Kıl testeresi ile ayı tablo :)

-

Kıl testeresi ile yaptığım bir çalışma, umarım beğenirsiniz. Bu iş için dekubaj tezgah yada el testeresi kullanabilirsiniz, en kolay kesimi 4 – 12 mm arası mdf ile elde edebilirsiniz. Kesimden sonraki aşam güzel ve detaylı bir zımpara işlemi ve son olarakta boyama işlemi; boyama tercihinize göre yapılabilir ben sprey boya kullanıyorum.

37 yorum gelmiş

  1. quarkn

    Çok beğendim hem de çoooook. Kıl testeresini kullanmak çok zor değil mi? Ahşapla ilgili bişiy görünce dayanamıyorum. Kıl testeresinide almıştım bir sürü fikrim vardı yapmak istediğim ama beceremedim. Emeğinize sağlık demekten başka da bir diyeceğim yok.

  2. simuat

    Teşekkürler… Aslında zorluk kısmı sadece ilk 1 ay kadar sürüyor sonra eliniz alışıyor ve normal alışkın olduğunuz bir iş yapar gibi yapıyorsunuz.

  3. simuat

    Aslında eski bir sanat Osmanlıda bu sanatın ismi Naht sanatı, tabi Osmanlıda daha çok hat ve desen desimi yapılmış ama dünyada en çok Amerikada bu teknik kullanılıyor. Kıl testeresi ile oyma diyebiliriz.

  4. fiamma1

    ellerinize sağlık cok guzel bir çalışma,başka var mı? şöyle manzara türk naht sanatından örnekler falan?

  5. Haldun AYYILDIZ

    ustadım ellerinize sağlık… nacizane bir tavsiye çift yönlü resimlerde kullanırsanız bu maharetinizi çok daha fevkelade sonuçlar alacağınıza inanıyorum… sabrınızı kıskandım… :)

  6. simuat

    Evet başka çalışmalarımda var şuan 50 civarında, bunlar arasında, hat yazısı, siluet çalışmalr, duvar saati, şamdan gibi örnekler var.

  7. simuat

    Çok sevdiğim bir çalışmam, oldukça keyifli ve zordu, sabrın ve emeğin en güzel karşılığı sanırım beğeni ile karşılanmak… yani; sanıyorumki, gayrıihtiyari yapılan bir seçimdi :)

  8. quarkn

    Gitme gitme! Daha öncede söylemiştim ya, kıl testeresini kullanamadım, daha doğrusu beceremedim diye. Belki bana bazı tüyolar verirsin. Gerçekten çok makbule geçer. Kapı süslerime bakarsan niye ihtiyacım olduğunu belki daha iyi anlarsınız:)) İşte burada

  9. simuat

    Tam adamına çattınız :) bir ara kapı süslemesi kesmiştim, elimde bazı örnekler olacak, en kısa zamanda bulup hemen ekliyorum buraya . Resimlerle birlikte nasıl bir çalışma yapacağınızıda anlatırım.

  10. quarkn

    Tüh:)) Kapı süsü de olur ama yorumları okuduysanız eğer, burdaki hanımlar türkçe harf istediler. Bende merak ettim acaba Hoşgeldiniz için harfler kesilebir mi diye?

  11. simuat

    örnek resimler ;

    Bunları kullanbilirsiniz, size kısaca olayı anlatmak istiyorum ama şöyle bir sorunumuz var ben kesimlerimi , dekubaj tezgahta yapıyorum yani motorlu kıl testere makinası ile, sanırım siz el testeresi kullancaksınız, ben bu duruma göre anlatmaya çalışacağım. Kullacağınız malzeme mdf yada kavak kontra olsun, 4-6 yada 8mm kullabilirsiniz ben genelde mdf kullanırım eğer mdf alacaksanız tavsiyem 6mm olacak, mdf temin ederken yoğunluğunun fazla olmasına ve yüzeyin temiz olmasına dikkat edin zira mdf boyayı çabuk emebileceğinden sıkıntı yaşayabilirsiniz, rahat kesim yapabilmeniz için aşağıya resim ekliyorum, tezgahınıza öyle bir aparat yaparsanız kolay kesim yaparsınız.

    seçeceğiniz kıl uç ahşabın kalınlığına ve türüne göre değişecektir, çok pahalı şeyler değil bir hırdavatçıdan 2 , 3 , 5 ve 7 numaralı uçları temin edersiniz erbelle marka alın hepsi en fazla 10 TL tutacaktır, eğer daha sonra kullanmam diyorsanız , 6mm mdf için 1paket 3 numara uç almanız yeterlidir. Kesim yapacağınız şablonu ahşap yüzeye şablonu etikete basarak yapabilirsiniz ben 3M marka sprey yapıştırı kullanıyorum. kesimden sonra ince zımpara ile kenarlardaki çapakları alınız, yüzeye fazla dakunmayın mdf yüzeyi zaten temizdir. en son iş boyamak, sprey boya kullanabilirsiniz, tercihinize göre bir renk seçin ve işiniz hazır. Kolay gelsin. Takıldığınız yer olursa yardımcı olabilirim.

  12. quarkn

    Süper, süper, süper bir açıklama olmuş. Aparat olayına bayıldım. Hoşgeldini de bekliyorum. Çok zahmet verdim size ama ben kıl testereyi o kadar aptal saptal kullanmışım ki aparattan anladım bunu. Bir saattir kendime gülüyorum:)) Yazdıklarınız çok faydalı oldu, teşekkür ederim.

