Cumartesi, Aralık 3, 2016
Nakışlı kumaş organizer dikimi – anlatımlı

1

nakisli-kumas-organizer-dikimi-anlatimli-1
Aslında banyoda fırça ve makyaj malzemelerinin konulabileceği, çocuk odalarında küçük oyuncakların ya da bebek hijyen malzemelerinin yerleşebileceği, hobi odalarında iplik, makas, kurdele gibi malzemelerin barınabileceği ve hatta içerisinde ilaçların bile muhafaza edilebileceği çok amaçlı bir düzenleyici..
Askıya monte edilen bu düzenleyicinin yapılış aşamaları aşağıdaki gibi…

Beyaza her renk yakışıyor.
Gönlünüzden hangi renkler geçiyorsa kullanın Hatta kelebekleri uçuşturun. Nakıştan böcekleri dolaştırın, belki sıra sıra baykuşları, sıra sıra minik kuşları dizin.

Bu modeli çizerken aslında tığ işi ile yapılmış bir görselden esinlendim.

Tığ işi bilmiyorum ve beceremiyorum. Dikiş ve nakış kombinasyonu aklıma geldi. Evde bulunan etamin kumaşına benzer bir kumaşı kullandım. Önce yukarıdaki gibi bir çizim yaptım. Ölçülerini planladım. Askının ölçülerini esas almak zorundayız. Alta bir dikdörtgen kumaş (40 x 50 cm – dikiş payları içerisinde) olmak üzere kesip, üzerine de (17 x 43 cm’lik – dikiş payları içerisinde) 2 ayrı parça kestim. Bu iki ayrı parçayı cepler için kullandım.
Arzu eden ölçüleri kendi isteği doğrultusunda değiştirebilir. Daha derin, daha uzun, daha kısa….

Dikiş paylarını önce ütüledim. Bu şekilde dikişlerim daha düzgün olacak..

Cepleri biraz kestim. Yerleştirirken üst kısımlarının açılması için bolluk payı bıraktım. Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi aralarına iplik makaraları yerleştirdim. Önce toplu iğne tutturup, sonra da teyelledim.

Sonra en zevkli kısmı başladı. Minik çiçekler için brezilya nakışı tekniklerini kullandım. Minik desenleri kumaş kalemi ile (frixion ütülenince çıkan kalem) şöyle bir çizdim.

Dikişleri sabitlemeden yapın, nakışı yapmak için çok küçük bir alan kalır ve nakış yapamazsınız. Kasnakla nakış yapacaksınız cepler için gerekli kumaşı kesmeden çalışın ki kasnak takabilesiniz.

İşlemeler bitince teyellerin üzerinde makine dikişi geçtim. En üst parçayı geriye doğru kıvırarak askıya sabitledim ve makine dikişi yaptım. Köşelere süs amaçlı birer düğme koydum. Makinem ilik açsaydı düğmeleri açılır kapanır yapmak isterdim, böylece yıkaması kolay olacaktı..

Askıyı da birazcık süslemek istedim. Üzerine kırtasiyelerde satılan minik saten çiçeklerden yapıştırdım. Aslında boyamak istemiştim ama üzeri lake fırın boya olduğu için boya dokuya nüfus etmedi ve dokunmayla silindi. Bu çiçekler durumu idare eder, belki sizlerin aklına daha keyifli bir şeyler gelir.

Bu da son durumu. Çok amaçlı kullanılabilecek bir düzenleyici. Bu düzenleyiciyi yaklaşık 2-3 gün içerisinde bitirdim. Ancak istenirse 1 günde de biter..
Kolay ve pratik. Kolay gelsin.

1 YORUM