mukavva+peçete bardak altlığı

-

ben ilkokuldayken peçete koleksiyonu yapmak çok modaydı.o zamandan kalma bir kutu, çeşit çeşit peçetem var. bi şekilde değerlendirmek istiyorum hepsini.ilk çalışma olarak, mukavvaları kare biçiminde kesip peçeteyle kaplayarak bardak altlığı yaptım. bilindiği üzere peçeteyi en ince katına ayırıp tutkalla mukavvaya yapıştırdım. en üstüne de porselenleştirme tutkalı sürdüm.fikri olan var mı acaba, ne yapsam ben bu peçetelerden?

23 yorum gelmiş

  1. dilevser

    gayet güzel bir fikir.. ellerine sağlık pek te güzel olmuş..aynı yöntemle kutu kaplayabilirsin, yada ahşap boyamaya ilgin varsa ahşapta kullanabilirsin.. ben ilk peçete kaplamayı süt tozu kutusuna yapmıştım mesela..

  2. EMEK HARCANMIŞ SAYGIM VAR AMA GEREKSİZ OLMUŞ..ŞU ZAMANDA CAM,GÜMÜŞ VS. BARDAK ALTLIĞI OLARAK KULLANILIRKEN BUNUN ÇOKTA YAPILIP KULLANILABİLECEĞİĞNİ SANMAM..HEM İÇİCEK DÖKÜLMESİ HALİNDE GERİ DÖNÜŞÜ İMKANSIZ OLACAKTIR YANİ TEK KULLANIMLIK…YİNEDE ELLERİNİZE SAĞLIK..

  3. dilevser

    aslında tek kullanımlık değiller porselenleştirme tutkalı yada prselenletirme medyumu da deniyor, sürüldüğü malzemeyi porselen gibi yıkanabilir sert bir malzeme haline çeviriyor…

  4. sergun

    teşekkür ederim, dilevserin de belirttiği gibi tek kullanımlık olmıyor porselenleştirme tutkalı sürüldüğünde. yıkanabiliyor.

  5. kucukgunes

    bende çok beğendim.. kutu kaplamada (ben kutu işini seviyorum yaa ilk aklıma gelen o oldu) dilevserinde dediği gibi ahşap boyamada tepsi veya herhangi bi obje üzerinde kullanabilirsin hem renkli renkli ne güzelde olurlar..

  6. baharrrrr

    serguncum bu porselenleştirme tutkalı nerde satılır canım? kucukgünesin dediği gibi kutu kaplama olarak deniycem :)

  7. sergun

    hobi malzemeleri satılan yerlerde bulunuyor porselenleştirme tutkalı. dantel yada yapma çiçekleri bu tutkal sayesinde sertleştirip kullandıklarını okumuştum internette. o işe de yarıyor sanırım ama ben pek verim alamayıp bu biçimde tüketmeye çalışıyorum :)

  8. baharrrrr

    milyoncularda falan mı sergun? bizim burda hobi malzemesi satan yer hiç görmedim? hırdavatçılarda yoktur değilmi?

  9. sergun

    yok milyoncu değil de, hobi malzemesi satan marketler var. hırdavatçılarda yoktur zannetmiyorum.yada internetten sipariş verebilirsin

  10. sesiber

    Su bazlı vernik te aynı işi görür hem daha ucuz hem de aslı budur. Kutu kaplayacaksanız zemini beyaza boyamanız gerek, zeminde ne varsa peçetenin altından görünür aksi takdirde.Bu bardak altlıkları tek kullanımlık olamaz, yıkayabilirsiniz bile. Vernik te, porselenleştirme sıvısı da su geçirmez. Suya batırıp bekletmediğiniz sürece…

  11. dilevser

    peki su bazlı vernikle verniklediklerimizi de yıkayabiliyormuyuz… hani hazır bilen birini bulmuşken sorayım dedim sesiber.. :)

  12. dilevser

    ayrıca aklıma geldi sanırım dekupaj tutkalı ile peçeteleri kumaşa da dekupe edebiliyoruz. bir yerde gördüm ama hatırlayamadım.. mesela orda tişörte yapmışlardı..

  13. adadenizi

    yazılar hızlı geçince atlamışım. hoş olmuş. hem de kullanılabilir bence. Kullandıkça eskilere götürür insanı ne hoş. Ben atmıştım peçetelerimi çok üzüldüm şimdi

  14. sesiber

    Yıkayabiliyorsun, ben tepsilerimi yıllardır kullanıyorum. Kumaşa da dekopaj yaptım ama sık yıkanan birşey değildi, bir örtüde denemiştim, sorun olmadı.

  15. bizimgibiler

    Çok güzel olmuş sergun eline sağlık.Bu konu ilgimi çekti bir soru da ben sormak istiyorum. Peçeteyi kumaşa dekopaj yapıp üstüne su bazlı vernik mi sürüyorsunuz? Anlamadım o kısmı.

  16. dilevser

    sesiber teşekkürler..bizimgibiler, kumaşa dekupajı yaptıktan sonra bildiğim kadarıyla verniklemiyorsun.. düşünüyorum evet vernik sürülmüyor bir gün bekletip ütülemek yeterli diye hatırlıyorum.. ama tabi işin ustaları var burda, bu benim bildiğim..

  17. sergun

    ben eskiden kumaşa deneme amaçlı uygulamıştım ama yalnızca tutkal kullanmıştım.burdaki mukavva işin üstüne vernik sürmek de iyi fikir. daha sağlam olur heralde suya karşı

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

Baykuş bardak altlığı yapımı

| | 0 Yorum

Bu güzel baykuşu çok severek hazırladım. Yapımına başlarken keçemize baykuşun taslağını çizip kesiyoruz. Sonra kanatların altındaki kısmı çıkarmak için çizip kesiyoruz. Baykuşun gözlerinin hizasına tüy kesiği ekleyelim. Şekildeki gibi çizip...