Pazartesi, Mayıs 22, 2017
Örgü patik çorap yapımı – anlatımlı

Örgü patik çorap yapımı – anlatımlı

0

haroso-orgu-ile-corap-patik-yapimi-anlatimli-6
Merhabalar herkese. Bugün örgü ile yapılmış patik çorabını anlatacağım. İşte yapım aşamaları.

*Orta kalınlıkta 2 ip ve 2 numara şiş ve küçük 5 tane patik şiş ile yapıyoruz.

*52 ilmek atıyoruz öncelikle. 4 sıra haroşo örüyoruz. 4 sıra haroşodan sonra 1 sıra düz örüyoruz.

*İlk kısım bittikten sonra 4 ilmek haroşo, 7 ilmek düz ve 1 ilmek atıp 3 kasıyoruz ve tekrar 1 ilmek atıp 1 haroşo yapıyoruz. Bu 1 ilmek 3 kasıp tekrar 1 ilmek benim tabirim ile nar tanesi dediğimiz bir örnek oluyor. Bu nar tanesini 8 tane yapıp tekrar 7 ilmek düz ve 4 ilmek haroşo yapıp ilk sırayı tamamlıyoruz. 4 ilmek haroşolu kısmı aşağıya kadar öreceğimiz için orta kısmı boş olacak şekilde devam ediyoruz.

*Nar tanemiz aşağıya doğru 9 sıra olunca topuk kısmı için nar tanesinden 4 bir taraftan 4 de bir taraftan ayırıyoruz. 22 ilmekten düz örüyoruz. 16 sıra düz ördükten sonra kasıyoruz.

*Topuk kısmı bitince 4 ilmek haroşo, 7 ilmek düz ve bu sefer 2 nar tanesinden yapıp 9 ilmek düz ve 2 nar tanesi 7 ilmek düz ve tekrar 4 ilmek haroşo yapıyoruz. Uç kısma doğru gidiyoruz.

*11 nar tanesi olunca uç kısmı için renkli ipimizle 25 düz ilmeğe 5’er ilmek sayıp 4 şişimizi arka ve ön tarafa takıyoruz. 1 şişimiz ile örüyoruz. Düz örüyoruz. 2 yan taraftaki nar tanesinden 2 örüyoruz 1 kasıyoruz. Uca kadar azaltıp yapıyoruz. Ve uca kadar tamamlıyoruz.

*Boş olan orta kısmı için 2 taraftan zincir batıyoruz. Ve ipimizle tekrar uzun zincir yapıp bağcık kısmını tamamlıyoruz.

*Ve iplerimizle patiğimizin düz kısmına işleme çiçek yapıyoruz.

Patiğimizin aşamalarını anlattım. Takıldığınız yer olursa sorabilirsiniz.

Paylaş
stargirl