Gül işlemeli kanaviçe kolye

-

kanavice-gul-islemeli-kolye-modelleri
Merhaba marifetli hanımlar. Kanaviçe denilince aklımıza hep eskiden büyüklerimizin yastık kenarına, yatak örtüsü eteğine işledikleri motifler gelir. Zamanla uygulama alanları genişledi ve bu senenin modası olan kolyelerde de görür olduk.
Küçüklüğümden beri ufak tefek, uğraştırmalı el işlerini severim. Uzun zamandır kanaviçe işlememe rağmen kolye yapılabileceği aklıma gelmemişti, ta ki internette görene dek… Şöyle bir araştırınca nasıl yapıldığını öğrendim ve uygulamaya geçtim :)
Kolye aparatına normal etamin yerleştirdiğimde sınırlı modellerle çalışabiliyordum. Onun için daha ince etamine işledim ve istediğim sonucu aldım.
Zamanında işlediğim tablolardan artan çok sayıda muline iplerim vardı. Biraz şema, biraz da doğaçlamayla kendime özgü motifler geliştirdim.
Kolye aparatında renk olarak antik sarıyı (kimileri antik yeşil de diyor) ve gümüş rengini kullanıyorum. Nikel, bronz gibi değişik renk seçenekleri de var.
İşlediğiniz motifi kolye aparatına monte ederken dikkat etmeniz gereken en önemli şey kenarlarında açıklık kalmaması. Bu konuda fazla titizim sanırım. İçime sinmeyen işi yapmak bana keyif vermiyor. Düzgün olana kadar uğraşıyorum, onun için sabır çok önemli.

Kolyenin ip kısmına gelince, zincir yerine deri şerit kullanmayı tercih ettim. Çünkü gümüş renkli zincirler (orijinal gümüş olmadıklarından) kısa sürede kararma yapıyor.

Sonuç olarak benim sabırla işleyip ortaya çıkarttığım kolyem bu :)

Biraz çiçek, biraz da fotoğraf programıyla takipçilerime böyle bir sunum yaptım. Umarım sizlerin de hoşuna gider :) Daha fazla model için kanavicepano/ adresime beklerim.

kanavice-gul-islemeli-kolye-modelleri-2

Bir Cevap Yazın

Kanaviçe işlemeli kolye yapımı

| | 1 Yorum

Keçeden kalp ve balıklı kolye

| | 0 Yorum

Makara kolye yapımı

| | 0 Yorum

Püskülerden kolye yapımı

| | 0 Yorum

Boncuklu yılbaşı kolyesi yapımı

| | 0 Yorum

Kristal ve incili kolye yapımı

| | 2 Yorum

İnci kolye yapımı

| | 0 Yorum

En basit kolye nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Kumaş ve boncuklardan kolye yapımı

| | 2 Yorum