Pazar, Aralık 4, 2016
Kağıttan dekoratif çubuklar

Kağıttan dekoratif çubuklar

4

Kağıttan dekoratif çubuklar
Herkese merhaba, siteye yeni üye oldum ve hemen paylaşım yapmak istedim :)  Bambu çubuklar yerine böyle bir fikrim var, atmayı düşündüğüm bir kitabı bu şekilde değerlendirdim. Geri dönüşüme katkımız olsun. :) İhtiyacımız  olan şeyler bir yapıştırıcı, ince bir fırça/kürdan/şiş/tığ ve yaklaşık A4 kağıt boyutunda olan kitap sayfaları. Bu sayfalardan 200-250 tane lazım olacak. Kullandığım sayfalar saman kağıt dediğimiz kağıtlardan. Yazıları resimlerine göre daha çok olan sayfaları kullanmayı tercih ettim.
Şekildeki gibi kağıdın bir ucundan fırçayı biraz açılı şekilde tutarak sarmaya başlıyoruz. Yüzü size bakan taraf içte kalacak olan taraf. Yazısı çok olan bir sayfayı kullanacağınızda onu arka tarafa alarak sarmaya başlayın.

Kağıttan dekoratif çubuklar

Kağıttan dekoratif çubuklar
Sayfanın sonuna gelince kalan kısma yapıştırıcı sürüyoruz ve sarma işlemini bitiriyoruz. Yapışkanlı kısma biraz basınç uygulamalısınız, yoksa hemen açılıyor.

Kağıttan dekoratif çubuklar
Bunlardan 5 tane yapıyoruz.

Kağıttan dekoratif çubuklar
Daha sonra iki tane çubuğun uçlarını birbirine geçiriyoruz, alttaki resimdeki gibi. Yaklaşık 10 cm kadar içeri geçirin ki güçlü olsun.

Kağıttan dekoratif çubuklar

Kağıttan dekoratif çubuklar
Daha sonra kalan 3 çubuğu da birleştirip 5 çubuktan oluşan uzuuuun bir çubuk elde ediyoruz. Yaklaşık 140 cm oldu benim yaptıklarım. İsteğe bağlı olarak 6 çubuğu birleştirebilirsiniz. Bu da tahminimce yaklaşık 160 cm olur. Hatırlatalım; çubuk boyu uzadıkça ağırlaştığı için sarkma ihtimali artıyor. Bu yüzden 6-7 çubuğu birleştirmek isterseniz içeri geçirme boyunu 10 cm yerine 15 cm yapmalısız. Boyu 140 cm oldu.

Bunlardan yaklaşık 50-60 kadar oluşturdum. Sonuç ne mi? :)

Kağıttan dekoratif çubuklar
İsterseniz bu çubukları sprey boya ile boyayabilirsiniz veya gazete kağıtlarından yapabilirsiniz ama gazete kağıtları bunlar kadar ince olmayacaktır. Beyaz renkte olsun diyorsanız da 1. hamur kağıtlardan yapabilirsiniz. Ben boyamadım, kağıtlar zaten açık kahve renkli diye :) Umarım hoşunuza gitmiştir…

4 YORUMLAR

  1. nefis bir açıklama, detaylı bir anlatım. harika. ellerinize sağlık, gerçekten çok beğendim bu işi. aramıza hoş geldiniz.

  2. biz bunu lisedeyken yapmıştık. temel sanat eğitimi hocamızla boy aynamızın etrafına çerçeve şeklinde yaptık ve harika görünüyor. yeni evimde bende aynı şeyi yapmayı düşünüyorum.