Örgü fiyonk toka tarifi

-

Örgü fiyonk tokalar hem yetişkinler hem de çocuklar için son derece kullanılası ve duruşu çok hoş modeller. Fiyonk toka tarifim sayesinde sizlerin de kolaylıkla örebileceğinizi düşünüyorum bu tatlı modellerden.

Gerekli malzemeler:
Kartopu no 1
3.5 mm tığ
Lastik

Kısaltmalar:
sc: sık iğne
hdc: tırabzan
dc: 2’li tırabzan
sl st : ilmek kaydırma

Fiyonk toka nasıl örülür?

1.sıra: 9 zincir çekip 1. zincire ilmek kaydırma ile birleştiriyoruz. 8 zincir çekip ortada sl st ile birleştiriyoruz.

2.sıra: İlk yaptığımız lobun içine sırasıyla: 4 sc, 2 hdc, 1 dc, 1 hdc, sl st, 1 hdc, 1 dc, 2 hdc, 4 sc, sl st. Baştan başlayarak aynı işlemi 2. lobun içine de yapıyoruz.

3.sıra: 4 sc, 2 hdc, 2 dc (bir ilmeğe 2 adet yapıyoruz. Bu kısım artırma bölgesi), 1 hdc, sl st (bir alttaki ilmeğe değil direk ortadaki deliğe), 1 hdc, 2 dc (bir ilmeğe 2 adet yapıyoruz. Bu kısım artırma bölgesi), 2 hdc, 4 sc, sl st (bir alttaki ilmeğe değil direk ortadaki deliğe). Baştan başlayarak aynı işlemi 2. lobun içine de yapıyoruz.

4.sıra: Koyu renk ip ile 2 sl st, 4 sc, 6 hdc (her ilmeğe 2’şer tane. Toplam 3 ilmeğe 6 hdc olacak), sl st, 6 hdc (her ilmeğe 2’şer tane. Toplam 3 ilmeğe 6 hdc olacak), 4 sc, 2 al st.
Baştan başlayarak aynı işlemi 2. lobun içine de yapıyoruz.

İpimizi uzun bırakıp orta kısımı sararak sıkıştırıyoruz.
Lastiğimizi dikten sonra da işte tokamız hazır.
Aşağıdaki fotoğraflara bakarak yapım aşamaları ile ilgili görsel olarak da fikir sahibi olabilirsiniz.

Bu çalışmada kullanabileceğiniz malzemelere Hobium’dan ulaşabilirsiniz:

El örgü ipleri

Ahşap yün tığ

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

Örgü baykuşku uyku bandı yapımı

| | 0 Yorum

Tığ işi kitap ayracı – Popcorn tekniği

| | 6 Yorum

İpten dekoratif top yapımı

| | 4 Yorum