Güpürlü yastık kılıfı dikimi

-

gupurlu-yastik-kilifi-nasil-dikilir-1
Güpürlü yastık kılıfı dikiminin detaylarını paylaşacağım. Bu güpürler çeyizlerde değişiklik olması açısından çok iyi oluyor ve modern görünümü cezbediyor. Dantellerin yeri ayrı tabii ki ama günlük kullanım ve modern görünüm içinde hepsinden birer ikişer olması gerek diye düşünüyorum.
Desenli çarşafın boyutlarını kumaşı aldıktan sonra değiştirince desenli kumaştan yastıklara kalmadı, e ne yapalım canım biz de beyaz akfilimizin üstüne renklendirme yaparız :)
İki tane yastık kılıfı dikimi için gerekli olan malzemeler;

52×67 cm beyaz akfil x2 tane
52×85-90 cm beyaz akfil x2 tane
16×52 cm renkli akfil x2 tane

gupurlu-yastik-kilifi-nasil-dikilir-2
Renklendirme kumaşımızı ve beyaz kumaşımızı birlikte düz dikişle dikip birleştiriyoruz. Renklendirme kumaşımızı ters çeviriyoruz ütü ile ütülüyoruz. Dikiş iki kumaşın arasında kalacak. Renki kumaşımızın üzerinde 14 cm aralıklarla tekstil kalemiyle işaretliyoruz. Ve 14 cm kumaşımızı kıvırıyoruz. Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi hem çevirdiğimiz hem de kıvırdığımız yere piko deseni geçiyoruz. Dantelimizin yerini cm olarak belirleyip yine tekstil kalemiyle aralıklarla işaretleyip işaretleri birleştirip dantelimizi sararken o çizgiyi dikkate alarak zigzagla sarıyoruz.

Önemli bir hatırlatma; güpürünüz yukarıdaki gibi tül veya organze üzerine işlenmişse önce düz dikiş sonra zigzag daha iyi oluyor kayma yapmıyor :)
Aynı işlemi diğer eşine de uyguluyoruz.
Yastıkların arka yüzündeki kapağa gelecek kısmı 1 cm kvırıp düz dikişle dikiyoruz.

gupurlu-yastik-kilifi-nasil-dikilir-3
Kapağa gelecek kısım renklendirme yaptığımız tarafa dönecek. Kumaşlar yüz yüze getirilip iğnelendikten sonra kapak hariç üç tarafıda düz dikişle dikilip zigzag geçiyoruz atmaması için.
Umarım bir faydam dokunur öğrenmek isteyenlere. Sağlıcakla kalın…

gupurlu-yastik-kilifi-nasil-dikilir-6

Bir Cevap Yazın

Spring

Kış temalı kumaş boyama yastık

| | 10 Yorum

Home sweet home yazılı yastık yapımı

| | 0 Yorum

Çapraz kumaşlı yastık nasıl dikilir?

| | 0 Yorum