Salaş tunik dikimi ve kalıbı

-

salas-tunik-modelleri
Merhaba, salaş tuniği dikerken göz kararı yaptığım yerleri ölçtüm ve diktim. Siz de bu çıkarttığım kalıbı kendinize uyarlayıp değişiklikler yaparak dikebilirsiniz, tunik dikimi ve kullanımının çok pratik ve rahat olduğunu göreceksiniz :)

Kumaşı serdikten sonra kalıbı ölçerek çizebilirsini,z sadece yan dikişleri var. Yakası ve etek ucunu kıvırdınız mı bitiyor. Aşağıda salaş tunik dikimini daha net anlatmaya çalıştım.

tunik-dikis-kaliplari

Tuniğimizin ne kadar uzunlukta olmasını istiyorsak iki katı kumaşa ihtiyacımız var. Ben 2 metre kumaşla yaptım, bitmiş hali 1 mt oldu.
Kumaşımı ters çevirdim ve boyundan katladım, sonra enini de ortadan katladım. Yani 4 kumaş üst üste olacak sonuçta.

Sıra geldi yaka oyma kısmına. Fotoğraftaki gibi yapacağız.
Yalnız penye kumaşlar genelde esnek oluyorlar, o yüzden çok geniş tutup kesmemekte fayda var, küçük bir oyuk yetecektir.

Yaka oyma işleminden sonra sıra kol kısmına geliyor. Yukarıda kol olarak belirttiğim yere gidip bilek genişliğinize göre bir işaret koyun kumaş üzerine.
Kumaş açıldığı zaman 20 cm olacağını hesaba katarak 10 cm işaretledim ben.
10 cm yerine cetvelin bir ucunu koyup cetveli yakaya doğru açılacak şekilde yerleştirip 40 cm uzunluğunda çiziyoruz.

Kol kesim işlemi de bittikten sonra kumaşın yanından ve üstünden 30’ar cm çıkıp kesiştiği noktayı buluyoruz. Bel noktasını işaretlemiş oluyoruz böylecek. Kol bu nokta ile birleşecek, etek kısmı başlayacak sonra.

Bel noktası ile kolun bittiği noktayı yuvarlak bir şekilde birleştirmeye geldi sıra.

Bel çizgisi ve kol birleştikten sonra etek ucuna kadar açarak cetvelle işaretliyoruz. Yan kısımların ne kadar asimetrik olmasını istediğinize bağlı olarak o kadar açabilirsiniz.
Oluşan çizginin kenarından iğneleyerek kumaşı kaydırmadan ve dikiş payı bırakarak kesiyoruz.

Çizgileri teğelledikten sonra kumaşımızı açıyoruz. Çizgili olan yerleri iğneleyip çizgilerin üzerinden makina geçiyoruz.

Dikme işleminden sonra üzerimizde deniyoruz, eğer sorun yoksa dikiş paylarını kesebiliriz.
Tuniğimizde potluk olmaması için koldan sonra daire döndüğümüz yere çıt atıyoruz.

Tunik yakası nasıl dikilir?
Yakaya parça eklemeye geldi sıra.
Yaka ölüçünüzün 50 cm olduğunu düşünelim.
Penye kumaş esnek olduğu için bu ölçüden 5 cm kısa, 5 cm eninde bir dikdörtgen parça keseceğiz. Yani 5 cm eninde 45 cm boyunda bir parça elde etmeniz gerekiyor.
Dikdörtgen parçayı ikiye katlayıp dikiyoruz ve tuniğimizin yaka kısmına monte ediyoruz.

Son olarak etek ve kol uçlarını da dikiyoruz ve işte salaş tunik modelimiz hazır bile.

Salaş tunik dikimi ve kalıbı anlatımını sevdiyseniz profilimden bloguma gelerek diğer dikiş çalışmalarıma, anlatımlı dikiş uygulamaları ve dikiş kalıplarına ulaşabilirsiniz.

2 yorum gelmiş

  1. shane

    gerçekten belli ki çok güzel bir tunik olmuş. size de çok yakışmış. kalıptan mutlaka faydalanacaktır okuyucular.

Bir Cevap Yazın

Kalıpsız salaş tunik dikimi

| | 0 Yorum

Tunik için istediğimiz boyun 2 katı kumaş kullanıyoruz. Resimdeki ölçüler 36-38 beden için idealdir. Daha üstü bedenler için 1’er cm açarak istenen bedeni elde edebilirsiniz. Kumaşı önce boydan ikiye, sonra...

Basit tunik modeli

| | 2 Yorum

Dikiş dikmeye yeni başladığım dönemlerde çok fazla uğraştırmayan ama güzel duracak modeller arardım. Benim gibi kolay tunik dikmek isteyenler, işte bu model tam öyle. Olduça kolay, detay yok. Yeşil rengi...

Şifon kimono

| | 0 Yorum

Bu diktiğim ikinci kimonomdu, bu kumaştan bluz mu diksem, etek mi yapsam derken kendisi kimono oluverdi. Şifon incecik ve oldukça yumuşak bir kumaş. O yüzden giyip çıkması büyük rahatlık. Bu...

Puantiyeli kimono

| | 4 Yorum

Dikiş diken birçok kişinin aldığı keyif başka bir şeyde yoktur sanırım. Her yerde görüğümüz yazın en rahat parçası kimonoları çok basit bir yöntemle dikmek için anlatım aşamalarının bulunduğu blog sayfama  beklerim Dikiş beceresi gerektirmediği...

Mavi salaş tunik

| | 2 Yorum

Herkese merhaba, bu yazımda böyle rahat ve salaş bir tuniği ne kadar kısa bir sürede, nasıl dikebileceğimizi ve giyerken ne kadar rahat edeceğimizi anlattım Siz de benim gibi sıcak yaz...

Elbiseden tuniğe yolculuk

| | 0 Yorum

Bu aralar sıcaklar fena bastırdı. O nedenle örgülere biraz ara verip dikişe sardım. Yeni kumaş almaktansa önce evdekileri eritme düşüncesi ağır basınca kullanmadığım bir elbisemi kesip biçerek tunik yaptım. Öyle...

Dantelli tunik

| | 0 Yorum

Merhabalar marifetli hanımlar! Bugün sizlere dikiş, diy, değerlendirme ve de kombin bir arada olan bir yazıg hazırladım. Umarım sizlere de fikir verir. Yapılışı ise çok basit, önce eşimin kullanmadığı bir...

Pratik siyah tunik yelek

| | 2 Yorum

Kullanmadığınız bir bluzu kendinize kalıp haline getirerek bu yelekten siz de yapabilirsiniz. Ölçü olarak kol ve yaka oyuntularını çizdikten sonra dümdüz inen bir yelek modeli. Bluz kalıbından da dikebilirsiniz. Kollarda...