İlk Keçe Denemeleri ve Keçecilere Birkaç Soru

166 yorum var

keçe
Merhaba 10marifetçiler! Ne zamandır Kilpi‘den alışveriş yapanlara hediye olarak göndermek üzere keçeden rozet ve magnet yapayım diyordum. Tek tip bir hediye yollamak istemediğimden daha önce yaptıklarım arasından, alıcının zevkine uygun olabilecek bir şeyler seçip yolluyordum ama bazen bir şeyler bulmak zor olabiliyordu, yeni bir şeyler yapmak da zaman alıyordu, pişirmesiydi etmesiydi derken… Ben de son aldığım siparişlerle ilk keçe denemelerimi yaptım ve pis pis bakan kırmızı bir baykuşla bir de ejderha magnet çıktı ortaya. Aslında daha önce yaptığım Fırat panoları ve birkaç şeyde daha kullanmıştım keçeyi, ama sırf keçeden ilk kez bir şey yapıyorum.

keçe
Parçaları orta kalınlıkta keçeden kestim, japon yapıştırıcısı ile yapıştırdım, Promarker ile boyadım ve arkasına mıknatıs yapıştırdım. Biraz yampiri oldular ama sevdim ben, insan kendi yapınca böyle oluyor sanırım :) Fotoğraflar biraz kötü, siparişleri yollamadan önce aceleyle çektim ama yine de paylaşmak istedim.
Yukarıda da dediğim gibi bu ilk denemem ve acaba bir şeyleri yanlış mı yapıyorum diye keçeyle çalışan arkadaşlara birkaç soru sormak istedim; hem belki keçeyle çalışmak isteyenler varsa onlara da yol gösterici olur cevaplar.

1. Parçaları dikmek yerine japonla yapıştırdım, oldukça sağlam oldular, ama ilerde bir sorun çıkabilir mi diye merak ediyorum. Bir de japon yerine şunu kullansan daha iyi diye önerebileceğiniz yapışkanlar var mıdır? (Sprey bir kumaş/tekstil yapıştırıcısı denemiştim daha önce ben mesela, ama keçe tüylü, yünlü bir şey olduğundan tutmadı hiç)

2. Bir de keçeyle çalışan arkadaşlar genellikle yaptıklarının etrafına battaniye dikişi geçiyorlar, bunun sebebi sadece tercih edilen dekoratif görüntü mü yoksa keçe zamanla tüylenip dağılıyor da ondan mı yapılıyor?

3. Gözleri, detayları (detay dediğim de çizikler, çaktırmayın :P) Promarker (alkol bazlı mürekkebe sahip bir kalıcı marker) ile çizdim. Acaba akrilik boya daha iyi mi olur, siz neler kullanıyorsunuz?

4. Bu keçe tüyleniyor gibi sanki, yani yüzeyi zamanla tüylenme, tozlanma yapabilir gibi geldi. Böyle bir durum söz konusu oluyor mu ve engellemek için neler yapılabilir bilen var mı?

Bana yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa gerçekten çok sevinirim, hepinize çok teşekkür ediyorum şimdiden :)

166 yorum var

  1. zulaltan
    zulaltan

    çok güzel olmuş.

  2. ayamaya
    ayamaya

    gayet hoş olmuşlar emeğine sağlık,
    sorulara gelince
    1-japon bi kere kullandım ellerime keçeler yapıştı ve keçenin dışına taştı , ben sevmedim , genellikle ya dikiyorum ya da sıcak silikonla yapıştırıyorum ama görünmez ya da aynı renk iplikle dikmek en sağlıklısı
    2-bunun cevabını bilmiyorum, ben dekoratif olduğu için tercih ediyorum :)
    3-hiç denemedim
    4-maalesef zamanla tüyleniyor

  3. alaca91
    alaca91

    Merhaba,kendimce cevaplamaya çalışacağım sorularınızı..
    1.japon yerine sıcak silikon kullanabilirsiniz. Daha sağlam ve daha kolay oluyor.
    2.ben keçeden clutch yapıp satıyorum ve makinede dikiyorum hatta üstüne piko bile yapıyorum.Gayette sağlam ve hoş oluyor.Battaniye dikişini yapan arkadaşların dekoratif olması açısından yaptığını düşünüyorum.
    3.boya yerine el dikişiyle süsleyebilirsiniz.Daha kalıcı olur.Bende ağız,göz vs. gibi şeyleri el dikişiyle yapıyorum çokta şirin oluyor.
    4.keçe zamanla tüylenir. Çok fazla hırpalamamak gerek aslında.Gel gelelim çok sevimli olduğu için kullanışlı şeyleri yapıyoruz ve kullanışlı şeyler daha hızlı yıpranıyor. Ben keçeyi makinede değil,sıcak ve az sabunlu suda bekletip elimde fakat fazla çitilemeden yıkıyorum.Pek birşey olmuyor.Size bir uyarı,asla ütülemeyin keçeleri.O kadar kötü oluyorki anlatamam :) birde özet olarak(gerçi pek özet olması gayet uzun oldu ama) benim yaptığım keçelere bakabilirsiniz. En azından detayları anlatıcı olur. http://bisiyyaparimbenbunlakii.blogspot.com/ Sevgiler..

  4. kilpi
    kilpi

    Çok teşekkür ederim hepinize zamanınızı ayırıp cevapladığınız ve verdiğiniz değerli bilgiler için :) Sıcak silikon hiç aklıma gelmemişti, bundan sonraki denemelerimi onunla yapacağım ^^

  5. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    Merhaba,japon hiç kullanmadım,genelde el dikişiyle çalıştım çok ufak parçaları yapıştırıyorum.Sorularınıza gelince;

    1.Kesinlikle Guterman tekstil yapıştırıcısı kullanın.
    2.Sıcak slikon,
    3.Keçe boyandığını duymadım,boyamadımda,
    4.Keçeler 1-2 derecede ütülenebilir,ben sorun yaşamadım.
    5.Kullanmadan önce yıkamakta fayda var sadece keçeyi değil kullanacağınız kumaşlarıda deterjansız suyla makinanızda 30 derecede yıkayıp kullanırsanız ileride sorun yaşamazsınız:)) Bu işin eğitimini görmüş biri olarak,tecrübelerime dayanarak bilgi verdim. Kolay gelsin ,sevgiler:)

  6. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    Son olarakta hayalet iplik kullanılabilir:)) İşte bütün sırlarımı verdim:))

  7. ayferce
    ayferce

    İlk deneme olmasına rağmen ben çok beğendim. Özellikle kızgın bakan baykuşa bayıldım.Ben genelde elde dikiyorum ayrıntıları. Eğer gerçekten yapıştırıcı gerekecekse sıcak silikon kullanıyorum. Sevgiler… :)

  8. cherry blossom girl
    cherry blossom girl

    baykuş hele çok şeker.. rengi de harikaymış

  9. shane
    shane

    ben de hem işi beğendim hem de burada paylaşılan bilgileri. harika bir bilgi aktarımı olmuş.

  10. kilpi
    kilpi

    Nuray Hanım, harikasınız, çok teşekkür ederim! Yıkamak da çok mantıklıymış, elimdekileri makineye atacağım en yakın zamanda. Guterman yapıştırıcıyı da görmüş, almamıştım, onu da alıp deneyeceğim.

    Ben birkaç yerde promarker’larla çalışıldığını gördüm keçe üzerinde, ama kalıcı oluyor mu filan bilemiyorum. Dikiş pek benim olayım değil sanırım, yani görünmediği sürece sorun yok da düzgün el dikişi çok fazla dikkat ve özen istiyor; deneyimle olacak bir şey tabii ama dikişle uzun uzun işlemek çok zor görünüyor vallahi gözüme : P Kendimce bir araştırma ve deneysel çalışmalar yapacağım boyama konusunda vakit bulunca, eğer işe tarar bir şeyler bulur/keşfedersem paylaşacağım sizlerle :)

    Güzel yorumlarınız ve beğeniniz için de çok teşekkür ederim herkese :)

  11. xmadame
    xmadame

    çok güzel bilgiler paylaşılmış… ben fazla tecrübeli değilim 1-2 denemem oldu keçeyle ilgili o yüzden fazla birşey söyleyemicem. ilk denememde bende japonla yapıştırmayı denemiştim ama berbat bişey oldu. keçenin arkasına sürdüğüm yapıştırıcı ön tarafına çıkıp beyaz beyaz leke oldu bir de ellerim berbat oldu tabi, okadar da sakınmıştım ama :)) sen nasıl sorunsuz yapıştırabildin hayret doğrusu tebrikler :) benim diyebileceğim tekşey bence japonu tercih etme bir dahaki denemende benim başıma gelenlerle karşılaşabilirsin. diğer sorularınla ilgili pek bir bilgim yok. haa bide dikiş detayında ben görünmez ip yada aynı renk ip tercih etmedim aksine aykırı bir renk seçtim çünkü dikiş görüntüsü hoşuma gidiyor :) yaptığın şeylede alakalı tabi bazı şeylerde gizli dikiş daha hoş oluyor. tamamen zevk ve tercih meselesi bence…

