Örgü yumurta beresi yapımı

-

orgu-modelleri-yumurta-beresi-yapimi-1
Kahvaltı sofralarınızı evdeki minikler için daha eğlenceli hale getirmeye ne dersiniz? İşte benim bu konuda çok şirin bir fikrim var; yumurtalar için ponponlu berecik örmek. Yapımı sadece 1 saatinizi alacak sevimli bir aksesuar. Benim rafadanlıklarım eflatun desenli olduğu için desenin rengine uygun ip seçtim. Siz de kendi rafadanlıklarınızın renklerini göz önünde bulundurarak böyle şirin berecikler yapabilirsiniz. Gelelim ihtiyaç listesine:

Neler lazım?

1) 3 numara 5 şiş (çorap şişi)

2) Yün iğnesi (eğer yoksa tığ da olur)

3) 3-4 numaralık şişle örmeye uygun ip

4) 4 cm çapında iki adet birbiriyle özdeş yuvarlak karton (ponpon yapımı için)

5) Makas

6) Yapıştırılabilir oynar gözler

orgu-modelleri-yumurta-beresi-yapimi-2
Sıra geldi yapım aşamalarına:

Nasıl yapılır?

1) Bir şişe 36 ilmek atılır (1.kare) ve bu ilmekler eşit sayıda 4 şişe dağıtılır (2.kare)

2) Başlangıçta atılan ilk ilmek 1. sırada ilk örülecek ilmektir.

3) Başlangıçta ilk atılan ilmek örüldüğünde tüm ilmekler halka haline gelmiş olur.

4) 10 sıra buyunca düz örgü örülür. (4.kare)

5) 11. sıradan itibaren her bir şişin son iki ilmeği birlikte örülür; böylece 11. sırayı bitirdiğimizde 36 olan ilmek sayısı 32 olmuş olur.

6) 12.,13., ve 14. sırada da her bir şişin son iki ilmeği beraber örülür. 14. sıra bittiğinde her şişte 5 ilmek, toplamda 20 ilmek kalmış olur.

7) İpin ucu 20-30 cm kalacak şekilde kesilir ve yün iğnesine geçirilip kalan 20 ilmeğin içinden tek tek geçirilir (5.kare), tüm ilmekler yüne geçirilince iğne çıkartılır, kalan ip hafifçe çekilip berenin tepesi büzdürülür (6.kare).

orgu-modelleri-yumurta-beresi-yapimi-3

Ponpon nasıl yapılır?

1) Ponponu yapmak için yün iğnesine uzunca bir ip geçirilir (2m), çift kat yapılır (1.kare), üst üste konulmuş ve ortaları kalem geçecek kadar delinmiş kartonların ortasından dışına doğru sık aralıklarla sarılır. İp bitince tekrar uzunca bir ip alınır yine çift kat olarak sarmaya devam edilir (2. kare).

2) Sarma işi bitince sarılan ipler kartonların dış çevrelerinin hizasında kesilir (3.kare).

3) 20-30 cm uzunluğunda ip alınır ve çift kat olacak şekilde kartonların ortasından geçirilip sıkıca düğümlenir (4.kare).

4) Kartonlar kesilerek çıkarılır, elde edilen ponpon elde hafifçe yuvarlanıp düzgün şekle getirilir.

5) Berenin tepe noktasında oluşan boşluktan hem son ip hem de ponponun ipi geçirilir ve bu ipler berenin içinde kalacak şekilde düğümlenir (5.kare).

ponpon-nasil-yapilir-orgu-modelleri
Bundan sonrası artık yumurtayı haşlayıp, oynar gözleri yapıştırıp, bereyi takmak olacak. Herkese musmutlu kahvaltılar ;)

orgu-modelleri-yumurta-beresi-yapimi-5

Renkli fikirlerime yenilerini eklediğimde kaçırmamak için blogumu  ziyaret edebilirsiniz.

5 yorum gelmiş

  1. ilimilmek

    @leynum siz tığ deyince aklıma geldi, bu berelerden tığla yapmak da mümkün. Ama çok sevimliler gerçekten de, haftasonu yapmıştım bunları, bakıp bakıp gülüyorum hala :) Eşim dün büyük yumurta almış, sipariş verdi küçük yumurtalar çocuk büyükler anne baba olsa iyi olurmuş :)

Bir Cevap Yazın

Tığ işi yıldız yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi iki renkli motif yapımı

| | 0 Yorum

Anlatımlı tığ işi motif örneği

| | 0 Yorum

Tığ işi motif yapımı

| | 0 Yorum

Anlatımlı örgü motif örneği

| | 0 Yorum

İstiridye örgü nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Video: Tığ işinde trabzan nasıl yapılır?

| | 0 Yorum