Bir kokulu taş rehberi

-

pembe-araba-seklinde-kokulu-tas-modeli

Kokulu taş furyası aldı başını gidiyor. Hoş kokusu ve dekoratif görünümü nedeniyle tercih edilen bu süsler, hediyelik olarak sıkça tercih edilmeye başladı görüyoruz. Marifetli hanımlar da kokulu taş yapımına çabuk adapte olmuşa benziyor. Çeşitli renklerde kokulu taşları, farklı kalıplarla birçok değişik şekilde hazırlıyor ve süslüyorlar. Bunları bazı farklı materyallerle de süsleyip orijinallik katsayısını arttırıyorlar. Biz de kokulu taş ile ilgili birkaç bilgi derledik, o sırada da 10marifet Instagram hesabında yer verdiğimiz kokulu taş çalışmalarından örnekleri yazımıza serpiştirdik. Yapanların ellerine sağlık. Ola ki satın alacak olursanız, o zaman Instagram hesabımızda bir gezinin, beğendiğiniz kokulu taşlar arasında seçim yapın ve o paylaşım içinde etiketlediğimiz sahibi ile iletişime geçin.

isimli-harfli-dekoratif-kokulu-tas-modeli

Kokulu taş nasıl yapılır, ona geçelim o zaman…

Kokulu taş yapmak için hobi dükkanlarından artık rahatça bulabileceğiniz kokulu taş tozunu edinmeniz gerekiyor. Sabun yapımında da kullanılan silikon kalıplara da ihtiyacınız olacak ki taşlarınızı istediğiniz şekilde dökebilin.

Tozu karıştırmak için sıcak su kullanıyoruz. Tozu homojen bir şekilde karıştırmak için herhangi bir ahşap çubuk kullanabilirsiniz.

Kokulu taşa meşhur kokusunu vermek için kokulu taş esansları satılıyor. Bunları da deneyerek hangi kokuyu en çok sevdiğinize karar verebilirsiniz. Renk vermek için de pigment boyalar kullanabilirsiniz.

Büyük bir plastik kabın içinde kokulu taş karışımınızı yapabilirsiniz. Küçük birkaç ölçü kabı da, favori kokulu taş modelleriniz için size yardımcı olur.

Bir adet kokulu taş için düşünelim: Ortalama 3 ölçek toza 1 ölçek su eklemek gerekiyor diyebiliriz. Birkaç denemeyle en doğru kıvamı görmüş olursunuz. Bunu yaptığınızda hafif bir hamur elde edecek kıvam oluşacak. Çubukla ya da bir kaçıkla üşenmeden karıştırın. Hiç topak kalmasın ki sonuç iyi olsun. Eğer 1 taneden fazla kokulu taş yapacaksanız, o zaman ölçü kabınızla kaç taş yapacaksanız o kadar tozu ve suyu büyük kaba aktarın ve karıştırma işlemini orda yapın. Renklendirmek ya da parlak olmasını sağlamak isterseniz renk pigmenti ya da sedef kullanabilirsiniz bu aşamada. Birkaç damla da esans ekleyin. Örneğin taş başına 2 damla. Biraz daha karıştırın. Sonra da silikon kaba aktarırsınız. Kapları tam olarak doldurun ki taşınız incecik olmasın.

Sabun yaparken de dikkat etmemiz gereken şey burada da geçerli: Kalıba karışımı döktükten sonra kalına minik fiskelerle vurmak gerekiyor. Böylece içerde kabarcık kalmıyor ve daha pürüzsüz bir kokulu taş elde ediyoruz. Sonra yapmamız gereken tek şey, 30 dakika beklemek. Daha çabuk bile oluyor ama olsun, azıcık sabır iyidir.

Kokulu taşın kokusu sonsuza kadar kalmıyor tabii ki. Ortalama 3 ay sonra koku geçiyor. Hep koksun isterseniz, bir damlacık esans ile kokuyu canlandırabilirsiniz.

zarif-dekoratif-kokulu-tas-cerceve-modeli

teps-icinde-kokulu-tas-modelleri

dekoratif-duvar-susu-kokulu-tas-modelleri

zarif-yazili-kokulu-tas-hediyelik-modeli

kokulu-tas-dekoratif-cerceveler

renkli-cerceveler-kokulu-tas-modeli

pembe-minik-araba-kokulu-tas-modeli

isimli-dekoratif-kokulu-tas-duvar-panosu

renkli-harfli-kokulu-tas-isimlik-modeli

isimli-harfli-kokulu-tas-modeli

kral-taci-seklinde-kokulu-tas-modeli

zarif-cerceve-dekoratif-tas-modeli

kalpli-dekoratif-kokulu-tas-modeli

kelebekli-kokulu-tas-cerceve-modeli

cicekli-cerceve-dekoratif-kokulu-tas-modeli

Bir Cevap Yazın

shane

Kokulu taş çocuk odası panosu

| | 0 Yorum

Kokulu taşlardan Hello Kitty isimlik

| | 0 Yorum

Kokulu taş isimlik – doğum günü süsleri

| | 0 Yorum

Kokulu taş pano – çocuk odası

| | 0 Yorum

Kokulu taş kız bebek panosu

| | 0 Yorum

Kokulu taştan isimlik modelleri

| | 0 Yorum

Kokulu taş baykuşlu süsler

| | 0 Yorum

Kokulu taş mumluklar

| | 0 Yorum

Özel günler için kokulu taş tasarımları

| | 0 Yorum