  12. b.ege
    b.ege

    slm kilpi.çalışmaların çok hoş olmuş bence.
    bende keçeye yeni başladım ama çok zevk aldım.anahtarlık yaptığım için içini elyafla doldurdum ,dolgun olmasını istedim.keçenin en çok sevdiğim özelliği dikiş hatalarını belli etmemesiydi.misina ile diktim ve muntazam dikişim olmamasına rağmen hatalar belli olmadı.gizli dikiş ya da battaniye dikişi tercihine kalmış bi şey değiştirmiyor.
    yapıştırma için japon kullanışlı değil peligom diye çok amaçlı bir yapıştırıcı var sanırım işini görür ya da sıcak silikon kullanmalısın…

  13. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    Rica ederim,böyle harikasınız yazınca azıcık şımardım:)))) teşekkür ederim .Okuldayken öğretmenimiz kumaşları geceden ılık suda bekleterek ertesi günde sererek kurutmamızı tavsiye ederdi daha sonra kullanırdık. Ama artık makinalarda aynı işi görüyor.Hem daha pratik.Dikiş konusuna gelince gerçek emek vermek o işte el yapımı diyoruz ya ,elde dikmek zaman alıyor,battaniye dikişide öyle :) Guterman mükemmel ve çok memnunum,kolay gelsin:)

  14. kilpi
    kilpi

    xmadame, ben öyle bir sorunla karşılaşmadım, ancak bunda activator ile birlikte 2 parçalı cyanoacrylate kullanmamın bir etkisi olabilir tabii. Ama japon elleri biraz batırıyor her halükarda :)
    b.ege, çok teşekkür ederim :) dolgun, tombik şeyler benim de çok hoşuma gidiyor, ileride deneyeceğim ben de. yapıştırmak için de dikiş ve sıcak silikon tercihim olacak bundan sonra :)
    Nuray Hanım, şımarmalısınız bence, yaptıklarınız da harika çünkü :) Tabii ki öyle, el yapımının yeri ayrı ancak dikişle işlemektense polimer kilden yapmak daha keyifli geliyor bana, o yüzden dedim gözümde büyüyor diye. Tamamen zevk ve keyifle alakalı yani :) Verdiğiniz bilgiler için de tekrar teşekkür ederim, özellikle yıkama fikri çok sevidirdi beni :)

  15. mervenas
    mervenas

    Ya aslında benim de bir sorum olacak.Bu keçelerin içini nasıl kesiyorsunuz siz ? Her yolu denedim bana mısın demedi =/

  16. kilpi
    kilpi

    Ben normal kumas makasi veya tirtikli gorunum icin sulfile makasiyla kesiyorum, hic sorun yasamadim kesimle ilgili, ancak kullandigim keceler en fazla 5 mm kalinliginda filandi. Daha kalinlarini makas haric neyle kesiyorlar ben de bilmiyorum :-)

  17. gullale
    gullale

    selamlar bende yardımcı olmak isterim
    1:sıcak yada soguk silikon eger sıcak silikona alışkınsanız direk sıcakla başlayın derim ama bazı minik yerlerde sogulta işe yarıyor
    2:kenardaki dikişleri ben dekoratif amaçlı kullanıyorum bence dikişle daha güzel oluyor ::) önce dikişleri yapıp sonra istediğin yere silkonla yapıştırmanı tavsiye ederim çok kolay olur
    3:gözleri genelde işliyoruz yada beyaz yuvarlak içine siyah yuvarlak oldu sana göz istersen şaşıda yapabilirsin::)
    4:bu konuda bende nurayca tasarımlardan bişeyler ögrendim keçe tüyleniyor bende yıkamayı deneyecegim
    keçe insanı çok mutlu eden çok zengin bir malzeme eminimki başlayınca bırakamayacaksın sevgiler

  18. shane
    shane

    bu yazıyı keçe konusunda bir bilgi paylaşımı köşesi olarak sağ kenara almak istiyorum, böylece keçe hakkında sorusu olanlar işin ustalarına belki daha rahat ulaşır. başlattığınız için teşekkürler sevgili kilpi.

  19. suslukeceler
    suslukeceler

    Ben de naçizane ufak tefek bir kaç fikir vereyim o zaman :)

    2 – Kullandığım keçelerde tüylenme sorunu hiç yaşamadım. İnce keçe kullanıyorum ben, kalınlığı 1,3-1,8 mm arası değişenlerden. Sizinki daha kalın sanırım, o yüzden tüylenme olabilir. Kenarları da dağılmaz zaten, sadece süsleme amaçlı.
    İçine elyaf koyulan bazı ürünlerin kenarında battaniye dikişi kullanıyorlar güzel dursun diye, ama o dikişlerin arasından elyaf fırtlayıveriyor :))

    1 – Sıcak silikon kullanacaksanız çok dikkat edin, zira ben bayaaa bir elimi yaktım :)) Beceriksiz miyim neyim :))

  20. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    :)) bütün sorular cevabını bulmuş
    mervenas ince nakış makaslarıyla denedin mi?sanırım o makasla başarılı olursun

  21. shane
    shane

    @gullale; o sizlerin şahaneliği. böyle güzel bilgi paylaşımı az bulunur, eminim bundan.

  22. gullale
    gullale

    mervenas kesecegin yeri ikiye katlayıp kesmeyi dene derim yuvarlaklarda çok güzel sonuç veriyor zaten ilk kesikten sonra inceuçlu makasla güzel kesebilirsin

  23. morjan
    morjan

    ince keçeden bebek şekeri yapmak istiyorum,ama keçeyi nerden alacağımı bilmiyorum.yardımcı olursanız çok sevinirim.

  24. esinsel
    esinsel

    ben sadece baykuş ve ejderhayı çok beğendiğimi yazacağım kilpi zira hiç keçe çalışmadım,bilgim yok.

  25. SEMYIL
    SEMYIL

    Sevgili kilpi yaptıklarınız çok güzel olmuş ellerinize sağlık.
    arkadaşlar cok güzel bilgileri paylaşmışlar ben sadece bir tek şey paylaşmak istedim.
    Büyük çalışmalarda ben de sıcak silikon kullanıyorum. ancak küçük ve ince işlerde ise tekstil yapıştırıcısı kullanıyordum. Aynen Nuraycatasarılar , arkadaşım gibi. Guterman markayı.
    Ancak şimdi daha ekonomik ve sonuçlarıda güzel olan bir yapıştırıcıyı kullanıyorum. Eminönünden alıyorum. soğuk silikon veya likid silikon diye anılıyor. pembe etiketli ” Pink Craft “… fiyat olarak çok makul.
    çok kece işleri ile uğrasanlarca uygun gelecektir. en önemliside ellerinize bulaşan kısmı hiç zarar vermeden
    kolayca çıkıyor :))
    Birde sıcak silikonla çalışırken elinizi yakmanız kaçınılmaz.. onun içinde hep yanınızda küçük kase içinde soğuk su bulundurun ki yanınca hemen parmagınızı ona batırın. tecrübe edilmiştir.:)))
    sevgiler

  26. gullale
    gullale

    kesinlikle sana katılıyorum semyıl soguk silikon bazı küçük yerlerde çok işe yarıyor ama silikon tabancamı sevdiğim kadar sevdiğim başka bir alet yok .) birde ikide bir bozulmasa çok mutlu olucam ev silikon tabancası mezarlıgına döndü :)

  27. fdogan
    fdogan

    öncelikle Kilpi’ye böyle bir konu başlığı açtığı için, sonrada diğer tüm arkadaşlara bilgi paylaşımı için çok teşekkür ederim. Ben keçe hiç çalışmadım ve çok merak ediyordum. Ama hep sormaya çekindim :)) Özellikle dikiş kısmını çok merak ediyordum çünkü ben de dikiş beceremeyen bir insanım. Şimdi koşup keçe alasım ve ilk keçe çalışmamı yapasım var. Bu arada Kilpicim çalışmaların harika olmuş. Ben yapabilirsem aklımda bir figür var , belki tahmin edebilirsin :)))

  28. mineornek
    mineornek

    Keçe ve sıcak sişikon ayrılmaz ikili ancak sıcak silikon gerçekten ciddi yanıklara sebep olabiliyor… ince silikonlu küçük tabanca kullanıncaya kadar parmaklarım hep su toplardı… Küçük tabancalarla calışmak daha kolay üstelik.Yanık sorunu da yüzde seksen azalıyor…

  29. mervenas
    mervenas

    çok sağolun önerilerinizi deneyeceğim :) ince olanları falçata ile falan yapıyorum.fena olmuyo da diğerleri çok tüyleiyo kesilmiyo.Bide sizlerin fikirleriyle deneyeceğim :) duruma göre yorum atarım :))
    Bu arada “SHANE” Bu yazıyı sağ köşeye iğnelediğin için tebrik ediyorum senii :))

  30. alev_prenses
    alev_prenses

    keçeyi nerde bulabiliriz yardımcı olun lütfen

  31. shane
    shane

    harika paylaşım oluyor, çok iyi oldu hakikaten dediğiniz gibi iğnelediğimiz mervenas :) sağolun.

