5 yorum gelmiş

  1. bizde;Geredede buna yumuşak mes,çorap mes derler.Deridenyapılır ayakkabının içine giyilebilecek kadar ince yapılır.gidip alayım ben de giyeyim,veya kendim mi dikeyim,moonles akşam akşam kafamı karıştırdın yine

  2. mesi ben de bilirim nalan abla, böyle dedeler giyer, üstünden abdest alırlar… ama benim kafamda hep soru işareti vardı küçükken böyle abdest abdest olur mu diye, bir nevi kandırmaca hissederdim.. :)))

  3. hımmm …messs……evet evet bildimve gerede………:)))nalan abla geredeliydin demi sen bak gördünmü onuda bildimgelirmisin buralara sençok çetin geçer geredenin kışı

  4. Asyacığım ,ben Gerededen annemin ölümüyle ve ardından evin satılmasıyla organik bağımı kessem de gelip geçerken,mezar ziyaretleri ,esentepe,eş dost vb.uğruyorum.Panayıra da 4-5 yılda bir gidiyorum ama Gerede de Geredeli pek kalmadı,babam ve anneannem de Sakaryalı olunca pek akraba da yok.Ama memleket unutulmuyor.Geçen günlerde keşle ilgili iki yazım da bu özlemin eseri.yazıları okumadıysan bak senin de bildiğin ve hoşuna gidebilecek şeyler var.moonles,abdestliyken giyildiği için sonraki abdest almalarda kolaylık,dinimizin kolaylaştırıcı ve her şartta uygulanmasını sağlama bakımından çok güzel bir uygulamadır bence.

  5. Konyadan gelirken geçtim Sakarya’lardan çok güzel memleket gerçekten… :)Yaa ben işte üşendiklerini düşünürdüm küçükken, büyüyüp hayatı kolaylaştırmanın önemini görünce vazgeçtim..:)

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin