Yok-karakalem çalışması

-
pastel çalışma-orman
Karakalem resim tekniği ile çalıştığım orman manzarası…

Kış… kayboluş

saatoniki

Huzur, mutluluğun ağaçlara söylettiği hoş bir şarkıdır

81 yorum gelmiş

  1. gunesedogru

    benim yazılarım geri çevrilirken bunun yayınlanması şaşırttı açıkcası …üstelik bana detaylı bilgi vermemişsiniz, link vermekle olmaz ,emek verin vs. yazdı adminler :))neyse bence sakıncası yok zevkle dinledim ne güzel bir şey paylaşmışsınız bizimle teşekkürler

  2. shane

    sevgili gunesedogru, şarkı sadece bir tat olmuş orada, esas resim için yayına aldım. saatoniki’nin yaptığı bir pastel çalışması olarak değerlendirdim ben bu çalışmayı, yanlışım mı var acaba?

  3. rn4343

    shanecim biz 10marifete niye yemek tarifi koyamıyoruz o marifet gerektiren bir el emeği göz nuru değil mi ? :))

  4. nokturn

    rana (ben de diyebilir miyiiimm:) aynı şeyi az önce düşündüm..shane‘cim nedenini ben de merak ediyorum…

  5. kondor

    SAAT12 DÖKTÜRMÜŞSÜN YİNE AMA ARADA KAYNAMIŞ CAANIM PASTEL ÇALIŞMAN ELLERİNE SAĞLIK. BAK SEVMESİN BENİ ATIŞIRSIN AMA EMEĞİNİ GÖRMEZDEN GELMEDİM…!!!!! VALLAHİ ÇOK BEĞENDİM ZATEN PASTELLE ÇALIŞMA HASTASIYIM AY NE GÜZELDE KAYAR KAĞITTA HELEDE İYİSİNDEN OLDU MU? ARTIYETTEN EKLEDİĞİN VİDEOYU DAHA EVEL GÖRMÜŞTÜM ÇOK BEĞENDİYDİM İKİSİ BİRBİRİNE ÇOK UYUMLU OLMUŞ SEN BU SERGİLEME İŞLERİNDEN ANLIYORSUN.

  6. gunesedogru

    kendi yaptığı bir pastel çalışması olduğunu anlamak için bi parça izahat gerekirdi diye düşünüyorumağaç kökleri toprakla kaynaşmamış acemi bir resim

  7. ganeja

    Bu çalışma saat12ninmi gerçekten.Öyle ise güzel bir çalışma olmuş Ama kıştan ziyade sonbaharı anımsattı bana.Linkteki şarkıyada bayıldım durmadan onu dinliyorum.

  8. saatoniki

    izahat:saat 12 sularında evde idim bugün,canım sıkkın mı sıkkındı..içeri gidip birşeyler atıştırdıktan sonra pc başına oturdum..ancak canım daha da çok sıkılmış,saçma sapan düşünceler beni cenderesine almıştı..arada bir sigara içtim,bir iki telefon görüşmesi yaptım.camdan dışarısını seyretmeye koyuldum.geçen gün yağan karın erimekte olan son kalıntılarına, su birikintilerine baktım..gök karanlk idi ve bir yandan da karla karışık yağmur yağıyordu..bi ara gözüm masanın üzerindeki kutunun içindeki kırık pastel parçalarına takıldı ..”eskiden birşeyler yapardım bunlarla, şimdi ise çocuk oynuyor” diye düşündüm ve bir parça siyah pasteli elimde çevirmeye başladım.bir an sonra kütüphaneden bir parça kağıt aldım birkaç dakika içinde çalışma sona erdi..

  9. ganeja

    Adın gibi berhudar olasın.Adın sana yol göstersin ki böyle eserler meydana getirebilesin.Bol bol canın sıkılsın ki (berhudardan sonra olmadı ama olsun işte) pastel sulu yağlı ne varsa kullanasın.

  10. saat12’yi yakaladığım yerde tiz elden vurmak istiyorum. hep sevimliliğiyle kotarıyor işi. yoksa resimde hakkaten iş yok.