    @alev_prenses; o konuda çok çok yakında biz de yardımcı olabileceğiz size. birkaç gün beklemeniz lazım sadece :)

  32. yagmuryurek

    shane??? keçeyi bulmaya yardımcı olmak mı???? değişiklikler gündemde galiba :) hadi akalım hayırlısı….
    bu arada ahşap boyama ve dikiş içinde bu tarz bi post hazırlansa iğnelesek ne iyi olur :)

  33. shane
    shane

    @yagmuryurek; değişiklik iyidir değil mi? zaten tam değişiklik değil de, bir ekleme diyelim. açıklama, az sonra! :D

    ahşap boyama ve dikiş için de açarız tabii ki. önceliği dikişe vereyim, bir yazı gireyim, sağa iğneleyeyim (iğnelemek de oturdu hemen), dikiş ustası arkadaşlarımız da sorulara cevap versinler… iyi fikir.

  34. yagmuryurek

    :D iyidir shanecim iyidir :)bi şey demiyoz :)

  35. SEMYIL
    SEMYIL

    keçe artık her hobi mağazasında ve tuhafiyecilerde de satılıyor.
    istanbul da olduğumdan… eminönü’nde, kadıköyde de “evkur” mağazasının hemen yan sokağın içindeki
    mağazalarda bulabilirsiniz. ince keceler metre ile (15 cm.bile alabilirsiniz enleri genelde 90 -100 cm.) kalın olanları ise yaklaşık 50×50 cm ebatlarında satılıyor.

  36. kilpi
    kilpi

    Super olmus cidden shane, cok sagol, boylece aklinda sorulari olan diger kisiler de yardim alabilirler :-). Ne mutlu bana ise yarayan bir konu acmisim :-) Kece hemen hemen her yerde bulunuyor aslinda, butun tuhafiyecilerdr, kumas satan yerlerde, hobi malzemesi stan yerlerde rastliyorum ben isim olarak hatirlsmasam da, internet uzerinden de satan hanimlar var farkli boylarda alabilirsiniz. Ancak İstanbul’daysaniz henen hemen her hobi malzemesinde oldugu gibi kece icin de en uygun yer Eminonu gibi :-)

  37. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    Şu Eminönüye bir gitsem bir hafta çıkmam herhalde:))

  38. senayatilgan
    senayatilgan

    Ben de istiyorum eminönüye gitmek :( Burada keçeyi tesadüfen bulabiliyorum , kışın kocamaaaaaan bir kırmızı bulmuştum başka da soruyorum satan yok :) Ben satsam köşeyi dönerim belkide :) Kimse uğraşmıyor mu nedir, halbuki herşey oluyor keçeden herşey, süsü, gelin çiçeği, elbisesi, çantası …. say say bitmez… Nasıl bir buluştur bu keçe ya Rabbim :)

  39. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    internetten alışveriş yapıyorsanız keçeyi birçok yerden satın alabilirsiniz.Ankara da hobi malzemesi satan yerlerde yokken samanpazarında vardı.Deri,yün,elyaf,keçe,bakır bu tarz malzemeleri bulabiliyordunuz(hala buluyorsunuz).Küçük şehirlerde hobi mağazalarında bulamıyorsanız bu tarz eski çarşılarda bulabilirsiniz diye düşünüyorum:))

  40. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    Tuğbacanyurt küçük yerlerde gelen bitiyor,Ankara’ da ulustaki mağazalarda var,kızılayda zafer çarşısında ipekçi Cemalde ,orda yurtdışından gelmiş desenli keçelerde vardı ama küçük parçalar halindeydi.Metre işide satıyor ,biraz fiyatlı ama enleri geniş. Sonra kalite kalite dikkat etmek lazım. Netten siparişlerde araya karton keçeler sıkıştırıyolar ve kullanılmıyor o yüzden dokunarak almak en mantıklısı:)

  41. senayatilgan
    senayatilgan

    İnternetten de keçe mi satıyorlar :D İnternet sen nelere kadirsiiiinnn :) Bi araştırayım ama Nuray hanım dediğiniz doğru hilesi de vardır kesin :) Bir ara İstanbula gideyimde alayım :) Sergi tarihinde gelip eminönünü süpürür giderim belkide :)

  42. zulaltan
    zulaltan

    sentetik keçe bile çıkmış keçe yünden olsa daha iyi değil mi ?

  43. morjan
    morjan

    Daha önce sormuştum,nereden bulabiliriz diye,ama kimse cevap vermemişti.neyse ben kendi işimi kendim hallettim.internetten kumaşçı.com’dan aldım,bugün de kırtasiyeden.artık hemen hemen tüm kırtasiyelerde keçe var:)

  44. senayatilgan
    senayatilgan

    morjan ben de keçe olmayan bir memlekette olduğum için yardımcı olamadım arkadaşlarında dikkatinden kaçmıştır :) Bulmuşsun madem sana işinde kolay gelsin :)

  45. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    İlk siparişi veriyorum süper keçeler geliyor,tabi memnun kaldımya tekrar sipariş veriyorum bir kısmı karton atıyorum bir köşeye mümkün değil kullanamam .En son Ankaraya evime dönünce gittim aldım dokunarak almak en iyisi:)
    zulaltan,sentetiklerde kumaş gibi sık dokunuşlular var onlar güzel. Birde çok ucuz olanlardan almayın. Yün keçelerin fiyatları yüksek sanırım. onlar biraz daha kalın .
    morjan ,kumaşçı iyi seçim kolay gelsin:)

  46. fiamma1
    fiamma1

    Güzel arşivlik bir konu olmuş. Keçeden her ne kadar uzak durmaya çalışsam da 1 kelamda ben edeyim:) Jİlet ve maket bıçağı ile keçeyi boyutlandırmayı daha önce denemiştim. İnce keçeler makasla iyi kesiliyorda kalın keçeler formdan uzaklaşıyor kesmeye çalışınca. Ben de arka yüzüne koli bandı yapıştırarak kesmeyi denedim ki çok iyi sonuç aldım. Koli bandı kenarlardaki tüylenmeyi önlüyor ve rahat kesiliyor.

  47. ugurlubaykus

    Merhabalar efendim,
    Öncelikle değerli bilgi paylaşımlarınız için teşekkürler.konuyla ilgili bu tür detayları hiçbir yerden bulamıyordum. Ben keçe konusunda yeniyim.malzemeyle yeni tanışıyorum.
    1) ince yani sanırım1,8 mm olan keçelerden aldım. Ancak bunlar sert. Yani örnegin içine elyaf vs doldurulan yumusak ve boyutlu çalışmalarda kırılmış gibi oluyor. Ama aldıgım yer herkes bunlardan alıyor dedi. Bahsettiginiz yıkama işlemi bunu çözmek için mi? Yani keçeyi kendimiz mi yumuşatmalıyız, yumuşak olanları mı var da ben antalyada bulamıyorm? :)

    2) 3-4 çeşit ip aldım göz kararı. Biri kalın geldi sanırım küçük çalışmalarda uygun değil. Diğer ip kayıyor rahat çalışılmıyor. Dügmelerimizi diktiğimiz klasik makara ipler ise çok ince. Kısacasi uygun fiyatlı ve doğru boyutlu ip hangisi, önerenileceginiz marka veya çeşit var mi?
    Şimdilik bu kadar şimdiden çok teşekkürler. Güzel bişeyler çıkarabilirsem paylaşacağım sizlerle..

  48. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    nurayca tasarımlar ben internetten alamıyorum dediğiniz gibi dokunmak gerek bir arkadaşım almış uygun fiyatlı diye o önermişti dediğiniz gibi bir sorunla karşılaşmamış ama en iyisi bildiğin yerden almak
    ugurlu baykuş ben normal dikiş iplikleri kullanıyorum ama gutermanın kırkyama için kullanılan yorganlama ipleri sağlam oluyor onları deneyebilirsin

  49. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    bu arada Ankaralı 10 marifetçiler bir buluşma ayarlasak ne güzel olur:))) 06 marifetçiler:))

  50. senayatilgan
    senayatilgan

    Yaaaaa herkes Ankarada mıdır nedir :( Ben de Ankaradaydım 1,5 yıl önce :( Kesin Edirne de bir ben varım ondan eminim :D

  51. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    ugurlubaykus

    Merhabalar efendim,

    uğurlubaykuş merhaba,sanırım siz karton gibi olan keçelerden almışsınız yada satmışlar.Kumaş gibi olan yumuşak keçelerden alacaktınız.Onlar satmak için yapmışlardır,ellerindemi kalsın.Antalyanın hobi marketlerini bilemem ama gezmenizde fayda var.İplere gelince ,gözlerde bazen boncuk kullanıyorum kopmaması için oya ipi kullanıyorum naylon olduğu için sorun çıkarmıyor. Kenar el dikişlerinde ören bayan yada dominonun 12 no ipleri vardır onlardan kullanılabilir. Ama kalın görünmesini isterseniz 8 numarasınıda kullanabilirsiniz.Bazende runnerlarda masa örtülerinde özellikle hayalet iplik kullanıyorum. çünkü üstten görünmesini istemiyorum. dikiş bittiğindede çakmakla tersten yakıp sabitliyorum.

