Baharın habercisi – Seramik Tabak

-
baharın habercisi

Merhabalar,Sizlerle çok keyif alarak yaptığım ve arkadaşlarımın çok beğendiği bir ürünümü paylaşmak istiyorum3 farkı çamur ile yapılan seramik tabak. Kullanılan çamurlar; şamot, beyaz çamur ve çömlekçi çamuru (kırmızı çamur). Çalıştığım duralit levhanın üzerine yapacağım tabak boyutunda bir yuvarlak çizdim. Bu yuvarlağın içine dokulu yüzeyler alta gelecek şekilde tabakta olmasını istediğim desenleri (kırmızı ve beyaz çamurdan kelebekler ve hamur sicimler) yerleştirdim. Bu şekilleri fön makinası yardımıyla biraz kuruttum. Daha sonra çizdiğim yuvarlağı taşmayacak şekilde parça parça kopardığım şamotla desenlerin üzerini kaplayıp, dıştan şamotu düzelttim. Tekrar fön makinası yardımıyla hamuru hafifçe kuruttuktan sonra hamuru kenarlardan dikkatlice kaldırarak kalıp aldığım tabağın içine yerleştirip doğal kuruma sürecine bıraktım. Bisküvi fırınlamasından sonra tabağın tamamı oksitlendi ve üstten silindi. Böylece kimi yerlerde oksit etkisi kaldı ve tekrar pişirime girdi.

10 yorum gelmiş

  1. Figen abla

  2. deyzi

  3. mtnaz11

    Gerçekten çok hoş bir çalışma olmuş.Her zaman gördüğümüz seramik ürünlerden farklı, zarif.İnsan gözlerini ayıramıyor.Ellerinize sağlık.

  4. camuratolyesi

    Bu ne kadar guzel bir karsilama, hos bulduk arkadaslar. Zaten seramik yapmak cok zevkli, ben bu motivasyonla hamurdan basimi kaldirmam artik:)

Bir Cevap Yazın

Keçeden kedi broş yapımı

| | 0 Yorum

Keçe fiyonk yapımı ve hediye kutusu yenileme

| | 0 Yorum