  11. kondor

    kendi yaptığı bir pastel çalışması olduğunu anlamak için bi parça izahat gerekirdi diye düşünüyorum

    aslında güneşedoğru haklı ammmaa amma velakin

    saat 12 yi bilen bilir. genellikle özgün çalışmalara imza atar. o yüzden

    ben editörlerimizin zor durumda kalmasını istemem bazı durumları ayrımcılık olarak değil de kişiye özgün durumlar olarak algılanması gerekir diye düşümdüm…ve dahi ekledimsaat12 delidir ne yapsa yeridir.gelip gidip çalışmaya bakıyorum bu arada

  12. kondor

    nevdalist şu konuyu tartışalım biz senle mesela, ben diyorum ki ; derinlik var, tek tonla orman fikri yakalanmış kağıt güzel kullanılmış, ağaçlardaki ışık yansımaları mantık içersinde aynı yönden yansıtılmış ben bu açılardan iş var diyorum resimde sen ne diyorsun neden iş yok dedin örneğin, mesela, acaba..(ee başka benze kelime bulamadım:)

  13. shane

    * hakikaten daha çok açıklama gerekirdi normal şartlarda ama ben de nasıl olsa artık aşağı yukarı birbirimizin tarzını biliyoruz diye düşünerek yeterli gördüm. etiketlerin içinde pastel kelimesi de geçtiği için altına yazılacak “pastelle yaptığım orman resmidir” gibi bir cümleye gerek olmadığını düşündüm. tabii ki yine de her daim yeni arkadaşlarımızın da olacağını düşünerek daha detaylı içerik istemem gerekir, kusura bakmayın.* 10marifet’i yaratırken özellikle yemek konusunu dışarıda bıraktık. yemek sevmediğimizden değil, o da ayrı bir sanat ama ayrı da bir konu. genellikle böyle bir eğilim var, yemek ile el işi birlikte işleniyor bloglarda ama burada daha derli toplu bir işleyişi tercih ettik. yemek başbaşka bir mesele, ikisinin bir arada olması bizce işleri dağıtacaktı.

  14. sesiber

    Bence de yemek olayı girmesin buraya, hoş bana kalırsa daha çok şey elerim de Allahtan editör değilim.

  15. ebruatolyede

    Resim için eleştri yapmadan duramıyacağım. Öncelikle ellerine, gözlerine sağlık saat12.Pastel boyayı çok severim siyah-beyazı çok severim ama bu resimde çok tekrar var gibi geldi bana. Bütün ağaçlar birbirinin kopyası gibi. Hareketlilik yok bu yüzden. Onun dışında tonlamaların çok güzel olmuş, pastel boyanın yumaşaklığını çok güzel hissettirmişsin.Editörümüze not: Burada resim yayınlamak da içerik dışında olmuyor mu?Herkesin suluboya, karakalem çalışmalarını koyduğunu düşündüm de bir an için :))

  16. shane

    o zaman kısa bir ara bilgilendirme yapalım: 10marifet’te el sanatlarına, bu tarz hobilere, el yapımı işlere yer veriliyor. tahtadan bir vazo da oyabilirsiniz, iğne oyası da yapabilirsiniz, yağlı boya da çalışabilirsiniz. veya bu tip çalışmaların yer aldığı, bilgilerin verildiği sitelere yönlendirmeler yapabilirsiniz. resim de rahatlıkla bu kapsama giriyor. ama şimdiye kadar gördüğümüz kadarı ile yoğunlukla işlenen bir konu değil.

  17. saatoniki

    anam anam anam.. nevdalist gelmiş şaplağı atmış gitmiş sağolsun.:) ama biraz rahat olmak lazım bence..kasmadan resime bakılır, mesela bir sessizlik hayal edilirse ve ardından müzik dinlenilirse belki bir nefes almış oluruz diye düşünmüştüm halbuki :( ..onun dışında resimde perspektif hatası , oran hatası , tonlama hatası olabilir..çalışma ile düzelir..keyif almak önceliklidir.:)

  18. canbug

    s12 nin burada suluboya yaptığı, sazlık resmini görmediniz sanırım. s12 nin kendine özgü çalışama, yorum yapma, delilik yapma, akılı davranma, yerinde ve zamanın laf sokuşturma, manzara koyma özelliklerini lütfen göz ardı etmeyelim… yiğidin hakkını, yiğide verelim!tebrikler, s12 çok keyif aldım! iyi ki varsın!iyi ki; marifetteki bütün arkadaşların özelliklerini bilen bir editörümüz var! yoksa, bu keyifli gösterimi nasıl izleyecektik?

  19. Gamy

    ruhuma hitap ettiresmin; yol aldığım yollara tercüman oldu, fondaki müzikleresmin yüreğinde hissettiklerini yazmış, sonra okutmuşsun insanlara

  20. sesiber

    Benim laptop arada sessizleşiyor, dün müziği dinleyememiştim, az önce ben de laptopa 2 şaplak attım sesi çıkıverdi ve dinledim. 12cim sen bir ara bir mesaj arasında yollamıştın bunu, o zaman da dinleyip çok beğenmiştim. Tekrar teşekkürler, bu resminle daha iyi gitti.