  52. morjan
    morjan

    uğurlubaykuş http://www.kumaşçı.com‘dan alabilirsin keçelerini.metresi 4,5 tl. 1 mm.lik kalınlıkta keçe alman lazım.ben de yeniyim keçe konusunda,daha doğrusu bu tarz el işleri konusunda.ben ordan aldım,çok da memnunum.şekerlerim biterse inşallah-elimdeki uyuşukluk geçerse bitecek- paylaşırım.

  53. ugurlubaykus

    Nuray Hanim, morjan , Tugbacanyurt çoookça teşekkür ederim. Keçelerle yapılan şeylere bittim. Tavsiyelerinizi uygulayacağım ve ben de bunlardan yapacağım. Helecanlıyımmm çok :) Sevgi ve saygılarımla.

  54. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    heyecanla bekliyorum paylaşımlarınızı

  55. gullale
    gullale

    istanbulda alacagınız en ucuz keçe merterdedir sevgiler

  56. findikkurdum
    findikkurdum

    aa kimler ankarada :) buluşma fikri ne de cazip geliyor kulağa :)

  57. sybella
    sybella

    Keçe konusunda yeni başlayanlara ne güzel fikirler verdiniz kızlar teşekkürler…Sevgiyle kalın…

  58. ugurlubaykus

    Tekrar merhaba, bir garip soru yönelteyim sizlere,
    İçi elyaf dolgulu figür, bebek, hayvanlar vs için boncuktan göz yapmak , dikmek istedik diyelim. İnternette gördüğüm örneklerde göz çukuru oluşturulduğunu ki bu keçeye boyuut katıyor çok hoş görünüyor, ancak arkada herhangi bir dikiş izi olmadığını görüyoruz. Arkadan ip vs. Görünmeden ön yüzden boncukarı dikersek eğer bu bombeyi veremiyoruz veya çukuru.patlak göz oluyor bir nevi :) Peki bunu nasıl yapıyoruz sevgili arkadaslar? Bilemiyorum anlatabildim mi ?

  59. zirid
    zirid

    ben her yapışımda içini elyaf veya pamukla doldurup dikiyorum çizinçe tüyleniyor ve çizgiler yok oluyor el dikişi daha sağlıklı ve ayrıca genelde bu tür işler için istanbuldaki hobi mağazaları harika ben ankaradayım aradığım her eşyayı internetten almak zorunda kalıyorum ankarada 10 tane düğmeyi bulmak için 1 ay gezdim istanbulda olanları çok kıskanıyorum

  60. zirid
    zirid

    ayrıca yaptığın keçeler çok hoşuma gitti bende deniycem

  61. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    ugurlubaykuş misinayla dikersen sanırım ip görünmeyecektir.(ben normal iple dikiyorum )Benim yaptıklarım senin istediklerin gibimidir bilmem ama bende anlattığın dokuyu yakalamak istediğim zaman elyafı doldurduktan sonra gözleri dikiyorum o zaman göz etrafı biraz cukurlaşıyor.
    Zirid bence Ankara da olduğumuz içinde kendimizi şanslı saymalıyız .
    fındıkkurdum Ankaralılardan hiç ses çıkmıyor sanırım bu fikir sana ve bana cazip geldi sadece
    yinede tekrar ediyorum 10marifetli ve Ankaralı bayanlar bir buluşma ayarlayalım :))

  62. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    Yazın şehir dışındayım hanımlar, çok isterdim inanın :) Görüşeceğim çok arkadaşım var Ankara’da,malesef bu ara iki şehirde yaşamak zorundayız:))

  63. suslukeceler
    suslukeceler

    Keçeyi ben de internetten alıyorum, Ankaradayım ve kızılayda satılanlar çok kötü. Ulusa da henüz gidip bakmadım. Deneye deneye güzel keçeler buluyorsunuz sonunda :)

    Tuğba ben de hevesle Ankaralılar toplantısı yapalım derim. Gerçi daha önce Zamane kahvesinde yapılmıştı ama ben katılamamıştım. Yeniden toplaşalım, birbirimizi tanıyalım :) Kaç kişi kaldık şurda zaten :)))

  64. shane
    shane

    Ankara buluşması gerçekleşeceğe benziyor. Yaz rehaveti sonrasında güzel bir toplantı yaparsanız bize de fotoğraflarını gönderin olur mu? :)

    Keçe satın alımı için bir girişimimiz olacağını söylemiştim. Zaten siteye girünce görüyorsunuz gerçi… İşte dükkanımız: http://dukkan.10marifet.org/

  65. denizden esintiler

    Keçeye oğlumun sünneti için bir şeyler yapmak amacıyla dün başlamaya karar verdim. Bugun oğle arası ilk malzemelerimi alarak ilk denememi de yaptım. Tam nasıl çıkacağım bu işin içinden derken burasıyla karşılaştım. Her birinize verdiğiniz bilgiler için ayrı ayrı teşekkür ederim
    Ben yapıştırıcı olarak tesadüfen soğuk sıvı silikon tercih ettim. Çok da güzel yapıştırdı. Keçem kalın gibi, hacimli olsun istedim. Ancak küçük detayları kesmekte zorlanıyorum. Kolay yolu var mı? Küçük daireleri nasıl keseceğim, düzün olmuyor. Bloglarda satış yapanlar bu kadar ayrıntılı kesimle işi nasıl yetiştiriyorlar? Kolay yolu var mı? ya da zımba mk vb gibi bir şey mi kullanılıyor? Hazır kalıp var mı?

  66. denizden esintiler

    Ankara’da bbuluşma gerçekleşirse ben de katılmak isterim. Gölbaşında bir brunch da olabilir.

  67. evimbenimatolyem
    evimbenimatolyem

    Peki arkadaşlar keçeleri dikiş makinesiyle diken var mı? elle çok zaman alıyor:) ama makinede dikiş ipliği ile dikersek bombeli gibi oluyor keçeler.acaba dikiş makinesinde kanaviçe ipliği ile diksem iyi bir sonuç alır mıyım? Aranızda bu şekilde yapan var mı? Çok soru sordum.Cevaplarsanız sevinirim:)

  68. nursaniye

    Keçeler harika şeyler. Çok güzel paylaşımlar yapmışsınız. Bir tavsiyede benden olsun. Keçe ve soğuk(likid) silikonu http://www.cicekmalzeme.com adresinde bulabilirsiniz.

  69. durununannesi
    durununannesi

    bazı keçeler çok parlak oluyo onun için başka tarz mı kullanılıyo :)

  70. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    denizden esintiler kalıbını kendın hazırlayabilirsin kalıp hazırlamak için çok basit bir kaç yol var eger ilgileniyorsan tekrar msj atarsan bu yolları paylaşabilirim
    küçük nakış makasları muntazam keser ama kalın keçede biraz daha zorlar yinede güzel sonuç alabilirsin
    lazerle istediğin şekli kestirebiliyormuşsun ama bunu nerde yaptırıyorlar maliyeti nedir bilemıyorum

  71. deliisibunlar
    deliisibunlar

    Tuğba hanımcığııım, keçeyle ilgili yazı okmak için girdim ki bi baktım toplanma isteği var :)
    Ben de artık Ankara da yaşayan biri olarak toplanmayı çok isterim.Zaten sserpil le yazdan beri görüşüyoruz .) sizlerlede tanışmak çok isterim eminim serpilcim de çok ister.
    Bayram sonrası bir organizasyon ayarlayalım ama ben buralarda yeni olduğum için mekan için tavsiyede bulunamam :)

  72. toprakasya

    arkadaslar merhaba.bu siteyidahayeni gordum..bebişim için burda kapı süsü vebebek şekerleribeğendim..sizce nasıl ulasabılırım bunları yapanlara

  73. Kece Dukkani
    Kece Dukkani

    toprakasya her profil sahibi profilinde illa ki iletişim bilgisi adına facebook ya da web sitesi adresi verir ordan ulaşmayı deneyebilirsin.

