Amigurumi bebek ve resimli açıklamalı yapımı

-

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-1
Merhabalar. Uzun zamandır ara vermiş olduğum amigurumi çalışmalarıma 10marifet ve Hobium’un ortak düzenlediği yarışma vesilesi ile bir yenisini ekliyorum.
10marifet sitesini yıllardır severek takip ederim ve bir parçası olmaktan da mutluluk duyuyorum. Bugüne değin birçok harika yarışma düzenlendi fakat ben hiçbirine katılamadım. Bu yıl imkanlarımı zorlayıp ben de bu güzel etkinlikte yer almak istedim. Ve bir amigurumisever ve acemi dikiş meraklısı olarak yeni yıl temalı bu çalışmayı hazırladım.
Ben yeniden bir amigurumi çalışmama hayat vermeme vesile olduğu için sevgili 10marifet ekibine çok teşekkür ediyorum. Ve hazırladığım çalışmamın yapılışını paylaşmak istiyorum sizlerle..
Gerekli malzemeler:
2,5 no örgü tığı
1 adet ten rengi iplik
1 adet beyaz iplik
1 çift 12 mm amigurumi göz
1 parça beyaz keçe
1 siyah naylon iplik
Boncuk elyaf

Açıklama:
Bebeğimizin yapılışında tığ tekniklerinden sık iğne, zincir çekme, artırma ve eksiltme tekniklerini kullandım.
İstediğiniz kısımdan örmeye başlayabilirsiniz. Ben genelde önce kafayı örüp diğer parçalara devam ediyorum.
Örerken hangi sırada olduğunuzu şaşırmamanız için sıra başında farklı renk bir ipliği yer belirleyici olarak kullanabilirsiniz.
Tarifte parantezlerin dışındaki tekrar sayıları, parantez içindeki işlemi kaç kez yapmamız gerektiğini gösterir. Sıra sonundaki sayılar ise o sırada toplam kaç sık iğne olacağını gösterir.
Parçaları örerken doldurma işlemeni yapmamız gerekiyor. Bunun için parçaları örerken rahatça dolum yapabileceğimiz sıraları kaçırmadan bu sıralarda doldurma yapmamız gerekiyor. Parçaları doldururken elyafı içeri doğru ittikten sonra parmaklarımızla parçanın kenarlarına doğru elyafı itip parçalara form vermeliyiz.
Amigurumi örmeye başlamadan evvel nasıl başlangıç yapılır onu görelim. Ben amigurumiye başlarken iki zincir çekip 2.zincir içerisine dolgu yaparak başlıyorum. Aşağıdaki fotoğrafların ilkinde zincir çekme aşamalarını, ikincisinde ise zincirin içine dolgu ve yer işareti koymayı gösterdim.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-2

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-3
KAFA
Ten rengi iplikle başlıyoruz.
1. 2 zincir çekilir ve 2.zincirin içerisine 6 sık iğne yapılır. (Yukarıdaki iki fotoğraftaki gibi.)
2. Her sık iğnenin içine 2 sık iğne,6 kere (12)
4. (2 sık iğne, 1 artır) 6 kere tekrar (24)
13.sıra ile 26.sıra arası: Her sık iğneye bir sık iğne (72)
27. (10 sık iğne, 1 eksilt) 6 kere tekrar (66)
28. (9 sık iğne, 1 elsilt) 6 kere tekrar (60)
31. (6 sık iğne, 1 elsilt) 6 kere tekrar (42) Bu sırada boncuk elyaf ile kafayı doldurmaya başlıyoruz.

Elimizin girebileceği yer iyice küçülmeden bu sırada gözleri takıyoruz. Resimdeki gibi önce beyaz keçemizden gözün arka tarafı için bir parça şekillendirip kesiyoruz. Makas ile keçeye bir delik açıp gözü bu delikten geçiriyoruz. Kafanın 22-23. sıralar arasına, aralarında 9 sık iğne olacak şekilde gözleri takıyoruz.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-4

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-5
Kafayı biraz daha doldurduktan sonra eksiltme sıralarına devam ediyoruz.

