Kokulu taş isimlik yapımı

-

kokulu-tas-nasil-yapilir-2
Herkese merhaba, öncelikle ilk yüklemem diye fazla resim yok ama çok iyi bir anlatım yapacağım inşallah. Kokulu taş isimlik için her şeyden önce kalıplar gerekli. İsim kalıbı olmazsa olmazımız zaten ama kelebekleri evde siz de yapabilirsiniz, anlatacağım.

Öncelikle kokulu taş tozu temin etmeniz gerek. Tek renk isterseniz kolay ama çeşitli isterseniz biraz zahmetli. Ne kadar koyacağım diye düşünüyorsanız herhangi bir ölçü yok, göz kararı yapıyorsunuz kalan olursa da zaten kelebeklere döküp kullanıyorsunuz. Rengarenk harf yapacaksanız her harfe genellikle 1 kaşık toz alın ve kaşığın yarısı kadar kaynar su koyun. Cıvık olmayan krep hamuru gibi akışkan bir hamur elde edin ve içerisine su bazlı akrilik boya alıp istediğiniz renk olana kadar suyundan damlatın ve karıştırın. Ancak çok karıştırmayın, soğuyunca hemen kaba dökmeden donar yoksa. (Suyu biterse atmayın içine kaynar su koyun karıştırın ve tekrar kullanabilirsiniz.) İstediğiniz renk olunca da harfinize dökün kalanı da kelebeklere dökün. Bu şekilde bütün harfleri yapın. Ayıcık içinde kalıp ve aynı yöntem gerekli.

kokulu-tas-nasil-yapilir-5
Kendi kendinize obje yapmak istiyorsanız da örneğin kelebek gibi, herhangi bir kelebek bulun. (Saç tokalarında çok olur : )) Bu tezgah kenarlarınıza yapıştırılan silikonlardan alın. Çiğ köftecilerin verdiği minik yağ ya da nar ekşisi koyduğu kaplardan alın (yukarıdakiler gibi), içerisine silikonu doldurup objeyi en üstü açık kalıncaya kadar içine yerleştirin. Donunca da silikonu çıkarıp objeyi de cıkların. ve kokulu taş karışımınızı dökerek elde edebilirsiniz. Bu yöntem küçük objelerde işe yarıyor ama büyük ve 3 boyutlularda denemedim açıkçası. Tabanlık içinde herhangi bir peynir kabı bile olabilir, dökebilirsiniz. En son da Japon yapıştırıcısı ile yapıştırınız. Japonu sürdükten sonra bastırmayın işe yaramaz üzerine koyun ve donmasını bekleyin, inanın bastırmaktan daha iyi tutar hava alınca. Bu da en son süslenip bitmiş hali, umarım açıklayıcı olmuştur. Kafanızı karıştıran her türlü soruyu sorabilirsiniz. Yorumlarınızı eksik etmeyin sitede yeniyim :)

kokulu-tas-nasil-yapilir

Bir Cevap Yazın

Bahar temalı kokulu taş seti

| | 0 Yorum

Video: Kokulu taş saksı nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Kokulu taştan rengarenk bisikletler

| | 0 Yorum

Kokulu taş çerçeve ve pano setleri

| | 0 Yorum

Kokulu taş gül buketi

| | 0 Yorum

Kokulu taş çerçeve romantik isimlik

| | 0 Yorum

Kokulu taş çocuk odası panosu

| | 0 Yorum

Kokulu taşlardan Hello Kitty isimlik

| | 0 Yorum

Kokulu taş isimlik – doğum günü süsleri

| | 0 Yorum

Kokulu taş pano – çocuk odası

| | 0 Yorum

Kokulu taş kız bebek panosu

| | 0 Yorum

Kokulu taştan isimlik modelleri

| | 0 Yorum

Kokulu taş baykuşlu süsler

| | 0 Yorum

Kokulu taş mumluklar

| | 0 Yorum

Özel günler için kokulu taş tasarımları

| | 0 Yorum