  74. HANIMEFENDI
    HANIMEFENDI

    merhaba, gözlerini ve diğer ayrıntılarını kalemle boyamak yerine siyah iple nakış yapıyorum daha sğlam oluyor hoş görünüyor tavsiye edebilirim :)

  75. TuRTii
    TuRTii

    Bütün yazıyı okudum hasta hasta :) şuan önümde birsürü bi tarafı işlenmiş diğer tarafında ipliklerin göründüğü ayraçlarım var. Arkasına aynı renk keçe kestim görüntüyü kapatmak için tutkal herşeyi yapıştırır bunu yapıştırmıyor. ayraçları kitabın arasına koydum üstünede baya bi kitap koydum normalde başka şeyler kurur bu kurumadı gitti. Bir püf nokta yazayım az önce keşfettim :) keçeye kumaş yapışıyor iki keçe birbirine yapışmıyor. Sıcak silikon var evde ama uğraşmak istemiyorum elimi çok yakıyorum, yukarda okuduğum soğuk silikondan alacağım en kısa zamanda. Antalya’dan Isparta’ya taşınınca burdaki herşey öğrenciye yönelik :) hobiciye bişey yok. Sanırım Isparta’da yaşayanda yok benden başka :)
    Uzun lafın kısası desem olmayacak sonuç olarak: iki keçeyi tutkalla birbirine yapıştırmayı denemeyin tutkala ve geçen zamana yazık. Hayalet ipim var ama gıcık oluyorum o ipe kayıp duruyor birde iğne iplik dikiş konusunda acemiyim sanırım ondan beceremiyorum, garanti olan sıcak silikonumu fişe takayım :)
    iyi akşamlar…

  76. freediz

    Merhaba arkadaşlar öncelikle yararlı bilgi paylaşımlarınız için teşekkürler
    Benim sizlere şöyle bir sorum olacaktı
    Keçenin üzerine sağlam naylon bir iple işlemeler yaptım. Sıcak silikon kullanarak keçenin altına ince bir keçe yapıştırmam dikişlerin açılmasına sebep olur mu?
    İlginiz için şimdiden teşekkürler
    Sağlam olabilmesi için daha farklı önerileriniz var mı?

  77. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    Merhaba freediz sıcak silikonun dikişe zarar verdiğini görmedim yinede ucunda denemende fayda olduğunu düşünüyorum.alt kısmınıda dikişle tutturabilirsin dikiş her zaman en sağlam yöntem misina dikişin görünmemesini sağlar deneyebilirsiniz

  78. freediz

    Sanırım silikon kullanacağım. İnşallah emeğim heba olmadan olumlu sonuç alırım.
    Tuğbacanyurt teşekkürler :)

  79. sila
    sila

    merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. ben de keçeye merak salanlardanım. ankaradan olan arkadaşlar bana yardımcı olurlar mı, keçeyi nereden aldıkları konusunda.. tugbacanyurt eğer keçe kalıplarını hazırlamak için kullandığınız yolları benimle de paylaşırsanız çok sevinirim.

  80. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    merhaba sila hoşgeldin:))ankarada kızılayda erdoğan düğmeden ulusta çıkrıkçılar yokuşunda sedadan alabilirsin
    yalnız keçelerin kalınlıkları ve dokuları birbirinden farklı bu yüzden ne yapacağın önemli keçeni ona göre seçebilirsin.internet alışverişi yapıyorsan 10marifet keçe başlangıç paketinden alabilirsin

  81. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    kalıp için başlangıçta internetteki boyama kitaplarından faydalanabilirsin
    benim blogumda hadi beraber yapalım parmak kuklası diye bir çalışma var basit ama yinede kalıp konusunda fikir edinmene yardımcı olacaktır kalıp çıkarmakla ilgili bir yazı paylaşacağım blogumda ondanda faydalanabilirsin yada daha detaylı bilgi istersen facebooktan da bana yazabilirsin.
    yeni hobinde iyi eğlenceler diliyorum:)

  82. sila
    sila

    merhaba öncelikle cevap için teşekkür ederim. blogunuzu ve facebook sayfanızı inceledim. oldukça fikir sahibi oldum bazı sorularm var ordan da yazmak isterim. ben oğlumun odasına kapı süsü yapmakla başlamak istiyorum. erdoğan düğmeye gittim. ancak orada bir kalın bir ince keçe vardı. kalın olan zaten yapacağım figürlerde işe yaramaz ince olan ise 1 mm idi. sizce uygun mu yoksa çok mu ince olur 1.3-1.5 mi almalıyım. maalesef renk seçenekleri de kalmamış.çıkrıkçılara gidemedim.malum çocukla. bi dahak sefere ya da netten tavsiye edeceğiniz yerler varsa sipariş etmek isterim.
    bir de nette bi bayan var onun ürünlerini çok beğeniyorum. http://www.pasaj.com/baliklar-askina/270771 linkteki ürüne benzeyen bişy yapmak istiyorum. ama tam olarak anlayamadım arka kısmı kalın keçeden mi yapılmıış. eğer öyleyse onun arkaına bişeyler falan da yapıştırılıyor mu? o kadar figürü nasıl tasıyor anlamadım. yardımcı olur musunuz?

  83. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    ayların yaptığı kapı süslerini daha önce görmüştüm gerçektende özenli ve güzel çalışmalar arka kısmı benim gördüğüm kadarıyla kalın keçe değil kağıt dekorlar ve yoyolarda kullanmış. Açıkçası keçelerin kalınlık miktarlarını bilmiyorum ben bakarak alıyorum ama erdoğan düğmedeki ince keçeler o keçelerden işinizi görecektir.10marifetin sitesinde paket şeklinde bütün reklerden var o yüzden tavsiye ederim
    nasıl taşıdığına gelince tahmin ediyorumki arka kısmında mukavva kullanılmıştır keçede taşıyabilir ama mukavva muntazam durmasını sağlar bazı kapı süslerindede strafor kullanılıyor.keçenin hafif bir malzeme içine doldurulan elyaf dolguda zaten bir ağırlık yapmıyor yani düşündüğünüz kadar ağırda olmayacaktır

  84. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    sila hanım gönderdiğiniz sitedeki kapı süsünün malzemelerini ve açıklamalarını okudum.ürün tasarımcısı bilgilerini paylaşmış kalın keçe ve mukavva kullanmış.diğer detaylarınıda paylaşmış isterseniz tekrar bir göz atın dikkatinizden kaçmış olabilir

  85. iiklim
    iiklim

    gerçektende bilgiler çok iyi hepiniz sağolun…bende yeni başlayacak olanlardanım acayip ilgimi çekiyor. yalnız harfleri fgürleri şekilleri nasıl çıkartıyosunuz yardımcı olursanız sevinirim

  86. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    Merhaba iiklim basit bir harf çıkarma yöntemi olarak şunu önerebilirim cetvelle birbirine paralel iki doğru çizin ve istediğiniz harfleri o aralığa yerleştirin ,harfleri de cetvel yardımıyla çizebilirsiniz.çizim yapmayı seviyorsanız el yordamıylada çizebilirsiniz .bu çizimleri kesip kalıp olarak kullanabilirsiniz.İnternette aratırsanız farklı dikişlerle yapılmış zımbalanmış yada birbirine tutturulmuş harf örneklerini de görebilirsiniz. bu örneklerden istediğiniz boyutta çıktı alıp o çıktıyı da kalıp olarak kullanabilirsiniz .umarım işine yarayan bilgiler olmuştur.benim blogumdada ömer ismi yazılı istersen göz atabilirsin.Yeni hobinde başarılar ve eğlenceler

  87. crystalbilly

    Ben de keçe yapımına başlamak istiyorum ancak teknikleri öğrenebileceğim ve modellere bakabileceğim takip ettiğiniz yayınlar var mı ??

  88. yesher
    yesher

    Merhaba, bende kendi yaratıcılığımı harika modeller üstüne denemek üzere bu işe gönül verdim hatta daha dün bir adım attım:) Sizinle ilerleyen zamanlarda paylaşıp fikirlerinizi almak istiyorum.
    Bugün malzemelerim geldi ancak yapacağım modellerin içine koymak için elyaf nereden satın alabilirim?
    İnternet üzerinden satın alabileceğim bir yer var mı?
    Teşekkürler,

  89. tugbacanyurt
    tugbacanyurt

    crystalbilly 10marifette yayınlanmış çok güzel keçe çalışmaları var incelemeni tavsiye ederim
    yesher hangi şehirde olduğunu söylersen o şehirdeki hobi sever arkadaş sana bir adres verecektir:)

  90. yesher
    yesher

    Merhaba tugbacanyurt, İzmir’de yaşıyorum. Dün bir internet sitesinden buldum, bilemiyorum burada paylaşabiliyor muyuz dilerseniz paylaşırım :)

  91. ByOzras
    ByOzras

    Merhaba

    Bu kadar yazıdan sonra bende yazsam mı yazmasam mı diye düşündüm :) ama neticede keçelerin içinde olduğuma göre yazmam lazım dedim :) Sevgili Klipi çoğu arkadaşım da benim söyleyeceklerimi zaten yazmış, yapıştırmak için sıcak silikon veya gutterman nın tekstil yapıştırıcısı var hiç kullanmadım ama kullanan arkadaşlar memnun olduklarını söylüyorlar, japon yapıştırıcısından daha iyidir sanırım :) dikmek ? evet elde yapabileceğin basit dikiş teknikleri var, battaniye dikişi, iğne ardı veya elde makine dikişi tekniği, benden ürün alan müşterilerimden de genelde bu tarz sorular çok geliyor :) verdiğim cevaplarım yaklaşık olarak böyle nerede kullanacakları ve ne yapacakları, kimi aplike kimi direk yapıştırarak kimi dikerek kullanıyor. Keçe malzemeyi elinde çok fazla hırpalamamaya özen göstermelisin, birde keçe de haliyle kalite kalite değişiyor. Boyama işlemine gelince, bunun için sana tekstil kumaş boyalarını öneririm, keçe üzerinde rahatlıkla çalışabilirsin. :)
    Selamlar…

  92. Gulcan Yilmaz
    Gulcan Yilmaz

    Keçeye ilgi duyuyorum. O kadar güzel şeyler ortaya çıkmış ki, ilgimi çekti. Keçe almayı düşünüyordum ama nereden alacağımı bilemiyordum ve kafamda başka sorular da vardır. Arama motorundan keşfettim bu bloğu ve bu bölümü. Gerçekten iyiki iğnelemişsiniz köşeye ordan görüpte buldum burayı. Kafamdaki sorulara cevap buldum burada. Ama bir sorum daha olacak. Hani kapı süsü yaparken yuvarlak birşey kulanılıyor ya onun ismi nedir? Birde İstanbul da Kadıköyün neresinde tam olaraak keçe satılıyor SEMYIL ? Yada bilen başkası… İnternetten alacaktım vazgeçtim karton keçeyi öğrenince. Bu arada çalışmalarınız harika. Bu blogta herkes ker çalışmsını paylaşabiliyormu?

