Perşembe, Aralık 8, 2016
Penye ipten örgü paspas yapımı ve modelleri

0

penye-ipten-paspas-nasil-yapilir

Penye ip ile özellikle sepet ve paspas modelleri çok seviliyor son zamanlarda. Penye sepetlerle ilgili paylaşımlarımızı, videolarımızı aman kaçırmayın. Arama çubuğuna yazmanız yeterli. Ama bir de penye ipten paspas yapımı var ki o da çok keyif veriyor insana. HOBIUM’da paylaşılan bu harika kırmızı penye paspasa bayıldık. Bir yapım videosu hazırlayacağız ama o zamana kadar penye ipten örgü paspas nasıl yapılır, bu güzel modeli paylaşmak isteriz. Bu paspası hazırlamak için genelde olduğu gibi 6 zincir çekerek işe başlıyoruz. Birleştirerek sihirli halkamızı oluşturuyoruz. 1. sıra için sihirli halkanın içine 17 tane tekli trabzan yapıyoruz ve halkamızı dolduruyoruz. 2. sırada, 1 tekli trabzan üzerine yine 1 tekli trabzan yapıyoruz, 1 zincir çekiyoruz, bir sonraki tekli trabzan üzerine 1 tekli trabzan daha yapıyoruz. Bunu sürekli tekrar ederek sırayı tamamlıyoruz. Devamını şemaya göre yapıyoruz (şemada kırmızı rakamlar biraz içe kaymış; sihirli halkaya 1. sıra demişler, onu biraz daha dışarı çekerek hayal edin bizce):

penye-ipten-orgu-paspas-yapimi

Bu tip şemaları okumak için, sembolleri bilmemiz gerek. Tığ işi sembollerinin anlamları şu şekilde:

tig-isi-sema-sembollerinin-anlamlari

En içten başlayarak dışa doğru ilerleyerek bu sembolleri yerlerine oturttuğunuzda gidişatı çözebilirsiniz.

Instagram hesabımızda paylaşımlarını yaptığımız marifetli arkadaşlarımızdan birkaç model paylaşarak zihninizi açmak isteriz:

mavi-penye-orgu-paspas

Bu çok nefis modeli sevgili denizastoysjoys yapmış. Biz gözlerimizi alamadık. Renk tonları inanılmaz güzel, beyaz döşenmiş bir deniz kenarı evinde kendimizi buluveriyoruz hayalimizde bu penye paspasa bakınca.

pembe-penye-ipten-paspas

Bu harika pembeli grili penye paspasın sahibi de ilknr_hobi_home. Birbirinden güzel işleri arasına penye paspaslar da sıkıştırmış, ne de iyi etmiş.

renkli-penye-paspas

Renkler ne kadar canlı olmuş değil mi? Bu renkli penye paspası da _merveozer_ yapmış.

elips-seklinde-penye-orgu-paspas

Hep yuvarlak olacak değil ya, bu da elips şeklinde bir maviş penye paspas. havvainckem‘in ellerine sağlık.

Daha önce sitemizde paylaştığımız iki harika modelle devam edelim:

kumas-ip-ile-el-orgusu-pembe-paspas-modelleri-530x415

penye-ipinden-sari-paspas-yapimi-asamalari-530x478

Bu çok güzel sarı penye örgü paspas nasıl yapılır, şemasız, metinle ve fotoğrafla açıklamalı olarak burada daha önce yayınlanmıştı. Lütfen onu da gözden kaçırmayın, kolay ve şık bir tarif.

tig-isi-paspas-nasil-orulur-1

Son olarak bu yukarıdaki paspası paylaşmak istedik. Diğerlerinden farklı olarak bu kumaş penye ipten yapılmamış ama nasıl yapılır o kadar güzel anlatılmıştı ki bir daha hatırlatmak istedik. tane tane, net bir tarifi var, lütfen şurdan buyrun.

Nasıl güzel penye ipten örgü paspas modelleri değil mi? Dileriz size ilham ve bilgi verebilmiştir bu paylaşım.