Nakışlı kumaş organizer dikimi – anlatımlı

-

nakisli-kumas-organizer-dikimi-anlatimli-1
Nakışlı bir kumaş organizer diktim. Oldukça işe yarayan bir kumaş toplayıcı, sizin için de işe yarar bir eşya olabilir. Peki kumaş organizer nasıl dikilir? İşte başlıyoruz:

Beyaza her renk yakışıyor. Önce yukarıdaki şemada gördüğünüz gibi organizerin nasıl görüneceğini planladım. Bu size de yol gösterebilir. Ceplerini nakışla süslemeyi düşündüm.
Gönlünüzden hangi renkler geçiyorsa kullanın. Hatta kelebekleri uçuşturun. Nakıştan böcekleri dolaştırın, belki sıra sıra baykuşları, sıra sıra minik kuşları dizin. Farklı süslemeler de yapabilirsiniz.

Bu modeli çizerken aslında tığ işi ile yapılmış bir görselden esinlendim. Ama tığ işi bilmiyorum ve beceremiyorum. Dikiş ve nakış kombinasyonu aklıma geldi. Evde bulunan etamin kumaşına benzer bir kumaşı kullandım. Önce yukarıdaki gibi bir çizim yaptım. Ölçülerini planladım. Askının ölçülerini esas almak zorundayız, çünkü düzenleyicimizin eni askının eninde olacak. Alta bir dikdörtgen kumaş (40 x 50 cm – dikiş payları içerisinde) olmak üzere kesip, üzerine de (17 x 43 cm’lik – dikiş payları içerisinde) 2 ayrı parça kestim. Bu iki ayrı parçayı cepler için kullandım.
Arzu edenler ölçüleri kendi isteği doğrultusunda değiştirebilir. Daha derin, daha uzun, daha kısa bir model oluşturabilir.

Dikiş paylarını önce ütüledim. Bu şekilde dikişlerim daha düzgün olacak.

Cepleri biraz kestim. Yerleştirirken üst kısımlarının açılması için bolluk payı bıraktım. Çok dar olursa içine eşyalarımızı yerleştiremeyebiliriz. Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi aralarına iplik makaraları yerleştirdim. Önce toplu iğne tutturup, sonra da teyelledim.

Sonra en zevkli kısmı başladı. Minik çiçekler için brezilya nakışı tekniklerini kullandım. Minik desenleri kumaş kalemi ile (frixion ütülenince çıkan kalem) şöyle bir çizdim. Kurşun kalem ile de çizebilirsiniz.

Dikişleri sabitlemeden önce nakış işlerini yapın, nakışı yapmak için çok küçük bir alan kalır ve nakış yapamazsınız. Kasnakla nakış yapacaksınız cepler için gerekli kumaşı kesmeden çalışın ki kasnak takabilesiniz. Kestikten sonra kasnağa gerecek boyutta olmayacaktır. Bunlar da hatırlatmak istediklerim.

İşlemeler bitince teyellerin üzerinde makine dikişi geçtim. En üst parçayı geriye doğru kıvırarak askıya sabitledim ve makine dikişi yaptım. Köşelere süs amaçlı birer düğme koydum. Makinem ilik açsaydı düğmeleri açılır kapanır yapmak isterdim, böylece yıkaması kolay olacaktı.

Askıyı da birazcık süslemek istedim. Üzerine kırtasiyelerde satılan minik saten çiçeklerden yapıştırdım. Aslında boyamak istemiştim ama üzeri lake fırın boya olduğu için boya dokuya nüfus etmedi ve dokunmayla silindi. Bu çiçekler durumu idare eder, belki sizlerin aklına daha keyifli bir şeyler gelir.

Bu da son durumu. Çok amaçlı kullanılabilecek bir düzenleyici. Pratik ve şık bir organizer / düzenleyici oldu. Size de kolay gelsin.

1 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

emine şeremet

Eski kot pantolondan organizer yapımı

| | 2 Yorum

Kendin yap projeleri

| | 2 Yorum

Bebek odası süsleri

| | 0 Yorum

Keçe organizer, dekoratif isimlik

| | 0 Yorum

Pet şişe ve deterjan kutusundan organizer

| | 1 Yorum

Şeffaf cepli oyuncak organizeri

| | 2 Yorum