Tığ işi halka şeklinde değişik motif yapımı

-

tig-isi-motif-nasil-yapilir

Halka ya da bir çeşit çiçek formunda, değişik bir tığ işi motif yapalım istedim. Oldukça hoş bir model. Birleştirerek örgü dantel örtü yapabilirsiniz, oldukça hoş durur. Nasıl yapıldığını anlatayım.

Tığ işi motifimizi yapmaya 9 ilmek zincir çekip halka yaparak başlıyoruz.
Motifin 1. sırası: 4 adet 3’lü trabzan yapıyoruz. Aralarda 7 zincir çekerek boşluklar oluşturuyoruz.
Motifin 2. sırası: Bir önceki sıradaki tüm ilmeklerin üzerine battı çıktı yapıyoruz.
Motifin 3. sırası: 4 tane yaptığımız 3’lü trabzanların üzerini aynı şekilde dolduruyoruz.
5 ilmek zincir çekiyor, bir önceki sıradaki boşlukların tam ortasına bir tane battı çıktı yapıp tekrar 5 ilmek zincir çekiyoruz. Bu şekilde iki adet boşluk oluşturuyoruz. Sıra sonuna kadar bu şekilde örüyoruz.
Motifin 6. sırası: 4 adet 3’lü trabzanların üzerine aynı şekilde 4 adet 3’lü trabzan yapıyoruz.
5 ilmek zincir çekip bir önceki sıranın 1. boşluğunun ortasına battı çıktı yapıyoruz. Yine 5 ilmek zincir çekip bir önceki sıranın 2.boşluğuna battı çıktı yapıyoruz. 5 ilmek daha çekiyoruz ve 4 adet 3’lü trabzan yapıyoruz.
Motifin 7.s ırası: Bir önceki sıradaki tüm ilmeklerin üzerine battı çıktı yaparak dolgulu bir görünüm oluşturuyoruz ve motifimizi bitiriyoruz.

Sizleri bloguma da beklerim..

Bir Cevap Yazın

Örgü modelleri dekorasyon fikirleri

| | 0 Yorum

Video: Tığ işi sihirli halka nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Tığ işi motif örnekleri – cndnyprk

| | 0 Yorum

Örgü modelleri, örgü dünyası

| | 0 Yorum

Video: Örgüde eksiltme ve kol kesimi nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Hasır örgü modeli nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Örgü hayvan figürlü bebek dönencesi

| | 1 Yorum

Video: Yağmur damlası örneği nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Çatalla ponpon nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Zigzag tığ işi örgü yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi yıldız yapımı

| | 0 Yorum