  93. Gulcan Yilmaz
    Gulcan Yilmaz

    İplik olarak keçe yünü mü kullanılıyor? birde özel bir iğnesi var mı?

  94. shane
    shane

    10marifet’te tabii ki herkes çalışmalarını yayınlatabiliyor. Sadece önce bizim kontrolümüzden geçmesi lazım.

    Keçe ile ilgili pek çok sorunun yanıtlandığı bu köşe gerçekten iyi bir kaynak oldu. Keçeye başlangıç için gereken her şeyi içinde bulabileceğiniz “keçeye başlangıç paketi”nin içine bir de hediye ekledik, yesher’in sorusu üzerine aslında: elyaf. Artık kutuların içinden bir miktar boncuk elyaf çıkacak. Böylece içi doldurulacak çalışmalarınızda kullanabileceğiniz malzemeniz de hazır olacak: http://10marifet.com/collections/10marifet/products/10marifet-keceye-baslangic-paketi

  95. Gulcan Yilmaz
    Gulcan Yilmaz

    Bu paketi görmüüştüm, paketin içindeki keçe yününü , keçeyi dikerken mi kullanıyoruz? ne işe yarıyor? Bir de kapı süsü yapmak istiyorum o halka ahşap şeyden nerden bulabilirim adı ne? yada Yuvarlak nasıl oluşturabilirim arkadaşlar tecrübelerinizi aktarabilirmisiniz?

  96. cetu

    merhaba aynamı süslemek için fikir ararken siteyi buldum, çok beğendim. Herkesin eline emeğine sağlık. Ayna ayna diye gezinirken keçe dikkatimi çekti. Çok heveslendim. Sitedeki başlangıç paketini alacağım ama keçeleme köpüğü nedir ne işe yarar anlamadım. Bu yapıştırıcı mı oluyor?
    Bir de Gülcan arkadaşım ben kapı süsü halkalarını simit diye biliyorum o şekilde alıyordum. Kolay gelsin.

  97. zecege
    zecege

    Sevgili Gülcan Yılmaz, keçe yünü; iğneleme ile ya da ıslak olarak keçe yapılacaksa kullanılan malzemedir, yani keçenin hammaddesidir. Kapı süsü için hobi malzemeleri satılan yerlerde köpükten simitler satılıyor, bakmanızı öneririm.
    Sevgili cetu, keçeleme köpüğü, keçe yünü ile özel iğnesini kullanarak, iğne ile yüne defalarca batma işlemi uygulayarak objeler ortaya çıkarma işleminde, zemin olarak kullanılan malzemedir. Onun üzerinde çalışırsınız.

  98. cetu

    teşekkürler zecege
    aklımda biraz şekillendi.
    Elime geçince daha iyi anlayacağım sanırım.

  99. Gulcan Yilmaz
    Gulcan Yilmaz

    Teşekkürler cetu, teşekkürler zecege verdğiniz bilgiler için. İstanbua yeni taşındım Ümraniyede oturuyorum. Nerede hobi malzemesi satan yer vardır bilemiyorum ama internetten araştırmaya devam edeceğim. Eğer bilen varsa benim için yazabilir :)

  100. p_ustat

    Merhaba bende keçelere merak saldım yeğenim için kapı süsü yapmak istiyorum.Hayvan figürlerine baktım gerçekten çok güzeller onlardan yapmak istiyorum, fakat yüzlerindeki pembe tonları nasıl yapabilirim, hazır kaçe üzerine pembe keçe yünü ile yapabilirmiyim?

  101. matematikciayse

    oturdum ve tümm yazılanları tek tek okudum, notlar aldım, tecrübelerden yararlanacağım inş. en çok da ankara buluşması dikkatimi çekti :) yalnız şu soru atlanmış cevaplarsanız ben de bilgi sahibi olurum: ”
    evimbenimatolyem
    Peki arkadaşlar keçeleri dikiş makinesiyle diken var mı? elle çok zaman alıyor:) ama makinede dikiş ipliği ile dikersek bombeli gibi oluyor keçeler.acaba dikiş makinesinde kanaviçe ipliği ile diksem iyi bir sonuç alır mıyım? Aranızda bu şekilde yapan var mı? Çok soru sordum.Cevaplarsanız sevinirim:) ” herkese teşekkürler bakalım benden nasıl marifetler çıkacak bekleyeli , görelim.

  102. ssserpil
    ssserpil

    matemetıkcıayse hoşgeldın canım sende aramıza:))ben kececı degılım ama yazın hoşuma gıttı ve ankara buluşmasının uyelerınden bırıyım dıye hoşgeldın demek ıstedım….:)))

  103. munures
    munures

    :) ben tam anlamıyla “keçeciyim” diyemem ama makine de keçe diktim. Makine ayarlarımda elde diktiğimiz dikiş var, zaten çoğu makinede de vardır herhalde. normal dikiş ipliğiyle diktim, sorun olmadı :))

  104. matematikciayse

    ssserpil teşekkürler. insanın hobi edinebilmesi ne zormuş :( geçenlerde kızılayda erdoğandan ipekci cemale dolaştım ama insan nerden başlayacağını bilmeyince çok zor bir şeyler almak, seçmek. kurs aradım yakınlarda belediyenin falan (ucuz olsun maksadıyla) yok bulamadım. ben de kendim atmasyonlarımla başlayacağım napalım :) ordan burdan esinlenirim bakarsınız :) alt yapı çalışmalarını bitirip başlayacağım. haydi rast gele.

  105. global koyun kavalcisi

    Merhaba,

    Daha önce keçe ile hiç çalışmadım fakat denemek istiyorum. Ama keçeyi İstanbul’da nerden alabileceğimi de bilmiyorum. Yardımcı olabilir misiniz?

    Teşekkürler.

  106. pembepapyon
    pembepapyon

    eminönünde bulabilirsin global koyun kavalcısı:)20*20 lik boyutlarda satılıyo 1,5 liraya

  107. global koyun kavalcisi

    Hmm…Eminönü’ne gitmişliğim çok var pembepapyon ama nedense hiç gözüme çarpmadı böyle bir yer. Tam olarak neresinde satılıyor acaba? Tahtakale tarafında mı ki?

  108. deliisibunlar
    deliisibunlar

    Sevgili global koyun kavalcisi, İstanbul demişsiniz ama neresinde olduğunuzu belirtmemişsiniz.Ben İstanbul’da Ümraniye’de de Eminönü’nde de baktım.Hatta Ümraniye de ki tuhafiyeden aldım.Şunu söylemek istiyorum.Keçe için Eminönü’ne gidecekseniz hiç gerek yok.Ama “ben zaten gidiyorum”diyorsanız oradan alabilirsiniz.Çünkü ben Ümraniye’deki tuhafiyeden Eminönü’ne göre daha ucuz fiyata almıştım.

  109. ayamaya
    ayamaya

    deliisibunlar Ümraniye’deki tuhafiyenin ismi Tuğra’mı :D ben oradan alıyorum malzemelerimi, fiyatları uygun hem adetli olarak hem çok küçük cm.ler.de malzeme satıyorlar herkesin isteğine uygun ürün var , eğer Tuğra değilse hangi tuhafiyeymiş o merak ettim :D

  110. pembepapyon
    pembepapyon

    Marpuççular çarşısının hemen yanında Alacahamam caddesinde böyle tuhafiye gibi yerler var. elyaf kumş falanda satılıyo.ordan bulabilirsin global köyün kavalcısı:)

  111. deliisibunlar
    deliisibunlar

    ayamaya’cım :) gittiğim tuhafiye Tuğra’ydı.Sen de İstnabul’da o taraflarda mıydın?Esencan’la buluştuk geçen gün bilseydik sana da haber verirdik.bir daha ki İstannbul ziyaretimde mutlaka görüşelim.bol bol kaynatırız :)

  112. ayamaya
    ayamaya

    Aaaaa :D o zaman bir dahaki sefere o civardaki AVM.lerden birinde buluşuruz isim verip reklam yapmayayım :D bugün uğrayıp kasnak almayı planlıyorum

  113. deliisibunlar
    deliisibunlar

    Ben Ankara’da yaşıyorum zaten :( Üsküdar’da buluştuk Esen’cimle.Nerde olduğu önemli değil .)