  21. saatoniki

    yahu canbug allah iyiliğini versin nerden hatırladın onu? unutmuşum ben onu.:)onu da sefa007 için 5 dakkada yaptımdı..hatta fotoyu bile kurumadan çekmişim buruş buruş çıkmış foto..nostalci oldu bi anda..hey gidi günler hey..:)

  22. nokturn

    ruhsal tahminlerde bulunulabilir resimle ilgili ama benim daral ruhumun izdüşümleriyle çakışır diye ses etmiyim en iyisi…çöp adam bile çizemeyen biri olarak bence güzel…fondaki müzik süper..ama izlerken fanalıklar geldi…giti git yolun sonu hep karanlık…off….

  23. kondor tartışalım, güzel olur? yalnız saat12 beni öldürürse karışmam:)ışık ve gölge yok bu resimde. daha doğrusu ağaçların bir tarafını açık ve koyu yapmakla ışığı çizemezsiniz. yandan gelen bir ışık olduğunu farz edersek diğerlerinin ışığı alışı değişir. derinlik ve perspektif hele hele hiç yok. sonra ağaç kökleri böyle mi olur? her an uçacakmış gibi duruyor. ağaçlar yanlış ve kötü çizilmiş.tek tonla orman fikrini bırak, deniz bile yaparsın. pastel iyi bir karar bence. ben de pasteli seviyorum.velhasıl öyle işte.

  24. canbug

    s12, ben nasıl unuturum suluboyada ki, muhabeti:) sefa nın illada bunu kocan yapmıştır diye yazması, hala gülüyorum.

  25. kondor

    nevdalist ben varım arenada saat12 ısıramaz sen yaz ben samimiydim teklifimde. Yorumların üzerine bir daha göz atıyorum sen, bu resmi acel elden çizilmiş amatör bir ruhun kalemiylemi değerlendirdin yoksa; uzmanlaşmış bir elden çıkmıştır mı diye değerlendirdin. Senin dediğin çokça uzman işi ağaç kökleri için doğrusun ama ben eminim ki bu karalama 5 dk. eseri böyle bakınca ışıkta var derinlikte bir de sen bak şimdi resme

  26. Seybe

    kondor sefa97 ile sen elinize dusse cig cig yiyeceksiniz s12 yi ama baskalarina laf soyletmiyorsunuz bakiyorum;)Bende arkanizdayim o bu sitenin olmazsa olmazi varsin agaclar ucuversin bizim s12 miz var:P

  27. canbug

    kesinlikle derinlik var arkadaşlar! 5 dk. lık bir resim için bence hiç de yabana atılmayacak bir amatör ruh çizmiş bu resmi. sefa nın dediği gibi, belki de kocası:) şaka şaka!

  28. kondor

    yok ya seybe saat12 laf deyiverin ben resmi sevdim aslen gerçek fikrimde şudur ben saat12 içinde (ne gerek varsa) sakladığı cevherden eminim biraz açsa diyorum ammmmmmmaaaa nerde ağır insan…ağır ay bak aklıma getirdin ben bunu kollamış gibimi oldum dur bi kavga çıkarayım ortalık şenlensin

  29. Seybe

    Evet lutfen bende burada olmak istiyorum.Kise yok yorum yok diye gidiyorum bi geliyorum butun konular ucmus:( Sonrada fransiz gibi geziniyorum ortaliklarda:(

  30. kondor

    tribünlerde dolmuş efendim ..kendi kendimeme kavga edeyim arkadaşlar siz varsınız sataşacak eleman yok mesela : bir adet saat12 bir adet sefa olaydı amaaa onlar modlarında değiller herhalde

  31. saatoniki

    sayın nevdalist saolsun yine bir sorti dalıp gitmiş..:) onca anlatmaya çalıştımdı halbuki..:) keyif almak herşeyden önce olmalıdır..misal bi film izliceksiniz, filme girer girmez senaryo hatası , kast hatası,maddi hata, kamera hatası arayacam ,filmi yapanların canına okucam derseniz keyif alamazsınız ne filmden ne hayattan..:) keyif almak için takmamak lazım böyle lüzumsuz eserleri..buruşturup atın..keyifli saatlerbu arada niye kavga çıksın yau..ama size söz çok yakında bombayı patlatıciim..(hınzır smiley)

  32. canbug

    canbug diyor ki;kondor, deli dedi ama, resminizi de prf. bir eleştirmen edasıylaaaaaaaaa…. yorumladı!

    tamam işte, buraya oldu.

  33. sesiber

    Ben o ağacın köklerini havada değil, ağacın köklerinden yukarı doğru otlar, çimenler çıkmış olarak gördüm.

  34. saatoniki

    nası yani? başka türlü görenlerde mi var?eğer öyle ise haber verelim , onlar ölmüş te cennette tuba ağacını görmüşler demektir..?

