Tığ işi ayçiçeği nasıl örülür?

-

anlatimli-tig-isi-modelleri-aycicegi-nasil-orulur-1
Daha tasarlarken bile beni çok güldüren bir çalışmamı paylaşmak istiyorum sizinle. Bu tığ işi ayçiçeklerine o kadar güldüm ki gülmekten elimi sabit tutmayı başaramadığımdan selfielerini çekmekte epey zorlandım.
Siz de bu şirin ayçiçeklerden yapmak isterseniz ihtiyacınız olan malzemeler 2.5 numara tığ, uygun kalınlıkta kahverengi, sarı, yeşil renkte ipler, ağız yapmak için 20 cm kırmızı ip, oynar gözler ve 5 adet ataç. Yapım aşamalarına gelince ilk olarak kahverengi iple iki zincir çekiyoruz.
1.zincire 6 sıkiğne yapıyoruz (1), her bir sıkiğneye iki sıkiğne yapıyoruz (2) ve bir sonraki ilmeğe batıyoruz (3).
Buradan sonra sarı iple devam edeceğimiz için sarı ipi tığımızın üzerindeki ilmekten geçirip (4) 3 zincir çekip (5) tekrar battığımız yere batıp ip alıp tığın üzerindeki ilmekten geçiriyoruz bu şekilde sarı yaprakları oluşturmuş oluyoruz.
Bütün ilmekleri bu şekilde ördükten sonra iplerimizi sabitleyip kesiyoruz.
Böylelikle ayçiçeğimizin kafa kısmı tamamlanmış oluyor (6).

Sap kısmına geçmek için ayçiçeğini ters çeviriyoruz ve herhangi bir yerden tığımızı batıp(1) yeşil ip alıyoruz ve 15 zincir çekiyoruz (2).
15 zincirden sonra 14. zincire batıp ip alıp aldığımız ipi tığın üzerindeki ilmekten geçiriyoruz ve diğer zincirleri de bu şekilde örerek tamamlıyoruz böylece ayçiçeğinin sap kısmı da tamamlanmış oluyor (3). Kırmızı iple ağız yapmak için yanyana iki noktadan ipi geçirip arkada düğümlüyoruz (4).
Oynar gözleri de yapıştırdıktan sonra ayçiçeğimiz tamamlanmış oluyor (5).

aycicegiweb2
Ayçiçeklerini ayakta sabit durabilecek hale getirmek için ataç yardımıyla ayak oluşturuyoruz. Bunun için atacı resimde görüldüğü gibi açıyoruz (2). Daha sonra dik açı oluşturacak şekilde yukarı doğru büküyoruz (3).
Ayakta durabilecek dengeyi oluşturabilmek için yere temas edecek kısmı da yana doğru açıyoruz (4).
Tepe noktasını pense yardımıyla yine dik açı oluşturacak şekilde büküyoruz (5). Böylelikle sabitleyici ayaklarımız tamamlanmış oluyor.

Büktüğümüz tepe noktasından ayçiçeğini geçiriyoruz, diğer ayçiçeklerini de yanına dizip gülümsemeye başlıyoruz :)
Neşeli fikirlerle tekrar görüşmek üzere :) Blogum.

1 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Amigurumi örgü ağaç yapılışı

| | 0 Yorum

Örgü oyuncak ren geyiği

| | 19 Yorum

Amigurumi denizanası anlatımlı

| | 2 Yorum

Amigurumi fil yapımı – anlatımlı

| | 29 Yorum

Amigurumi nedir, nasıl yapılır? Tarif, anlatım, video

| | 0 Yorum

Sevimli mor baykuş amigurumi tarifi

| | 1 Yorum

Amigurumi örgü oyuncak şeması

| | 1 Yorum

Oyuncak arabalar – örgü, keçe, kağıt

| | 0 Yorum

Düğme ile amigurumilere göz yapımı

| | 3 Yorum

Love girl&boy – açıklamalı amigurumi

| | 10 Yorum

Amigurumi köpek oyuncak nasıl örülür?

| | 3 Yorum

Amigurumi Noel Baba nasıl yapılır?

| | 2 Yorum