  114. burcukirecci

    merhabalar ,bnede keçe işine yeni başlayanlar arasındayım :) çok fazla bilgi paylaşımı var burada. bu harika :) birkaç sorum olacak .eminim ki çok ksıa sürede de öğreneceğim :) burda herkes her bilfiğini paylaşıyor .nemutlu
    öncelikle keçenin üzerine kaş göz çizebileceğim dağılmayan bir kalem var mı bilmek istiyorum.çünkü keçe kalem çizimlerini dağıtıyor:(:( bir de keçeciden aldıgım bir kağıt var .yapışmasını sağlıyormuş.anlamadıgım şek ütüye kagıt tarafını bastırın dediler. bu sefer de tişört e nasıl yapıştıracağım ? son bir soru daha . ben keçelerimi 1.3 klınlığında aldım.gelen keçelerin üzerleri biraz tülermiş gibi. buna pratik bi çözüm var mı? en kısa sürede sizlerle yaptıklarımı paylaşacağım.umarım sizlere yardımcı olur.iyi günler

  115. shane
    shane

    deneyimli keçecilerin gözlerinden kaçmasın, yanıt bekleyen sorular var :)

  116. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    Burcukirecci merhaba, keçe üzerine kaş göz çizmeyi pek tercih etmiyorum. İşleyip gözlere boncuk dikmek en güzeli diye düşünüyorum:)
    Kaliteli keçe onmarifet dükkandan alınır.

  117. shane
    shane

    @Nuraycatasarimlar, teşekkürler :)

    dükkan üzerinde geliştirme çalışmaları yapıyoruz bu arada. yakında daha çok çeşit, renk eklemesi yapmak için uğraşıyoruz. bu arada bu hafta içinde kapıda ödeme seçeneğini de ekliyoruz. bilgi olsun.

  118. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    Shane ,rica ederim.
    Bol bereketli satışlar diliyorum:)

  119. munures
    munures

    burcukirecci merhaba, ” keçeciden aldığınız yapıştırmayı sağlayan kağıt ” dediğiniz eğer şerit tela ise, kağıt tarafını yapıştırmak yerine, keçeyi yerleştirmek istediğiniz yere düzgünce yerleştirip, şeritteki petekli gibi olan tela kısmını ayırıp dışarı taşmayacak şekilde keçe parçasının alt kısmına yerşeştirip, üzerine de bir tülbent koyup buharsız ütüleyin. ben bu şekilde kullanıyorum eğer aynı şeyden bahsediyorsak :)

  120. ilkinc

    Benimse bi sorum olacak.daha once cevap alamadim.kece bebeklerin yanaklarini nasil pembe pembe yapiyosunuz

  121. Bugra Tasarim
    Bugra Tasarim

    gerçekten çok güzel paylaşımlar olmuş, başından yakalayamasam da hepsini okudum. son sorunun cevabı da benden gelsin, ilkinc bebeklerin yanakları allıkla pembe pembe yapabilirsin…

  122. ilkinc

    Cok tesekkur ederim.birisi ilgilendi.peki bizim kullandigimiz allikmi

  123. Bugra Tasarim
    Bugra Tasarim

    evet bildiğimiz allık :)

  124. gulsenufuk
    gulsenufuk

    Çok tatlı olmuşlar diğer konularda henüz bilgi sahibi değilim :))

  125. gulsenufuk
    gulsenufuk

  126. e-tofita
    e-tofita

    super paylaşımlar olmuss ellerinize sağlık
    bende ilk keçe macerama atılmak ıstıyorum fakat hangı keceden alacagımı bılmıyorum lutfen benıde bılgılendırın..
    keçeden kuş şeklinde nikah sekerı yapmak ıstıyorum ıcıne lavanta koymak ıstıyorum sosyal aglarda falan goruyorum ama sorulara cevap alamıyoruz ben kuşlu nikah sekeri için (dolgulu olacak) hangi kalaınlıkta keceden almalıyım??
    şimdiden ilginize tesekkur ederim..

  127. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    e-tofita merhaba,
    lavantalı kuş magnetler için ince keçe kullanmalısın .1.3mm,1.8mm lik keçeler uygundur. Lavantaya ilave olarak az miktarda elyafta konulabilir. Sayfanın en üstünde keçe dükkanı var oradan temin edilebilir:)
    Kolay gelsin:)

  128. cdlz

    kecelerde ınce ınce yada kucuk goz kesıyolar ben beceremıyorum onu yardımcı olurmusunuz nasıl kesıyorlar makas dısında kesdıklerı bırseymı var acaba

  129. komando
    komando

    keçe çalışmaları yapmak zor mu?
    10 marifet keçeleri iyi mi?

  130. komando
    komando

    10 marifet keçeleri iyi mi?

  131. shane
    shane

    biz cevap vermeyelim, kullananlar versin diyeceğim :) yine de sitede kullanıcı yorumları var, onlardan da fikir alabilirsiniz. ürünlere tıkladığınızda kullananların söyledikleri ve yaptıkları da geliyor, örneğin: http://10marifet.com/collections/10marifet/products/10marifet-keceye-baslangic-paketi

  132. yagmuryurek
    yagmuryurek

    ben aldım şu sevimli canavardan (her ne kadar benimki sevimsizde olsa ) benimde ilk denememdi ben beğendim :) keçede neye bakılır nasıl iyi olduğu anlaşılır bilmem ama kalınlığı ve dokununca verdiği his yumuşaktı :) ben beğendim herşeyden önemlisi canavarın sahibi beğendi … sarılıp uyuyor :)

  133. shane
    shane

    ne güzel, ne mutlu bize. sevgilerimizi gönderiyoruz ona :)

  134. ozlemine

    Arkadaşlar silikon tabancası alacağım ve silikon önerdiğiniz markalar var mı ? Bir de fiyatlarını ve nereden temin edebileceğimi yazarsanız daha çok sevinirim ben Ankarada oturuyorum.

  135. lady laura
    lady laura

    markasını bilmiyorum ama burda hep aynı silikon tabancisi satiliyor, mavi renkli bişey.) 10 ila 15 lira arasinda değişiyor fiyatı.
    silikon tabancam benimki ince silikon, onun da tanesi her yerde degisiyo. kimi yerde 1 lira kimi yerde 50 kurus

  136. ozlemine

    Teşekkürler lady Laura başka önerileri olanlar yazabilirler mi ?

  137. handanca
    handanca

    slm haftalardır araştırıyorum keçe kesmenin başka yolunu bulamadım makasa talim seri bir şekilde keçe kesmenin başka yolu yokmu :(

  138. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    Handanca, sizzix keçe kesme makinası almalısın , http://www.hobiniyarat.com/

  139. elifly
    elifly

    merhaba arkadaşlar bende keçe işlerine gönül vermiş ancak daha faaliyete geçememiş biriyim. malzemeleri alacağım yerden yardımcı olurlar mantığıyla alışverişe gittim. yardımcı oldular sağolsunlar ama sanırım çok yanlış malzemelere sahibim şu an. tüm yorumları okudum ve herkese verdiği bilgiler için çok teşekkür ediyorum. benim elimde kalın keçeler, mumlu ipler ve keçeyi kesmek için havya denilen bir alet var. keçenin ince olması gerektiğini ve kullanmam gereken iplerinde ne olması gerektiğini öğrendim. havya denilen makineyi kullanan var mı acaba içinizde? elektrikle çalışıyor ucunda demir bir aparat var ve ısındığında kesim yapabiliyormuşuz ama cam üzerinde. yorumlarını bekliyorum şimdiden teşekkürler ve sevgiler..

  140. dilarada

    Bende bir konuda yardımınızı rica ediyorum. Paylaşımlar gerçekten çok yararlı oldu. Bende keçe çerçeve vb yapılan magnetleri ve düz renk body leri nerden temin ediyoruz bunu sormak istiyorum. Magnet ve body yapmak istiyorum ama nerden alabilirim. Konyadayım bu arada internet üstünden de olabilir. Yada aranızdda satış yapan varsa?

  141. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    elifly, havya yı biliyorum ama keçe kesme ile iligisi nedir anlayamadım. Kalın keçe ile yapılan işler ayrı,ince keçe ile yapılan işler ayrıdır. Mesela bana göre kalın keçe ile çiçek yapılır ama ince keçedeki gibi hoş olmaz. Bu benim fikrim tabii. Keçe kesiminde lazerle kesim yapılıyormuş , hobi mağazası sahibi bir hanım anlatmıştı .Kenarları yanık oluyor demişti.

    dilarada,keçe çerçeveleri kendiniz hazırlayabilirsiniz veya sizzix makine ve kalıplarından edinip kesip kesip süslersiniz:) Düz bodyler toptancılardan veya en uygun lcwaikiki de 3lü takım olarak satılıyor…

  142. ebruuka
    ebruuka

    merhaba

    sizzix keçe makinesi almak istiyorum fakat kalıplarını nerden bulabilirim?yardımcı olurmusunuz?
    teşekkürler…

  143. dilarada

    Bilgi icin tesekkur ederim. Cercevenin arkAsi icin magneti nereden temin edebikirim. Ve kece calismasi icin sac bandi? Bulundugum yerde olmadigindan internette satan biryer var mi?

