Kartondan Maketler

-

Bir iki yıl önce can sıkıntısından kartondan kağıttan maketler yapma merakı sardı. Herkesin hayatının bir döneminde böyle şeyler yapma uyanır içinde ya, işte öyle bir dönemdi. Nasıl oldu bilmiyorum ama en azından epeyce meşgul ettiğini hatırlıyorum.

Malzemeler her yerde bulunan cinsten.Karton Mukavva. ben kaliteli mukavvalara ulaşamadım doğrusu. En iyisinin yapımında bolca tutkal kullanılması gerekiyormuş. Ancak sizler alırken daha dikkatli olursanız kesme esnasında mukavvanın dağılması gibi nahoş hadiselerle karşılaşmazsınız hiç değilse.Yapıştııcı için bir kaç çeşit yapıştırıcı kullanmanız gerekebilir. ama en çok bildiğiniz beyaz tutkal işinizin çoğunu halledecektir. Her kırtasiyeciden bulabileceğiniz peligon türü yapıştırıcılarda kullanacağınız yerler de olacaktır. Yapıştırıcının sadece birleştirmek değil dolgu yapmak işlevini de kısa sürede farkedeceksiniz zaten.

boyama için yine kırtasiyecilerden kolaylıkla bulabileceğiniz ahşap boyama işlerinde kullanılan boyaları kullandım. Altın ve gümüş simli olan çabuk katılaşan boyalarıda bulmanız hiç zor değil.

Maketleri yapmaya plansız başladım hep. Zaman zaman çizim için bilgisayar çıktıları denedim kolaylık oldu. Ama katman katman yükselttiğim için hep kararları yaptıkça verdim. Bazen öyle problemler çıkıyordu ki çözmek için hakikaten tasarımcı zekası gekebiliyor. (Ciddiyim). Zaman zaman dondurma çubuğu, kurşun kalem gibi çok spesifik (!) malzemeler kullandığım da oldu.

ve üç çalışmayı da 3 hafta gibi kısa bir zamanda bitirme şerefine eriştim. Sizlere de kolay gelsin.

3 yorum gelmiş

  1. anane

    bu sayfalara kendi kişisel sitemden geldim(eklemiştim)..çalışmanız harika olmuş..bir önerim yok çünkü hiç denemedim…zaten gerekte yok..kusursuz olmuş…biraz evin çevresine taş maş konsa iyi olacak;))

  2. er1403

    Oldukça uzun zaman olmuş siz bu yazıyı ekleyeli. Sadece 1 yorum görmek beni üzse de 2007 yılındaki kullanıcı sayısının azlığına bağlıyorum bunu. Muazzam çalışmalar olmuş. Herhangi bir eğitim olmadan bunları yapmak ciddi bir yetenek gerektirir. Yazıda bir blog adresi falan aradım ama ne yazıkki göremedim. Daha detaylı inceleyebilmeyi isterdim. Çok tebrik ederim.

Bir Cevap Yazın

Kağıttan yıldız yapımı – anlatımlı

| | 0 Yorum

Faber Castell set ile yapılmış kitap ayraçları

| | 1 Yorum

Fon kağıdı ile çerçeve süsleme

| | 2 Yorum

Kağıtlardan perde

| | 0 Yorum

Kartondan mumluk yapımı

| | 0 Yorum

Kutudan evler- balkon duvar süsü

| | 0 Yorum

Kostüm detaylı kitap ayraçları

| | 0 Yorum