  13. quarkn

    Kaydettim , sağolun. İnşallah becebilirsem eklerim buraya.Bu arada bu sizin işiniz mi, yoksa sadece hobi mi?

  14. simuat

    Şimdilik hobi ama ciddi düşüncelerim var, ahşapla haşır neşir olmayı çok seviyorum, ayrıca bir kez yuttunuzmu ahşap tozunu çıkmak kanınızdan :) hep çeker insanı.

  15. quarkn

    Gerçekten de öyle. Ben de boyamayı seviyorum. Ama sadece ahşabı . Hazır yapılmış objeleri kullanark yapıyorum. Bir sürü fikrim var aslında ama kesmeyi beceremeyince rafa kalktı geçen sene hepsi. Artık başarabilirsem tutabilene aşkolsun:)

  16. simuat

    İnanın bir iki çalışmadan sonra herşey kendiliğinden gelişiyor, gerçi ben çoçukluğumdan beri hep birşeyler yaparım ahşapla ama önce yada sonra hiç fark etmiyor, yeterki bir tadını alın , proje ardına proje ekleniyor. Ben size yardımcı olmaya çalışırım, öğrenmek istediğiniz konular yada şablonlar konusunda hiç çekinmeyin.

  17. quarkn

  18. simuat

    Hiç önemli değil, sıkılmadan sorabilirsiniz. Ayrıca asla başkalarının içinizdeki ateşi egellemesine müsade etmeyin, kimse siz gibi göremez, birisi bu işe sıradan bakar ama siz tutkuyla baktığınız için o kişi sizin gördüklerinizi göremez, eğer mali açıdan sıkıntı yaratmayacaksa , 150 – 200 TL arası şimdilik sizi idare edebilecek tezgahlar mevcut, madem öyle bir istek var içinizde bunu engellemeyin, inanın pişman olmayacaksınız, hatta neden daha önce yapmadım bile diyeceksiniz .

  19. Benden

    Önce şöyle kocaman can-ı gönülden bir ” Hoşgeldin ” diyerek başlayayayım.Kıl testeresiyle çalışmak benim en nefret ettiğim iştir çünkü denemelerim hep başarısızlıkla sonuçlandı. O nedenle bu işi böyle yapanları görünce insan hayranlıkla karışık bir kıskançlık duyuyor :))Soracak bir dolu sorum var ama daha ilk seferden fenalık getirmemek için sormayayım. Sadece çok merak ediyorum, bu dekupaj tezgahı çalışırken çok gürültü yapıyor mu? Yani apartmanda kullanılabilir mi? Epey bir dolaştım etrafında , mağazada pek bir uslu duruyor ama kullanmayınca gürültüsü anlaşılmıyor ki…Bu güzel çalışmaların devamını bekliyoruz

  20. simuat

    Öncelikle güzel hoşgeldininiz için teşekkür ediyorum :) Aslında ilk çalışmalar inanın herkes için başarısızlıkla sonuçlanıyor, yani ilk yazamanlarda bu işi beceremeyen yalnız siz değilsiniz, benimde defalarca sinirlendiğim, yarım bıraktığım, beğenmeyip kırdığım çalışmalarım oldu taki sahredip, bu işi yemek yemek, su içmek gibi sıradan bir hale getirene kadar… Artık hiç telaşlanmadan çok rahat kesim yapabiliyorum. Gelelim makina sesine , benimde en çok muzdarip olduğum bir durum bu; şu an piyasada bulunan makinalar inanın alttan, üstten komşularınızın duyabileceği yükseklikte ses üretiyor, bende apartman dairesinde oturuyorum odanın birini atolye haline getirdim ve tüm duvarları çok kalın straforla yalıttığım halde yinede komşularım rahtasız, bende müsade istedim belli bir saate kadar ve hafta sonları kesim yapıyorum ama en kısa zamanda kafama göre gürültü yapabileceğim bir atolyeye geçmeyi planlıyorum.

  21. quarkn

    Benden valla ben bu gürültü olayını hiç düşünmemiştim. Akıl akıldan üstündür derler ya doğru. Yattı benim tezgah:((

  22. gunesedogru

    simuat diyor ki;Şimdilik hobi ama ciddi düşüncelerim var, ahşapla haşır neşir olmayı çok seviyorum, ayrıca bir kez yuttunuzmu ahşap tozunu çıkmak kanınızdan :) hep çeker insanı

    katılıyorum da siz benim ahşap çalışmalarıma bakmazsanız fena olucak

Bir Cevap Yazın

Tahta dil çubuğundan yakma kitap ayracı

| | 0 Yorum

Ahşap üzerine yakma sunum tahtası

| | 0 Yorum

Ahşap yakma motifli kitap ayracı

| | 0 Yorum

Baykuşlu ahşap sunum tahtası

| | 0 Yorum

Ahşap yakma yazı nasıl yazılır?

| | 1 Yorum

Ahşap üzerine dekoratif yakma resim

| | 1 Yorum

Ahşaptan minyatür motor yapımı

| | 0 Yorum

Ağaç dalından çiçek yapımı

| | 0 Yorum

Ahşap boyama minyatür evler

| | 5 Yorum

Ahşap minyatür işlerim

| | 0 Yorum

Ahşap yakma pano nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Ahşap maket gemi nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Kıl testere oymalı raf

| | 4 Yorum

Ahşap soyağacı

| | 0 Yorum