Tuz hamuru örnekleri

-

Tuz hamuru deyince akla kim geliyor demeye gerek varmı bir daha malum hepimizin aklına sevgili figen abla ve acemihobici geliyor,işte bir kaç örnek,bu arada figen ablacım bu hamur kururken çatlıyormu merak ettim.

Link

18 yorum gelmiş

  1. findikkurdum

    of ya nasıl böyle muntazam oluyor bunlar.bendeki tarifte mi bi sıkıntı var.tuz hamurundan yaptığım el izi çalışmasının perperişan halini görmek isterseniz buyrun:çatlamak ne kelime,acaip oldu :))

  2. Figen abla

    farfincik bunlar çok güzel :))bakın kıslar…hamuru çok bekletirseniz kalitesi düşer,hemen yoğurur yoğurmaz objenizi yapın…ayrıca kalın kalın çalışmayın,sonra kurumak bilmiyor…çok ince çalışmayın,o zaman da kururken bükülmeler oluyor….bir de canlar,ben muhteşem bir formül buldum…yalnız,tesadüf müydü değil miydi diye bir kez daha test etmem lazım…sanırım bu pürüzsüzlüğün sırrını buldum…ama emin olmak için bir tane daha deneyeceğim.beni bekleyin anacım :)))))ben bu konudaki keşfimi sizlerle paylaşıncaya kadar sabredin noolur kıslar…bakın sonra iyi ki bekledik diyeceksiniz…hepinizi çok seviyom :)))

  3. feadina

    hepsi çok güzeller, paylaştığın için teşekkürler farfin. ben de ilgileniyorum tuzhamuru ile mesleğinden uzak kalmış bir seramikçi olarak,kil ve şamotla çalışmanın tadı başka olsa da tuz hamuruyla da çok keyifli işler yapılabiliyor.

  4. Figen abla

    kıs bunlar benim değilll :)))))ama şöyle birşey denedim..ilk denemem çok iyi oldu..tesadüf mü değil mi diye bi daha denemem lazım…,tuzu önce suda erittim,öyle yaptım hamuru…hiç pütür olmadı..amabi deneme daha yapmalıyım..tek deneme beni kesmez :))))hepinizi çok seviyom :)

  5. farfin

    beğenmenize sevindim kızlar:))sabırsızlıkla bekliyorum figen ablacım,seramik hamur tarifini de bekliyorum bunuda bi denemek istiyorum bende:))

  6. Banik

    arkadaşlar, tuz hamurunda biraz pütür normaldir hatta hafif çatlaklar da olabilir bu görüntüye biraz eskimiş nostalji bir görüntü verir ama figen hanımın dediği gibi fazla bekletmeden yapılması lazım. tuzu suda eritip yapmak da doğru bir çözüm.seramik hamuru un yerine nişasta ile yapılırsa daha esnek ve pürüzsüz olur yağ damlatılır, tuz koymasanız da olur.

Bir Cevap Yazın