  144. elifly
    elifly

    arkadaşlar merhabalar nette bir videoda işlemi biten bir keçeye toz olmaması için sprey sıktılar. o spreyin ne spreyi olduğunu bilen var mı aranızda ?

  145. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    ebruuka, keçe kesme makinesini http://www.hobiniyarat.com/ kalıplarınıda aynı siteden temin edebilirsiniz .Yada yurtdışından bir yakınınıza ,arkadaşınıza getirtebilirsiniz:)

    dilarada,magnetler,hobi mağazalarında var. Saç bantları takı,toka satan yerlerden temin edilebilir.

  146. elifly
    elifly

    Nuraycatasarimlar yaptığınız işlere göz attım muhteşem hepsi. sizin verdiğiniz bilgiler sayesinde bende artık birşeyler yapabiliyorum. bilgilerini bizimle paylaşan tüm arkadaşlara sonsuz teşekkürler ;)

  147. Nuraycatasarimlar
    Nuraycatasarimlar

    elifly,rica ederim,ben teşekkür ederim:) keçe keyfini herkes yaşamalı diye düşünüyorum:)

  148. elifly
    elifly

    ^_^ gerçekten akıl almaz bir keyif uykuyu seven ben gece olsun istemiyorum. şimdi tek hayalim sizzix ve kalıplarını alabilmek çünkü o şekilde çok muntazam ve temiz işler oluyor gerçekten.

  149. elifly
    elifly

    arkadaşlar nacizane yaptığım birkaç örnek var “siz de gönderin”den koymak istiyorum ama sanırım beceremiyorum. kime yazacağımı da bilemedim. bu konuyla ilgilenen bir arkadaş var mı?

  150. redhot33

    yazılarınızı ilgiyle okudum.Hevesle yeni hobime başlamak istiyorum.İlk olarak buzdolabı magneti yapmayı planladım.Yapan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
    1.Kaç mm.lik keçe almalıyım?( 5 cm.lik kelebekler yapmak istiyorum,üstüne de minik kalp veya çiçek)
    2. Magneti keçeye nasıl yapıştırıyoruz?
    Cevaplarınızı bekliyorum, teşekkürler

  151. elifly
    elifly

    merhaba redhot33 ben de yeniyim ama bir şeyler öğrendiğimi düşünüyorum. buradaki arkadaşlar gerçekten çok yardımcı oluyor. tek kat keçeden yapmak istiyorsan kalın keçe kullan ancak üç boyutlu çalışacaksan (içine elyaf doldurup) ince keçeyle çalışman lazım. magnetini sıcak silikonla yapıştırabilirsin ama ben peligom da kullanıyorum onunla da oluyor.ince keçeler 1.3 lük kalınlar 3 lük oluyor genelde. kolay gelsin :)

  152. elifly
    elifly

    sevgili redhot33 seninle bir bilgi daha paylaşmak istedim. hazır kesilmiş şekil mi kullanacaksın bilmiyorum ama mutlaka kendin de kesmek isteyeceksin zamanla. benden sana küçük bir öneri çizimlerini terzilerin kumaş çizmek için kullandıkları üçgen ince çizim taşıyla yap. ben her şey denedim (kurşun kalem,tükenmez kalem,ispirtolu kalem..vs. bence bu çizim taşı harika hem kolay çiziliyor hem de çizgiler sonra kayboluyor.yine de karar senin tabi ;)

  153. desenlikeceler
    desenlikeceler

    Merhabalar,gördüm ki burada keçe-sevenler toplanmış..bilgiler ,paylaşımlar çok güzel..ben de bir paylaşımda
    bulunmak ,sizleri desenli keçelerimle tanıştırmak isterim (aranızda bilenler vardır belki)…
    desenlerin tasarımları,üretimi ,kullanım amacına göre boyutlandırılması vs..tümüyle bana aittir.
    bunun dışında sorularınız olursa,sayfadan da mesaj atabilirsiniz.(facebook.com/desenlikeceler)seve seve yanıtlarım.
    keçeli & yaratıcı günler…:)

  154. gokaysevdim

    merhabalar ben yeni üye oldum 29 hamileyim bebişim olacak evde çok sıkılıyorum dr. çok hareket etmeyeceksin dedi ben de bebek şekerlerini kendim hazırlamaya karar verdim ve kundaklı bi bebek şekeri gördüm keçeden yapılmış. ancak nasıl yapacağım hakkında hiç bir bilgim yok
    keçenin kalınlığı ne olacak
    keçeyi neyle keseceğim
    kestiğim keçenin kalıbı ölçüsü yok ne ebatta keseceğim
    kundağını nasıl yapacağım hiç bilmiyorum bu konuda bilgi verebilir misiniz kızlar :)

  155. elifly
    elifly

    sevgili gokaysevdim gördüğün modeller ince keçeyle yapılmış. normal keskin bir makasla istediğin şekli kesebilirsin. ben ince detaylar için ucu kıvrık nakış makası da kullanıyorum. modeli gördüğün arkadaş ürünlerini yapıp satıyor o yüzden ayrıntı vermemiş. sen büyüklüğünü kendin ayarlayıp ona göre yapabilirsin. ben de buna benzer bi çalışma yapmıştım. kundak için bir üçgen kesip, önde buluşan köşelerini düz bir şekilde kestim. deneme yanılma yaparak öğrenirsin zaten. bayram tatili sebebiyle çok arkadaş giremedi belki de. bu konuda çok iyi olan arkadaşlar var onlar da sana yardımcı olacaktır. keçe çok zevkli bir iş :) şimdiden kolay gelsin..

  156. beren_cikicik_

    ben keçeleri nereden bulabilirim?

  157. incikyuksel

    güzel paylaşımlarınızdan dolayı ,çok teşekkür ederim..geçen hafta torunumun doğum günüydü..uğur böceği konseptini seçtik..elimden geldiğince ,çeşitli şeyler yapmaya ,üretmeye çalıştım..çok güzel övgüler aldım,gelin kızım da çok memnun oldu..tabii ki ,onların mutluluğu ,benim mutluluğum demek…

  158. keceagaci
    keceagaci

    Bende keçelere oğlumun doğum günü vasıtasıyla tanıştım. Şimdi hem hobi hemde gelir kaynağı oldu bana. Sayfama göz atıp yaptıklarımı incelerseniz mutlu olurum.( facebook/ keceagaci )Sorularınız olursa seve seve yanıtlarım sevgili keçe severler :)

  159. araf_m
    araf_m

    işte bu platformu çok seviyorum.Ürünlerimizi sergileme fırsatı veren 10marifet ekibine çok teşekkürler.
    Bende yeni keçecilerdenim :) Ürünlerimi yapmaktan ve paylaşmaktan büyük keyif alıyorum :)

  160. ferroli

    Zecege isimli kullanıcının keçe çalışmaları ile ilgili kendisene ulaşmak istiyorum. Lütfen yardımcı olabilirmisiniz.

  161. tugcepdr

    merhaba ben keçe başlangıç seti almak istiyorum ama bir türlü siteden alamadım bana yardımcı olabilir misiniz?

  162. nese kurucay

    merhaba… bende sitenizden keçe başlangınç seti almak istiyorum ama üye olamadım…bir şekilde ulaşamıyorum yardım lütfenn…sevgiler.

  163. AdeninCicileri
    AdeninCicileri

    Merhabalar,
    Benim de iki sorum olacak…Ben de kendi çapımda bir şeyler yapıp kendi çevremde satışını sağlıyorum.

    Bebekler için de bir şeyler yapmak istiyorum. Body’lerin üzerlerlerine işlenmiş keçeler olduğunu fark ettim. Bunlar bozulmuyor mu? Çünkü benim yaptığım çoğu şey bebek şekeri, kapı süsü, duvar süsü, magnet gibi pek fazla dokunulmaması gereken müdahale gerektirmeyen şeyler. Anahtarlık, çanta gibi şeyler çok fazla temastan dolayı tüyleniyor, kazak gibi kırçıllanıyor. Yıkama işlemleri nasıl yapılmalı?
    Bir diğer sorum, kaş, göz, kirpik gibi detayları tekstil kalemi ile yapmak istiyorum. Deneyenlerin yorumu nedir? Hangi marka ürün kullanılır?

    Teşekkürler,
    Sevgiler,

  164. Sevde CAMDALI
    Sevde CAMDALI

    Yaaa benim keçem çok sert defter kaplarken çok zorlanıyorum ne yapabilirim? :(

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz, ?

Yorum ekleyebilmek için giriş yapmanız gerekiyor.

Bizi Facebook'ta sever misiniz?