Düğmelerden bileklik yapımı

-

dugmelerden-bileklik-yapimi-1
Uzun zaman önce lazım olur diye aldığım ve kendi halinde çekmecede duran ayakkabı bağcığının belki de çok başka bir iş için lazım olabileceğini düşünmeye başlamıştım ki kendimi düğme sepetini karıştırırken buldum. Ve işte ortaya çıkan sonuç.
Bu bilekliği yapmak için bir adet ince ve 70cm’lik ayakkabı bağcığına ihtiyacınız var(1).
Bir de 4 gözlü büyük düğmelere.
İlk olarak bağcığı ortadan ikiye katlayıp ilik oluşturabilmek için düğüm atarak başlıyoruz (2).
Düğümü attıktan sonra bağcığın bir ucunu düğmenin herhangi bir gözünden arkadan öne alıyoruz (3).
Aynı ucu çaprazdaki gözden tekrar arkaya alıyoruz (4).
Bağcığın diğer ucunu da aynı şekilde 5.karede görüldüğü gibi öne alıyor daha sonra boş olan 4.gözden tekrar arkaya alıyoruz (5).

dugmelerden-bileklik-yapimi-2
Diğer düğmeleri de sırayla bu şekilde bağcığa diziyoruz. Burada en önemli kısım arka kısmın aşağıda görüldüğü gibi düzgün olması. Bilekliğin ön kısmında bağcık düğmelerin üzerinde çaprazken bilekliğin arka kısmında paralel ilerliyor. Bileklik, bileğimize uygun boyuta ulaştığında bağcığın iki ucunu düğümleyip kesiyoruz ve açılmamaları için uçları çakmakla yakıyoruz.

dugmelerden-bileklik-yapimi-3
Bilekliği bileğimize getirip başta oluşturduğumuz ilikle son düğmeyi ilikleyerek takıyoruz. Evdeki imkanlarla bileklik sahibi olmak bu kadar kolay :) Üstelik bağcıklar esneyebilen bir yapıda oldukları için bileklik yapımına son derece uygun.

dugmelerden-bileklik-yapimi-4
Renkli çalışmalarla tekrar görüşmek üzere :) Blogum.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

Video: Boncuk lale yapımı

| | 0 Yorum

Taşlı bilezik yapımı

| | 0 Yorum

Boncuklardan bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Üçlü deri bileklik yapımı

| | 2 Yorum

Eski penyeden bileklik yapımı

| | 3 Yorum

Video: Lastiklerden kolay bileklik yapımı

| | 2 Yorum