Tığ işi bileklik örgüsü

-

tig-isi-bileklik-nasil-orulur-1
Yine farklı bir şeye niyet etmişken bambaşka bir sonuca ulaştığım çalışmamla karşınızdayım. Bu sevimli bilekliğin yapımı için ihtiyaç duyacaklarınız 2.5 numara tığ, uygun kalınlıkta iki farklı renkte ipler ve bir adet düğme, tabii aynı zamanda yün iğnesi ve makası da yanınızda bulundurmayı unutmayın.

40 zincir çekerek bilekliğin yapımına başlıyoruz (1.kare). Daha sonra tüm zincirleri kaydırma tekniği ile örüyoruz. Fotoğraflarda görüldüğü gibi tığı sıradaki zincire batıp (2.kare) aldığımız ipi hem battığımız zincirden hem de tığdaki ipin içerisinden geçiriyoruz (4.kare) ve tüm zincirler örüldüğünde bilekliğin orta kısmını oluşturacak kordonu elde etmiş oluyoruz (5.kare).

tig-isi-bileklik-nasil-orulur-2
Diğer renge geçip başlangıç noktasında bir zincir çekiyoruz (1.kare). Bir sıra atlayıp ikinci sıraya 5 trabzan yapıyoruz (2.kare). Tekrar bir sıra atlıyoruz ve bir sıkiğne yapıyoruz (3.kare). Tüm sırayı 1sıkiğne-1atla-5trabzan-1atla döngüsünde tamamlıyoruz.

tig-isi-bileklik-nasil-orulur-3
Sıranın sonunda yanyana üç sıkiğne yapıyoruz (aşağıdaki resimde 1.kare) ve diğer tarafa geçmeden 1 zincir çekiyoruz. Diğer kısma başlarken ilk üç ilmeğe birer sık iğne yapıyoruz 1 ilmek atlayıp 5 trabzan yapıyoruz ve yine aynı döngüde trabzanlar trabzanlarla sıkiğneler sıkiğnelerle karşılıklı gelecek şekilde örüyoruz.

tig-isi-bileklik-nasil-orulur-4
İlk sıranın sonunda üç sıkiğne yapmış 1 zincir çekip ikinci sıraya başlamış ve yine üç sıkiğne yapmıştık. Bu şekilde düğme dikmek için yer oluşturmuş olmuştuk. Düğmemizi bilekliğin bu uç kısmına dikip sabitledikten sonra(2.kare) bilekliğin diğer ucuna iliklemek için zincirlerden oluşmuş bir halka oluşturmamız gerekiyor. Düğmemizin boyutuna göre zincir sayısı değişkenlik gösterecektir. Ben 10 zincir çekip (3.kare) zincirin başlangıç ve bitiş noktalarını birleştirdim. Böylece bilekliğimiz tamamlanmış oldu.

tig-isi-bileklik-nasil-orulur-5
Diğer çalışmalarım için de bloguma ve instagram hesabıma bakabilirsiniz. Renkli paylaşımlarla tekrar görüşmek üzere :)

Bir Cevap Yazın

Taşlı bilezik yapımı

| | 0 Yorum

Boncuklardan bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Üçlü deri bileklik yapımı

| | 2 Yorum

Eski penyeden bileklik yapımı

| | 3 Yorum

Video: Lastiklerden kolay bileklik yapımı

| | 2 Yorum

Yeşil boncuklu bileklik yapımı

| | 0 Yorum