Perşembe, Ocak 19, 2017
Tığ işi halka şeklinde değişik motif yapımı

0

tig-isi-motif-nasil-yapilir

Halka ya da bir çeşit çiçek formunda, değişik bir tığ işi motif yapalım istedim. Oldukça hoş bir model. Nasıl yapıldığını anlatayım.

Tığ işi motifimizi yapmaya 9 ilmek zincir çekip halka yaparak başlıyoruz.
Motifin 1. sırası: 4 adet 3’lü trabzan yapıyoruz. Aralarda 7 zincir çekerek boşluklar oluşturuyoruz.
Motifin 2. sırası: Bir önceki sıradaki tüm ilmeklerin üzerine battı çıktı yapıyoruz.
Motifin 3. sırası: 4 tane yaptığımız 3’lü trabzanların üzerini aynı şekilde dolduruyoruz.
5 ilmek zincir çekiyor, bir önceki sıradaki boşlukların tam ortasına bir tane battı çıktı yapıp tekrar 5 ilmek zincir çekiyoruz. Bu şekilde iki adet boşluk oluşturuyoruz. Sıra sonuna kadar bu şekilde örüyoruz.
Motifin 6. sırası: 4 adet 3’lü trabzanların üzerine aynı şekilde 4 adet 3’lü trabzan yapıyoruz.
5 ilmek zincir çekip bir önceki sıranın 1. boşluğunun ortasına battı çıktı yapıyoruz. Yine 5 ilmek zincir çekip bir önceki sıranın 2.boşluğuna battı çıktı yapıyoruz. 5 ilmek daha çekiyoruz ve 4 adet 3’lü trabzan yapıyoruz.
Motifin 7.s ırası: Bir önceki sıradaki tüm ilmeklerin üzerine battı çıktı yaparak dolgulu bir görünüm oluşturuyoruz ve motifimizi bitiriyoruz.

Sizleri bloguma da beklerim..