Dikmek için 20 cm uzunluğunda iplik bırakıyoruz.

BURUN

Ten rengi iplikle başlıyoruz.

1. 2 zincir çekilir ve 2.zincirin içerisine 6 sık iğne yapılır.
2. Her sık iğnenin içine 2 sık iğne, 6 kere (12)
3. Her sıkiğneye bir sık iğne (12)
4.(2 sık iğne, 1 eksilt) 3 kere tekrar (9)

GÖVDE

Beyaz renk ile başlanır. (Eğer istenirse ten rengi iplikle de örülebilir.)
11.sıra ile 18.sıra arası: Her sık iğneye bir sıkiğne (60)
20. Her sık iğneye bir sık iğne (54)
22-23. Her sık iğneye bir sık iğne (48)
25-26. Her sık iğneye bir sık iğne (42)
32.-33. Her sık iğneye bir sık iğne (30)
31.sırada ten rengine geçiyoruz. Renk geçişini aşağıdaki gibi yapıyoruz.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-6
Eksiltmeye devam ediyoruz.
35-36. Her sık iğneye bir sık iğne (24)
39. 6 eksilt (6)

EL ve KOL

Ten rengi iplikle başlıyoruz.

1. 8 zincir çekilir. Geri dönülür. 2. zincirden itibaren 6 sık iğne sıradaki zincire 3 sık iğne, zincirin diğer tarafından devam ediyoruz. 5 sık iğne, 1 artır (16)

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-7
2. (1 sık iğne, 1 artır) 8 kere tekrarla (24)
3-7.sıralar arası: Her sık iğneye bir sık iğne (24)
8. 12 sık iğne, (1 popcorn, yapılışı aşağıdaki resimde), 11 sık iğne (24)

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-8
Parmak yani popcorn için 13. sık iğneye 4 kez trabzan yapıyoruz. Trabzan yapılırken normalde tığın üzerine aldığımız ipliği iki seferde boşaltırız, popcorn tekniğinde ilkini boşaltıyoruz, ikincisi ise tığımızın üstünde kalıyor ve sonuncu trabzanı yaptıktan sonra hepsini birlikte boşaltıyoruz. Ve devam ediyoruz.

9-10. Her sık iğneye bir sık iğne (24)

AYAK ve BACAK

Ten rengi iplikle başlıyoruz.

1-10 zincir çekilir. Geri dönülür.
2. zincirin içine 2 sık iğne, sıradaki 7 zincirin her birine 1 sık iğne, son zincire 4 sık iğne. Zincirin diğer tarafına doğru devam ediyoruz. Sıradaki 7 zincire birer sık iğne ve son zincire 2 sık iğne (22)
2- 1.sıranın ilk sık iğnesinin üstünden devam ediyoruz.
(1 artır) 2 kere tekrar, 6 sık iğne, (1 artır) 6 kere tekrar, 6 sık iğne, (1 artır) 2 kere tekrar (32)
3- 1 sık iğne, 1 artır, 7 sık iğne, (1 artır, 1 sık iğne) 7 kere tekrarla, 1 artır, 6 sık iğne, 1 artır, 1 sık iğne (42)
4- (6 sık iğne, 1 artır) 6 kere tekrar (48)
6. Her sık iğneye bir sık iğne (54)
8- BLO olarak her sık iğneye bir sık iğne (54) resimdeki gibi
8-11. sıralar arası: Her sık iğneye bir sık iğne (54)
12- 14 sık iğne, 1 eksilt, 1 sık iğne, 1 eksilt, 2 sık iğne, (1 eksilt) 8 kere tekrarla, 2 sık iğne, 1 eksilt, 1 sık iğne, 1 eksilt, 10 sık iğne (42)
13- Her sık iğneye bir sık iğne (42)
14- 10 sık iğne, (1 eksilt,1 sık iğne) 8 kere tekrar, 8 sık iğne(34)
15-16. Her sık iğneye bir sık iğne (34)
17- (2 sık iğne, 1 eksilt) 8 kere tekrar, 2 sık iğne (26)
18- (1 eksilt) 2 kere tekrar, 22 sık iğne (24)
19- Her sık iğneye bir sık iğne (24)
20- (2 sık iğne, 1 elsilt) 6 kere tekrar (18)

