Örgü patik çorap yapımı – anlatımlı

-

haroso-orgu-ile-corap-patik-yapimi-anlatimli-6
Merhabalar herkese. Bugün örgü ile yapılmış patik çorabını anlatacağım. İşte yapım aşamaları.

*Orta kalınlıkta 2 ip ve 2 numara şiş ve küçük 5 tane patik şiş ile yapıyoruz.

*52 ilmek atıyoruz öncelikle. 4 sıra haroşo örüyoruz. 4 sıra haroşodan sonra 1 sıra düz örüyoruz.

*İlk kısım bittikten sonra 4 ilmek haroşo, 7 ilmek düz ve 1 ilmek atıp 3 kasıyoruz ve tekrar 1 ilmek atıp 1 haroşo yapıyoruz. Bu 1 ilmek 3 kasıp tekrar 1 ilmek benim tabirim ile nar tanesi dediğimiz bir örnek oluyor. Bu nar tanesini 8 tane yapıp tekrar 7 ilmek düz ve 4 ilmek haroşo yapıp ilk sırayı tamamlıyoruz. 4 ilmek haroşolu kısmı aşağıya kadar öreceğimiz için orta kısmı boş olacak şekilde devam ediyoruz.

*Nar tanemiz aşağıya doğru 9 sıra olunca topuk kısmı için nar tanesinden 4 bir taraftan 4 de bir taraftan ayırıyoruz. 22 ilmekten düz örüyoruz. 16 sıra düz ördükten sonra kasıyoruz.

*Topuk kısmı bitince 4 ilmek haroşo, 7 ilmek düz ve bu sefer 2 nar tanesinden yapıp 9 ilmek düz ve 2 nar tanesi 7 ilmek düz ve tekrar 4 ilmek haroşo yapıyoruz. Uç kısma doğru gidiyoruz.

*11 nar tanesi olunca uç kısmı için renkli ipimizle 25 düz ilmeğe 5’er ilmek sayıp 4 şişimizi arka ve ön tarafa takıyoruz. 1 şişimiz ile örüyoruz. Düz örüyoruz. 2 yan taraftaki nar tanesinden 2 örüyoruz 1 kasıyoruz. Uca kadar azaltıp yapıyoruz. Ve uca kadar tamamlıyoruz.

*Boş olan orta kısmı için 2 taraftan zincir batıyoruz. Ve ipimizle tekrar uzun zincir yapıp bağcık kısmını tamamlıyoruz.

*Ve iplerimizle patiğimizin düz kısmına işleme çiçek yapıyoruz.

Patiğimizin aşamalarını anlattım. Takıldığınız yer olursa sorabilirsiniz.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
stargirl

Boncuk süslemeli sandalet patik örgüsü

| | 0 Yorum

Boncuklu siyah patik örgüsü – anlatımlı

| | 0 Yorum

Papatya motifli patik örgüsü

| | 0 Yorum

Karpuz dilimli örgü patik yapımı

| | 0 Yorum

Örgü babet patik yapımı

| | 1 Yorum

Tığ işi sandalet patik yapımı

| | 0 Yorum

Yapımı kolay örgü patik tarifi

| | 0 Yorum

Boncuklu örgü patik yapımı

| | 0 Yorum