boşluklar bırakın sıktığınız yerler arasında, çünkü sıcak silikon bir miktar yayılacaktır ve bu da iz kalmamasını sağlayacaktır.
  • Silikonun soğumasını bekliyoruz ve ta daaaaaa! Kağıttan söküp aldığınızda bence muhteşem görünen bonibonlarınız oluyor :)
  • Renk geçişleri: diyelim ki sarı boncuklar yaptınız sıra kırmızıya geldi, içindekini sıcakken ya da ılıkken çıkarmalısınız ve dikkatli olmalısınız. Silikon tabancasının uç kısmında bir miktar renk kaldığı için yeni taktığınız renge tamamen dönüşene kadar bir miktar karışık renkli boncuğunuz oluyor, bilgi :)

cupcake çanta

cupcake çanta
Nasıl kullandığıma gelince; işte bu her detayını nasıl yapsam diye günlerce uğraştığım çanta. İçi astarlı ve cupcake cepli… Çok cici bir çanta oldu, çok da tatlı bir bayana abisi tarafından hediye edildi :)
Sevgilerimle…

Paylaş
designedbyburcu
Merhabalar, Çok uzun zamandır pek çok hobiyle uğraştım, her şeyi denedim sanırım. Hiç gitmeyen hep kalan hobim dikiş dikmek oldu. Bir kimya mühendisinden beklenir mi bilmem ama farklı tasarımları seviyorum. Zaten benim hikayem böyle başladı. Hani bir şey ararsınız da bulamazsınız ya...bulamayınca sinir olup kendiniz yaparsınız. İşte o benim...