YÜZ İFADESİ:

Kirpikleri işlemek için bir yorgan iğnesi ve naylon iplik kullanıyoruz. Kafanın bittiği boşluk kısımdan iğnemizi sokup fotoğraftaki gibi uygun yerden çıkarıyoruz. Önce gözün üst çevresine (1,2,3 ve 4.aşamalarda) işleme yapıyoruz. Daha sonraki aşamalarda ise kirpikleri işliyoruz. Kirpiği işlerken dikkat etmemiz gereken bir nokta var. 6.aşamada iğneyi sokarken gözün etrafına işlediğimiz ipin içinden geçiriyoruz. Yani göz çevresini sabitlemiş oluyoruz. Kirpiğin şekli tamamen size bağlı, ben biraz Türkan Şoray kirpikli olsun istedim, siz daha seyrek veya daha sık yapabilirsiniz.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-9
Kirpiği işlediğimiz ipi hiç kesmeden ya da yeni bir iplik takarak kaşı işlemeye başlıyoruz. Kaş için belirlediğiniz yerler bebeğinizin ifadesinin de belirler. Aynı zamanda mutlu, üzgün, şaşkın veya masum bir bebek istiyorsanız kaşları buna uygun şekilde işlemelisiniz. Benimki hafif mutluluk şaşkını oldu. Kaşları biraz aşağı çekerek işlediğinizde bu ifadeyi yakalayabilirsiniz. Son olarak ipliğimizi kesip düğüm atıyoruz.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-10
Bebeğimizin yüzüne doğal bir gülümseme ifadesi vermek ve hatlar oluşturmak için belirli yerlerde çukurlar oluşturmamız gerekiyor. Bunun için yine yorgan iğnemizi kullanıyoruz. Ten rengi ipliği iğneye geçirdikten sonra fotoğraftaki aşamaları takip ederek ipliğimizi kafanın belirli yerlerinden geçiriyoruz. Son olarak ipliğimizi kafanın bitiş noktasından çıkarıp iki ucunu tutarak çekiştiriyoruz ve çukur oluşmasını sağlıyoruz. İpliğin iki ucunu bağlayıp düğüm yapıyoruz ve kafanın içine doğru itiyoruz.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-11
Ağız kısmını oluşturduktan sonra sıra renklendirmede. Bunun için seçtiğimiz herhangi bir renk ipliği iğnemize takarak kafa boşluğundan içeri sokup ağız çukurundan çıkarıyoruz ve diğer ağız çukurun içeriye sokarak yine kafa boşluğundan çıkarıyoruz. İpliğimizi çekiştirerek elimizle gerekli düzeltmeleri yapıp düğüm atıyoruz..
Kafadaki bu son işlemi de yaptıktan sonra boşluk kısmını biraz daha elyaf ile doldurup bitiriyoruz.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-12
PARÇALARI BİRLEŞTİRME:

amigurumi-bebek-nasil-yapilir13
Burun dikimi:
Kafayı gövdeye dikerek başlıyoruz parçaları birleştirmeye. Yalnız ilk önce burnu yerine dikmemiz gerekiyor. Uygun yeri belirledikten sonra burnu bir toplu iğne ile sabitleyip aşağıdaki gibi dikiyoruz.
Dikim bittikten sonra iğnemizi burnun dibinden sokup rastgele bir yerden çıkarıyoruz ve ipimizi kesip gizliyoruz. İpin nasıl gizlendiğini bacağın dikiş aşamalarında görebilirsiniz.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-14
Parçaları birbirine dikerken kullanılan dikiş tekniği hep aynıdır. Önce dikeceğimiz parçanın sıkiğnesinin içinden geçirilir daha sonra ise parçanın kendisinden.
Fotoğrafları incelerseniz püf noktayı yakalayabilirsiniz. Bu şekilde muntazam bir dikiş elde edebilirsiniz.
Kafanın gövdeye dikimi:

