Bu atkı nasıl yapılır?

-

Değişik bir atkı yapmışlar acaba bizde yapabilir miyiz diye düşündüm ve sizlerle paylaşmaya karar verdim. Yapılışını bilen varsa bize de anlatsın lütfen.

16 yorum gelmiş

  1. aydin gelini

    elde yapıldığını düşünmüyorum..daha çok makina örgüsüne benziyorama eğer değilse ve bilen varsa paylaşın bizimle model çok güzel paylaşım için çok tskkr

  2. embir

    Ya bende gözükmüyor en son asyanın çalışması var ana ekranda :(( birşey oldu sanırım ama çözemedim

  3. Sibella

    Bende de görünmüyor, hani geçenlerde bir kere benim çalışmamda da aynı şey olmuştu ya sonra düzelmişti hatırladın mı?

  4. boncuk hanim

    Benim bi fikrim geldi:)))’Suda eriyen tela’ diye bişey duymuşmuydunuz hiç? Şık düğme -Moda düğme falan gibi şıkırık tuhafiyelerde satılıyor.Kullanılışı da aynen şöyle oluyor:A-) Telayı , yapmak istediğiniz atkı veya fular boyutunda kesiyosunuz.(yalnız iki adet olacak)B-) İki katın arasına evinizdeki istediğiniz yün, ip, çar çaput ne varsa gelişigüzel yayıyorsunuz.(ki burda daha düzenli koymuş olabilirler)C-) Makinayla sağından solundan, kenarından ,ortasından falan dikiş atıyorsunuz.D-) Son olarak da diktiğiniz bu biçimsiz şeyi bir leğen içinde suya koyuyorsunuz. Tela tamamen eriyip suya karışıyo. Geride ise hiç ummadığınız kadar güzel bi atkı( yada fular, yada şal..vs..herneyse) çıkıyo.Burda dikkat etmemiz gereken tek şey , ne tür ip kullanırsanız kullanın renklerin birbirine uyumlu olması.

    gunesedogru diyor ki;sevgili embir zor sorular sormayın lütfen ! üstelik a-b-c-d seçenekleri de yok sorunuzun …!

    :)))))) Güneşedoğru çok hoşsunuz dorusu.İşte ben size hem soru olmayan, hemde a-b-c şıkları olan bir açıklama sunuyorum. Takdiri size kalmış:)))

  5. lasiyaindra

    merhaba!bu örgünün türkiye’de bulamadığım bir makinası var..görüntüsü dokuma tezgahını andırıyor.iplere istedğiniz şekli verebiliyorsunuz..onunla yapılmış olabilir diye düşünüyorum..

  6. yldoz

    banada buyucuyama nın dediği gibi kilim dokunur gibi yapılmış gibi geldi.Paylaşım için teşekkürler

  7. embir

    Boncuk hanım birşey sorucam o yıkanınca yok olan telalara sonraki yıkamalarda ne oluyor? Daha doğrusu yıkanınca bozuluyor mu yok sa verdiğimiz şekli uzun zaman yıkasakda kullanmaya devam edebiliyor muyuz?

  8. boncuk hanim

    canımcım telalar suya girince tamamen eriyip yok oluyor. geride de sadece dikilmiş ip ve yünler kalıyor. kalan kısım zaten atkı yada şal (artık siz hangisini yaptıysanız) olarak hayatına devam ediyor.onuda istediğin gibi kullanıp yıkayabilirsin.

  9. benimde hiçç bir fikrim yok nasıl yapıldığına dair.ama çok şık atkı.boncuk hanımın tarifine göre yapılabilir sanıyorum hem kolay olur yapımı yani tam benlik:)

  10. embir

    ya ben bundan deneyeceğim, yapabilirsem sizlerle paylaşırım. (boncuk hanımın tarifine göre) annem bir yemek tarifi alınca öyle yazardı. Özlemin keki, Günayın mozaiği gibi bu da ona benzedi :))

Bir Cevap Yazın

embir

Siyah kolay atkı yapımı

| | 0 Yorum

Haraşo atkı örgüsü

| | 0 Yorum

Çiçekli örgü bebek atkısı yapımı

| | 0 Yorum

İki renkli atkı yapımı

| | 0 Yorum

Ebruli renk, ponponlu atkı örgüsü

| | 0 Yorum

Pembe ponponlu atkı yapımı

| | 0 Yorum

Kalp motifli bebek atkısı örgüsü

| | 0 Yorum

Erkek atkısı nasıl örülür?

| | 7 Yorum