Amigurumi tırtıl çıngırak yapımı

-

amigurumi-oyuncak-nasil-orulur-1
Çocuklar için eğlenceli bir oyuncak denemesi yaptım. Çocuklar çok beğendi ben de paylaşmak istedim. Önce tırtılımızın anten ve gözlerini hazırlıyoruz. Anten için sihirli halka içine 6 sık iğne dolduruyoruz. 2. sırada 6 artırma ile 12 sık iğne oluyor. 2 sıra normal örüp 5. sırada 6 azaltma yapıyoruz. Sarı ipe geçip 8 sıra örüyoruz.

Göz ise yine sihirli halkaya 6 sıki ğne doldurup 2. sırada 6 artırma yapıyoruz. Beyaz ip kullanarak iğneyle ışıltıları yapınca gözler de tamam.

amigurumi-oyuncak-nasil-orulur-2
Kafaya sihirli halka ile başlıyoruz. 1. sıraya 6 sık iğne doldurulur. Her sırada 6 artırma yapılarak 10. sıra sonunda 60 sık iğneye ulaşılır. Artırma yapmadan 13 sıra örülür. Gözler ve anten dikilir, içi biraz doldurulup çıngırak konur. Ben sürpriz yumurtadan çıkan sarı topların içine boncuk koyarak çıngırak elde ettim.

amigurumi-oyuncak-nasil-orulur-3

amigurumi-oyuncak-nasil-orulur-4
Azaltmalara başlıyoruz. Her sırada 6 azaltma yapılarak 24 sık iğne kalana kadar azaltma yapılır.
Başka bir renge geçilir. Her sırada 6 artırma yapılarak 48 sık iğneye kadar çoğaltılır.
9 sıra örülür ve azaltmaya geçilir. 18 sık iğne kalana kadar azaltılır. 2. yuvarlağın üzerinden 10 sık iğne çıkartılıp kollar örülür.

amigurumi-oyuncak-nasil-orulur-5
Kol 25 sıra yapılır.
Sıra 3. yuvarlakta
Başka bir renge geçilir ve 42 sık iğne olana kadar her sırada 6 artırma yapılır. 7 sıra örülür. Kolun diğer ucu buraya dikilir. Evet, sıra azaltmalarda. Her sırada 6 azaltma yapılarak 12 sık iğne kalana kadar azaltma yapılır. Tekrar renk değiştiriyoruz.

4. yuvarlak
Her sırada 6 artırma yapılarak 30 sık iğneye ulaşılır. 5 sıra örülür. Hwr sırada 6 azaltma yapılarak 6 sık iğneye kadar azaltılır. Tırtılımız hazır. Her yuvarlağın sonunda doldurmayı unutmayın.

blogum

2 yorum gelmiş

  1. oya caymaz

    Selam Gülcan Hanım.
    Blogunuzu da ziyaret ettim; tavşanlar ve turuncu saçlı oğlan çocugunu çok beğendim.
    Elinize saglık , zevkli bir ugrasınız var.

Bir Cevap Yazın

Gülcan Üstün

Evimde basit imkânlarla amigurumi yapmaya çalışıyorum. Oyuncak örmeyi kendi çabalarımla öğrendim.İnternette hiç tanımadığım insanlar yardımcı oldular.Artık kendi tariflerim var.Bende başkalarına yardımcı oluyorum.

Video: Amigurumi örgü oyuncak Uykucu Bebek

| | 2 Yorum

Amigurumi örgü ağaç yapılışı

| | 0 Yorum

Örgü oyuncak ren geyiği

| | 19 Yorum

Amigurumi denizanası anlatımlı

| | 2 Yorum

Amigurumi fil yapımı – anlatımlı

| | 29 Yorum

Amigurumi nedir, nasıl yapılır? Tarif, anlatım, video

| | 0 Yorum

Sevimli mor baykuş amigurumi tarifi

| | 1 Yorum

Amigurumi örgü oyuncak şeması

| | 1 Yorum

Oyuncak arabalar – örgü, keçe, kağıt

| | 0 Yorum

Düğme ile amigurumilere göz yapımı

| | 3 Yorum

Love girl&boy – açıklamalı amigurumi

| | 10 Yorum

Amigurumi köpek oyuncak nasıl örülür?

| | 3 Yorum