Kağıttan sepet yapımı

-

kagittan-sepet-yapimi-1
Öncelikle istediğim renkli A4 kağıttan 2.5 cm genişliğinde 6 adet şeritler kesiyorum. Şeritlerimiz dikey olarak kesilmelidir.

kagittan-sepet-yapimi-2
Şekildeki gibi şeritlerden birini yatay şekilde koyarak diğer şeritleri (4 adet) sırayla 0,5 cm aralıklarla yapıştırıyorum.

kagittan-sepet-yapimi-3

kagittan-sepet-yapimi-4
Bu aşamada ise birinci şeridimi alarak 4. şeridimin yanına fotoğraftaki gibi yapıştırıyorum.

kagittan-sepet-yapimi-5
Bu sefer ikinci şeridimi alarak en son yapıştırdığım şeridin yanına yapıştırıyorum. Diğer iki şerit içinde aynı işlemi uyguluyorum.

kagittan-sepet-yapimi-6
Şimdi de sepetimizi şeritin kalan boşluğuna yapıştırıcı sürerek başlangıç noktasında yapıştırıyorum.

kagittan-sepet-yapimi-7
Sepetin tutma yeri için 2.5 cm genişliğinde kestiğim 6.şeridi kullanıyorum ve şekildeki gibi yapıştırıyorum.

kagittan-sepet-yapimi-8
Sıra geldi sepetimizi süslemeye. Fotoğraftaki gibi çiçek kalıbından yararlanarak renkli kağıdımdan çiçek kesiyorum.

kagittan-basit-cicek-yapimi-1

kagittan-basit-cicek-yapimi-2
Çiçeğin kenarlarını kalemle kıvırarak boyutlandırıyorum.

kagittan-basit-cicek-yapimi-3
İkinci bir çiçeğim için de aynı işlemleri uyguluyorum ve ortasına küçük dairemi yapıştırıyorum.

kagittan-basit-cicek-yapimi-4

kagittan-basit-cicek-yapimi-5
Hazırladığım çiçeğimi tutma yerine gelecek şekilde yapıştırıyorum.

kagittan-sepet-yapimi-22
Şimdi ise sepetin kenarlarına doku oluşturmak için daha önce öğrencilerimle yaptığım ponpon çalışmasında kestiğimiz ufak yün parçalarını değerlendirerek yapıştırıyorum. Böylece hem renkli hem de kadifemsi bir doku yakalamış oluyorum.

kagittan-sepet-yapimi-23
Bir çalışmamız daha bu şekilde sonlanmış oldu, sevgilerle…

blogum

Bir Cevap Yazın