Tığ işi halka şeklinde değişik motif yapımı

-

tig-isi-motif-nasil-yapilir

Halka ya da bir çeşit çiçek formunda, değişik bir tığ işi motif yapalım istedim. Oldukça hoş bir model. Birleştirerek örgü dantel örtü yapabilirsiniz, oldukça hoş durur. Nasıl yapıldığını anlatayım.

Tığ işi motifimizi yapmaya 9 ilmek zincir çekip halka yaparak başlıyoruz.
Motifin 1. sırası: 4 adet 3’lü trabzan yapıyoruz. Aralarda 7 zincir çekerek boşluklar oluşturuyoruz.
Motifin 2. sırası: Bir önceki sıradaki tüm ilmeklerin üzerine battı çıktı yapıyoruz.
Motifin 3. sırası: 4 tane yaptığımız 3’lü trabzanların üzerini aynı şekilde dolduruyoruz.
5 ilmek zincir çekiyor, bir önceki sıradaki boşlukların tam ortasına bir tane battı çıktı yapıp tekrar 5 ilmek zincir çekiyoruz. Bu şekilde iki adet boşluk oluşturuyoruz. Sıra sonuna kadar bu şekilde örüyoruz.
Motifin 6. sırası: 4 adet 3’lü trabzanların üzerine aynı şekilde 4 adet 3’lü trabzan yapıyoruz.
5 ilmek zincir çekip bir önceki sıranın 1. boşluğunun ortasına battı çıktı yapıyoruz. Yine 5 ilmek zincir çekip bir önceki sıranın 2.boşluğuna battı çıktı yapıyoruz. 5 ilmek daha çekiyoruz ve 4 adet 3’lü trabzan yapıyoruz.
Motifin 7.s ırası: Bir önceki sıradaki tüm ilmeklerin üzerine battı çıktı yaparak dolgulu bir görünüm oluşturuyoruz ve motifimizi bitiriyoruz.

Sizleri bloguma da beklerim..

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Zigzag tığ işi örgü yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi yıldız yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi iki renkli motif yapımı

| | 0 Yorum

Anlatımlı tığ işi motif örneği

| | 0 Yorum

Tığ işi motif yapımı

| | 0 Yorum

İstiridye örgü nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Video: Tığ işinde trabzan nasıl yapılır?

| | 0 Yorum