Keçe ile ilgili pek çok şey

-

renkli-ince-keceler

Keçe kullanımı ve bakımı ile ilgili bazı bilgileri derledik, keçe işine bulaşmış olan herkesin işine yarar diye umuyoruz:

Keçe kumaş nasıl yıkanır? – Keçe kumaşları sıcak suyla yıkamak iyi değildir. Ilık suyla, çok çitilemeden yıkayıp mutlaka asarak kurutmalısınız. Ağır bir sabun ya da deterjan kullanmayın, yumuşak bir temizleyici ile elde yıkayın. Ütülemek pen önerilmiyor ama ütüleyecekseniz düşük ısıda yapmak en iyisi. Ütülerken üzerine mutlaka pamuklu ince bez örtün.

Yün keçe nasıl yıkanır? – Keçe iğneleme ya da ıslak keçe ile yapılmış figürleri temizlemek biraz göz korkutucu olabilir. Sabun, keçeyi daha da keçeleştirecektir ve yüksek ısılar da keçeye iyi gelmeyecektir. Yüzeyden, kibar bir şekilde elde yıkayın ya da ıslak mendille silin. Kuruduktan sonra topaklanmaları ıslak mendille silebilirsiniz. Eğer keçe obje çok kirlendiyse önce fırçayla pisliği almaya çalışın, bir kaseye sabunsuz soğuk su koyun, objeyi bir süre suda bekletin, sonra hafifçe sıkın. Süngere yaptığınız gibi bütün suyun çıkmasını sağlayın. Kendi kendine kurumasını sağlayın. Kötü koku söz konusu ise bu işlemleri limon sıkılmış suyla yapın. O da yeterli değilse devreye sirke giriyor. Kasedeki su miktarının yarısı kadar da sirke ekleyin, bu işlemleri o şekilde yapın. Yıkama işini 15 dakikadan fazla uzatmayın. Sirkenin kokusu da zamanla yok olacaktır.

renkli-ince-kece

Keçe kumaş nasıl yapıştırılır? – En iyisi ve kolayı sıcak silikon. Tekstil yapıştırıcıları da sık sık öneriliyor keçe işi yapanlar tarafından.

battaniye-dikisi-kenarli-kece-kilif

Keçe kumaş nasıl dikilir? – Bu biraz nasıl bir görünüm istediğinizle ilgili. Elde ve makinede basit düz dikiş dikebilirsiniz ya da kaba, naturel görüntü için battaniye dikişi tercih edebilirsiniz. O zaman nakış ipi kullanmanız en doğrusu. Görüntüde dikiş istemiyorsanız hayalet ip kullanmayı deneyin. İnce keçe dikmek için küçük, kalın keçe dikmek için büyükçe bir iğne kullanın ama kalın keçeyi dikerken dikkatli olun.

Keçe kumaş nasıl süslenir? – Özellikle yaptığınız işlerin üzerine kaş, göz ekleyecekseniz, yapıştırma yerine basit nakış tercih ederseniz daha sağlam olacaktır. Göz yerine boncuk dikmeyi de düşünebilirsiniz.

Keçe nereden alınır? – Keçeyi internette pek çok yerden satın alabilirsiniz. Bizim tavsiyemiz burası. Ancak üyelerimizden duyduğumuz bazı yerleri de aktarmak isteriz. Örneğin İstanbul’da Eminönü, Tahtakale, Marpuççular Çarşısı, Merter, Güngören, Ümraniye keçe bulabileceğiniz yerlerden. Ankara’da Samanpazarı, Ulus’taki mağazalar, Çıkrıkçılar Yokuşu’nda Seda, Kızılay Zafer Çarşısı içinde İpekçi Cemal, Kızılay’da Erdoğan Düğme. Artık kırtasiyelerde ve tuhafiyelerde de keçe bulmak kolaylaştı.

kece-kaliplar

Keçe kumaş nasıl kesilir? – İnce keçeleri makasla, döner kesiciyle veya falçata ile kolayca kesebilirsiniz. Kalın keçelerin kenarları biraz zorluk çıkarabilir. Arka yüzlerine koli bandı yapıştırarak kesmeyi deneyin. Böylece tüylenmeyi önleyebilirsiniz. İnce detaylar için nakış makasları ideal. Her durumda, keçe keserken kullanacağınız makasın iyi bir makas olmasına dikkat edin. Aksi durumda hem sizin sinirleriniz hem de keçenin kenarları yıpranır.

İyi keçe nasıl anlaşılır? – Özellikle ince keçelerin bazen çok sert çıktığından şikayet ediliyor. Bunlarla çalışıldığında, hele ki boyutlu bir iş yapılıp içi doldurulduğunda kırılmalar, kötü görünümler meydana geliyor. Karton keçe tabir edilen bu sert keçeleri almamaya çalışın. Aldığınız keçeler mümkün mertebe yumuşak dokulu olsun.

kece-bebek-allik-pembe-yanak

Keçe üzerine boyama nasıl yapılır? – Tekstil boyaları ile kumaşta olduğu gibi keçe üzerinde de boyama yapabilirsiniz. Bebek çalışmalarınızın yanaklarını pembe pembe yapmak için de bildiğimiz allıktan yararlanabilirsiniz.

yesil-kalin-kece

Kalın ve ince keçe ayrımı nedir? – 1-2 mm kalınlığındaki ince keçe ile içi dolgulu (boncuk elyaf en rahat dolgu malzemesi bu arada) çalışmaları rahatlıkla yapabilirsiniz. 3-5 mm civarındaki kalınlığıyla epey oturaklı dolgunlukta olan kalın keçe ile tek katlı çalışmalara yakışıyor.

kece-ici-elyaf-dolu-canavar

Keçe üzerinde nasıl kalıp çıkarılır? – Bunun belli bir kuralı yok aslına bakarsanız. Makine ile kalıp çıkaranlar da var, eliyle çizip kesenler de, ikisi de yapanlar da. Keçeli kalem gibi keçeyi lekeleyecek kalemler kullanmayın. Çizim taşı kullanabilirsiniz örneğin. Sonra da tabii düzgünce kesmeniz gerekecek. Detaylar için yardımınıza yine nakış makası yetişir. Sürfile makası ile de tırtıklı kenarlar yapmayı deneyebilirsiniz.

yun-kece-nedir

Yün keçe nedir? – Kumaş keçeler ile çalışmak rahattır. Keçe yünü ile ise ıslak keçe ya da keçe iğneleme çalışması yapılır. Bu biraz daha zahmetli, belki biraz daha detaylı bir uğraştır diyebiliriz. Keçeleme köpüğü ve iğnesi ile birlikte kullanılır.

NOT: Daha önce burada yorumlarda pek çok bilgi aktı, daha çok oradan derleme yaptık, bir arada olsun, gözden kaçmasın bilgiler diye.

Bir Cevap Yazın

shane

Keçeden tilki aplikeleri

| | 2 Yorum

Keçe boncuklu nazarlık ve kolye

| | 0 Yorum

Ah o keçe yok mu, neler yapılır neler…

| | 0 Yorum

Keçeli işler

| | 0 Yorum

Keçeden aksesuar ve süsler

| | 0 Yorum

Keçe ile yapılabilecek süslemeler

| | 2 Yorum

Keçeden limonlu konsept

| | 2 Yorum

Keçe kılıflı, düğme süslemeli tebrik kartı yapımı

| | 0 Yorum

Keçeden penguen yapımı

| | 0 Yorum