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-15
Bacakların dikimi ve ipliğin gizlenmesi:
Bacağı dikerken önce bacaklar için uygun yeri belirlemeliyiz. Toplu iğne ile sabitledikten sonra dikmeliyiz.
İki bacağı da diktikten sonra kalan ipleri fotoğraftaki gibi düğümledikten sonra kısaltarak gizlemeliyiz.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-16
Kolların dikimi:
Kolu dikerken önce bebeğimizi düz tutup uygun kol yerlerini belirlemeliyiz. Düzgün bir dikiş olması için toplu iğne ile sabitleyip dikmeliyiz.

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-17
KIYAFETLERİN DİKİLMESİ:
Evet şimdi sıra hiç de usta olmadığım bir konu olan dikiş aşamasına. Ne kadar acemi olduğumu dikiş yerlerindeki ve kesimlerdeki yamukluklardan görebilirsiniz :)
Elbise Dikimi:
Öncelikle elbise ile başlıyoruz. Elbisenin kalıbını ben kendim hazırladım, çok pratik ve kolay bir model. İki parçadan oluşuyor. Kalıbımızdaki kesik çizgileri kumaşın kat yerine gelecek şekilde yerleştirip çiziyoruz. İki parçayı da çizdikten sonra yarım cm-1 cm kadar dikiş payı bırakıp parçaları kesiyoruz.
Alt parçaya fotoğraftaki gibi dantelimizi dikiyoruz. (Aşağıdaki resimde 3.aşama)
Çevirip bir de ön taraftan dikiyoruz ki kıvrılmasın (5.aşama).

bebek-elbisesi-nasil-dikilir-1
Üst parçanın üst kenarını kıvırıp dikiyoruz (3.aşama)
Alt etek parçasını iğne ile kenarından büzgü yapıp üst parçaya teğelliyoruz ve dikiyoruz. (4.aşama)

bebek-elbisesi-nasil-dikilir-2
Elbisenin arka kısmında ise sadece alt parçayı dikiyoruz. Üst kısmı boşluk bırakıp bebeğin üzerine giydirdikten sonra elde dikiyoruz.

bebek-elbisesi-nasil-dikilir-3

bebek-elbisesi-nasil-dikilir-4
Mont Dikimi:
Polar kumaşımızı katlayıp kalıbımızı kesik çizgiler kat yerine gelecek şekilde yerleştiriyoruz. Kolları da aynı şekilde yerleştirip çiziyoruz. Kenarlarda dikiş payı bırakarak kesiyoruz. (Gövde kısmının sadece kapüşon, kol oyuntusu ve omuzlarda pay bırakılıyor.) Kolları da aynı şekilde çizip kesiyoruz. Önce kolları gövdeye dikiyoruz daha sonra omuzları ve en son kapüşonu dikip bitiriyoruz. Ön tarafa nakış makasını ucu ile delik açıp ince kurdelemizi geçiriyoruz.

polar-bebek-montu-nasil-dikilir-1

polar-bebek-montu-nasil-dikilir-2
Bot Dikimi:

