Örgü nasıl örülür, basit örgü ile başlangıç

-

Örgü pek çoğumuzun sevdiği, az ya da çok bildiği, yapmaya çalıştığı bir el işi. Kültürümüze derinlemesine işlemiş, el işi deyince aklımıza ilk gelen teknik. Örgüye yeni başlayanlar için kolay, yapımı basit örgü modellerinden oluşan, bu modellerin yapılışlarını tarifle ve videolu anlatımla gösteren, öğreten paylaşımlar yapmak istedik. En pratik, basit modellerle başlayalım ki en az bilenler bile örgü dünyasına adım atabilsin. O zaman örgü nasıl örülür konusunu temelden ele alalım.

Örgü örmeyi öğrenirken ilk yapmamız gereken şey tabii ki ilmek nasıl atılır bunu öğrenmek. Daha ilk aşamada iseniz, bunu öğrenerek işe başlayalım. Lütfen bu kısacık videoyu izleyin ve örgü örmeye ilk adımı atmış olun.

VİDEO İLE ÖĞRENELİM: İLMEK NASIL ATILIR?

İlmek nasıl atılır öğrendik. Bunu biraz pratikle geliştirelim. Biraz daha kalın bir iple ve şişle de deneyerek başlayabilirsiniz; evinizde hangisi varsa. Eğer hiç malzeme yoksa, o zaman örneğin 8 numara gibi nispeten kalın bir şiş ve kalınca yünler satın alın. Böylelikle daha rahat ilmek atabilir, yüne ve şişe daha iyi hakim olabilir, daha kısa sürede örgünüzü bitirebilirsiniz. Ama şimdi devam edelim. Madem ilmek nasıl atılır öğrendik, o zaman şimdi düz örmeyi öğrenelim. Böylece ilk basit modelimize geçiş yapabiliriz.

VİDEO İLE ÖĞRENELİM: DÜZ ÖRGÜ NASIL ÖRÜLÜR?

Düz örgü öğrenirken aslında bir şekilde ters örgüye de adım atmış oluyoruz. Yünü ipin önünden arkasına ve arkasından önüne geçirmekle ilgili aslında olay. Videoyu izlediğinizde görmüş oluyorsunuz. Bunu da biraz pratik ederek geliştirdiğinizde artık bir atkı örmeye neredeyse hazırsınız. Bu ilk hevesle bol bol atkı örüp eşe dosta sevgiliye arkadaşa hediye edeceksiniz :)

DÜZ ÖRGÜ İLE KOLAY ATKI NASIL ÖRÜLÜR?

duz-orgu-ile-renkli-kolay-atki-yapimi

Bu atkıyı örmek için sadece düz örgü bilmeniz yetiyor. İp zaten kendinden renkli olduğu için kolayca desen verebilmiş olacaksınız. Bu tarz kendinden renkli, desenli yünler son zamanlarda iyice çoğaldı, aralarından seçebilirsiniz. Dediğimiz gibi, kalınca olanlardan alırsanız atkınız daha da çabuk biter, hem de pofuduk bir atkınız olmuş olur. Bu resimdeki atkıyı örmek için önce şişinize istediğiniz kalınlığa gelene kadar ilmek atın. Videoda öğrendiğiniz şekilde düz örerek istediğiniz uzunluğa gelene kadar örmeyi sürdürün. Ama tabii tahmin edersiniz örgüyü bir noktada bitirmek için bir şey yapmak lazım. Buna kesme ya da kapama deniyor. Şimdi hadi onu video ile görelim.

VİDEO İLE ÖĞRENELİM: ÖRGÜDE KAPAMA (KESME) NASIL YAPILIR?

İşte örgü nasıl bitirilir onu da öğrenmiş olduk böylelikle. Şimdi ördüğümüz atkıyı bitirebiliriz güzelce. Bunu da yaptıktan sonra klasik olarak iki tarafına püskül yapabiliriz ya da resimdeki gibi ponponlu bir model tercih edebiliriz. Bunu yapmak için de size yol göstereceğiz tabii ki:

ÖRGÜYE NASIL PÜSKÜL EKLENİR, NASIL PÜSKÜL YAPILIR? Burayı tıklayarak çok basit bir biçimde atkınıza nasıl püskül takacağınızı öğreniyorsunuz.

PONPON NASIL YAPILIR? Bu konuda şirin bir videomuz var, kısacık :) Burayı tıklayarak izleyip öğrenebilirsiniz.

Şu durumda, örgü öğrenmeye iyi bir başlangıç yapmış olduk. Nasıl ilmek atılır, nasıl düz ve ters örgü örülür, nasıl kapama (kesme) yapılır gördük, kolay bir atkı nasıl örülür öğrendik ve kendi atkımızı kendimiz örmeye başladık. Örgü öğrenmek isteyenlere paket program olarak bu paylaşımı sunabilirsiniz bizce :)

Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

shane

Hasır örgü modeli nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Örgü hayvan figürlü bebek dönencesi

| | 1 Yorum

Video: Yağmur damlası örneği nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Çatalla ponpon nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Zigzag tığ işi örgü yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi yıldız yapımı

| | 0 Yorum