Polarların üzerine kalıplarımızı yerleştirip çizim yapıyoruz. 1 numaralı parçanın etrafında dikiş payı bırakıyoruz.
2 ve 3 numaralı parçalarda ise sadece alt kısımda dikiş payı bırakıyoruz. 1. parçanın ve 2. parçanın tam orta noktasını bulup (ikiye katlayarak) düz kısımları birbirine bakacak şekilde teğelliyoruz.(3.aşama)
Daha sonra 3. parçanın yine orta noktasını bulup 1. parçanın ön orta noktası ile birleştirip ön yüzler birbirine bakacak şekilde teğelliyoruz. (5.aşama)
Dikiş makinesinde teğellediğimiz dairesel alanı dikiyoruz ve tersini çeviriyoruz(6.aşama)
Botun boğaz kısmını 7. aşamadaki gibi birleştirip nakış makasının ucuyla yukarı doğru eşit aralıklı 3 delik açıyoruz.
İnce kurdeleyi 8. aşamadaki gibi yün iğnesine geçirip deliklerden sokarak bağcık görüntüsü veriyoruz.

polar-bebek-patigi-nasil-yapilir-1

polar-bebek-patigi-nasil-yapilir-2
Bere Dikimi:

Öncelikle kafa çevresi ölçüsünü alıyoruz. Bu uzun kenarımızın ölçüsü oluyor. Kısa kenar yani bere yüksekliğinin boyutu size kalmış, istediğiniz ebatta yapabilirsiniz. Ben 21×32 cm ebatında dikdörtgen bir polar kestim. Kestiğim parçanın ön tarafa gelecek kısmını fotoğraftaki gibi katladım ve toplu iğne ile sabitledim. Poları ikiye katlayıp kat yerine kadar olan kısmı dikiş makinesinde, katlı olan kısmı ise elimde diktim. Düz kısmını çevirip yukarı tarafı kurdele ile topluyoruz. Ön tarafa kırmızı renk iplikle şemasını aşağıda verdiğim kar tanesini işliyoruz.Ve beremiz de hazır..

polar-bebek-beresi-nasil-yapilir-1

polar-bebek-beresi-nasil-yapilir-2
Saçlar:

Ben maalesef keçe iğneleme yöntemiyle saçları monte etmeyi bir türlü başaramadım. Ama bu şekilde dikerek sağlam bir sonuç elde ettim. Evet önce keçemizi kafanın üzerine yerleştirip şekil veriyoruz ve toplu iğne ile dikeceğimiz yerleri işaretliyoruz. İnce misina ipini iğnemize geçirip ön taraftan arkaya doğru iğne ardı yaparak dikiyoruz. Saçlarımızı örüp cici kurdeleler takıyoruz.

oyuncak-bebek-saci-nasil-yapilir
Makyaj:

Ve benim unutup en son aşamada aklıma gelen bir işlem daha var; makyaj. Amigurumilerimize makyaj yapmak için ‘eskiz’ denilen boyaları kullanıyoruz. Küçücük bir parçası bile çok uzun süre kullanılabiliyor bu boyaların. Ve suya karşı dayanıklığı yüksek bir boya. Nasıl kullaacağız peki? Temiz bir kağıt üzerine bir bıçak ile boyamızı kazıyoruz ve toz haline getiriyoruz. Çok büyük olmayan temiz bir fırçaya bir miktar boya alıp kağıdın üzerine vurarak fazlasının dökülmesini sağlıyoruz. Ve bebeğin yanağına dokundurup çekerek renk veriyoruz. Bu işlemi birkaç kere fazla boya almadan yapıyoruz.

oyuncak-bebek-makyaji-nasil-yapilir-1

oyuncak-bebek-makyaji-nasil-yapilir-2
Evet bebeğimizi hazır. Her ne kadar ayrıntılarıyla anlatmaya çalışmış olsam da anlamadığınız yerler veya merak ettiğiniz ayrıntılar olabilir.
Bunun için lütfen bana yazın. Bu yayının altına yorum olarak veya 10marifet postanesinden bana mutlaka ulaşın..

amigurumi-bebek-nasil-yapilir-20
Bebeğin fotoğraf çekimlerinde arkaplanda kullandığım etamin işleme pano hakkında biraz bilgi vermek istiyorum.
Panonun çerçevesini ben boyadım. Kırmızı ile iki kat boyamam yeterli geldi. Daha sonra ise metalik beyaz ile stencil yıldız çalıştım. Henüz vernikleyemedim ama. Malum kış balkona pek çıkasım gelemedi

etamin-cerceve-modelleri
Etamin kumaşını önce renklendirdim. Demlenmiş çayı bir tencereye koyup, kumaşı ıslattıktan sonra tencerenin içine attım ve kaynattım. Daha sonra suya sirke ekleyip beklettim. Kumaşı sıkmadan çıkardım ve sererek kuruttum. İnternetten bulduğum ücretsiz şablonu etamine işledim. Çerçeveye göre etamini ayarladım ve etaminin üstüne metre işi satılan elyaflardan uygun ebatta iki kat koyup çerçevenin arkasını kapattım ve fazlalıkları kestim. Şablonu buradan indirebilirsiniz.
Faydalı bir yayın olmuştur umarım. Şimdiden örecek olanlara kolaylıklar diliyorum..
Daha fazla çalışmamı görmek isterseniz sizleri bloguma bekliyorum..
Musmutlu bir yıl geçirmeniz dileğiyle. Sevgiler…

#ödüllü2014yılbaşıyarışması

12 yorum gelmiş

  1. orgucantam

    Çok güzel bir kız oldu ellerinize sağlık.
    Anlatım mükemmel, ben de elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum ama detaylı ve anlaşılır açıklama yazmak ayrıca bir yetenek kutluyorum. Bu konuda hiç iyi hissetmiyorum kendimi doğaçlamaya çalışıyorum.
    sayenizde de böyle güzel çalışmalardan faydalanıyorum.
    Emeğiniz için teşekkürler ve başarılar.

  2. kecedekorasyon

    Merhaba amigurimiaşkına aslında ben bu amigurimi bebekleri korkunç buluyordum meğerse acemiler yüzünden öyle düşünüyormuşum. Siz bu ön yargımı yıktınız. Çok güzel olmuş tebrik ederim başarılar dilerim :)

  3. Tiny Mini Design

    Teşekkür ederim BaharYıldızı :)
    orgucantam faydalı olduysa ne mutlu bana :)
    kecedekorasyon inanın çok çok daha güzel amigurumi çalışmalar var,siz bir araştırın isterseniz,çok teşekkür ederim ayrıca :)

  4. Çalışmalarınız çok güzel,ben de yeni atıldım amigurumi çılgınlığına:)reklama girmezse eğer,hangi markanın/markaların hangi ipini kullanıyorsunuz.tüylenmeyen ip arayışındayım,bebeğim için öreceğim de oyuncakları.

  5. merhaba ayak kısmında 12ci sırada 1 eksilt sekiz kere var odu nasıl yapıak bir türlü cıkaramadım o sırayı yardımcı olursanı memnun olurum şimdiden teşekkürler

Bir Cevap Yazın

Tiny Mini Design

Amigurumi oyuncak sarı elbiseli kız

| | 0 Yorum

Amigurumi oyuncak sevimli eşek

| | 0 Yorum

Amigurumi şekerleri – örgü oyuncaklar

| | 0 Yorum

Amigurumi basset köpek

| | 0 Yorum

Amigurumi örgü bebek ve tavşan oyuncaklar

| | 2 Yorum

Amigurumi top çiçek buketi

| | 0 Yorum

Amigurumi eşek ve eğitici halkalar

| | 0 Yorum

Kelebek kuyruklu amigurumi inek

| | 0 Yorum

Örgü arı çıngırak

| | 0 Yorum

Prenses Elsa amigurumi bebek

| | 0 Yorum

Amigurumi tavşan oyuncaklar

| | 0 Yorum

Amigurumi uykucu aydede

| | 0 Yorum

Amigurumi oyuncak erkek bebek

| | 0 Yorum