  35. ee saat12 ne dedim ben şimdi?kondor istedi diye devam ettim. yoksa itirazım, küçümsemem asla söz konusu değildir. sadece senin yerine ben yapsam farklı değerlendirilirdi, diyerek gerçekci bir yorumda bulundum.yok artık sana yorum morum. hakkaten bu seferde ben küstüm. (üzgün smiley nasıl yapılıyor, biri bana öğretsin)

  36. saatoniki

    kafam karıştı benim ..sayın nevdalist siz mi dediniz kökler yukarı çıkmış die? nası oldu bu iş? küsmeyiniz efendim..sizinle, bööle sanat sepet işlerini ayrıca tartışmak lazım..çay içmek lazım beraber..:)

  37. canbug

    sadece senin yerine ben yapsam farklı değerlendirilirdi, diyerek gerçekci bir yorumda bulundum.

    kesinlikle nevda, sana katılıyorum. başkası yapsa idi, daha farklı değerlendirme mutlaka yapılırdı. düşünsenize, bu resim mi sefa nın yaptığını. önce s12 atlardı. evlere şenlik bir resim, kabiliyetsizlik örneği….diye.

  38. saatoniki

    canbug? bir eser de sizden alayım bakiim?..:) ne zamandır yollucaksınız hem?ayrıca burası resim topicidir..katlımcıları bekliyorum..hodri meydan diyom bi yerde yani..:)

  39. canbug

    olur, sen beni sefa ile karıştırdın sanırım. ben senin diline düşmeyeceğim, malzeme olmayacağım, asla!

  40. Seybe

    canbug kondorun gazina geldin sanirim:)) sen girdin meydana bununla yarisilir mi? bence simsekleri ustune cekmeden beyaz bayragi kaldirmalisin;)

  41. canbug

    asla beyaz bayrak kaldırmam seybe;beyaz bayrak kaldırması gereken biri varsa bence o da s12. kondor a karşı kaldırması gerekiyor gibime geliyor. sen bilmezsin, burada s12 nin hakkından bir tek kondor gelir ve bence fırtına öncesi sessizlik olabilir kondorda.

  42. saatoniki

    ama gerçekten göndermelisin @canbug kardeş..böyle gitmez bu iş..belki senden çok şey öğrenicem, hayranın olucam..hem yapmayın yav o kadar cadaloz diilim..

  43. Seybe

    s12 nin bayrak kaldirmasi gereken yerde kaldiracagina hatta ozrunu bile dileyecegine inaniyorumKondor zaten bunu kendisi istedi bi kavga cikarayim diyordu ya sen nicin stres yapiyorsun;))

  44. Gamy

    naparsanız yapın, ben müziğe takıldım bugün teşekkür ederim s12’cim çok sevdim ben bunu, yolu, resmini….

  45. Gamy

    :) bişi değil canım, mutlu olmana sevindim :)nihayet yani gelmiş, kargoya sordum zati bugün n’oldu diyeee…fırça çektim

  46. saatoniki

    ee süratcargo işte..pek hızlı pek çevik..ben artık seneye atarım sana..:) yada en yakın möhim bi günde..

  47. sefa97

    YA! BEN BUNU NASIL KAÇIRMIŞIM? CIK CIK CIK!GURBAN OLAYIM SAATONİKİ SEN NESİN YAAAAAAAAAA!BEN Bİ ANLAYABİLSEM:(MÜTHİŞ ETKİLENDİM BU AÇLIŞMANDAN HABERİN OLSUN!KİM NE DERSE DESİN!SÜPER SÜPER SÜPER….!VALLA… MALZEME BASİT VE UCUZ, MARKA OLMAYABİLİR, PRF. OLMAYA BİLİR….!AMA TADI VE SUNUŞ ŞEKLİ HARİKAAAAA!VE BEN DUMURRRRR!KENDİMİ ÇOK GÜZEL BİR SOFRADA HİSSETİM YAAA…ACIKTIM MI NE….!

  48. kondor

    AY BENDE YORUMU GÖRDÜM AYYY DEDİM SAAT12 EKLEMİŞ RESME EKLEYECEĞİNİ..NERDEYDİ O YA HEE KUŞ TÜYÜ ABAJURDA..NEYSE SEFAYMIŞ. KAÇIRILACAK SUNUM MU BU BE ARKADAŞIM SEFA BU…

  49. saatoniki

    bişey sorucam sayın sefa ve sayın kondor…niçin ama niçin büyük harfle yazmaktasınız efenim? malum sanal alemde büyük harf baarmak demek oluyor ki başım çok ağrıyo , gürültüye gelemem..biraz sesizlik please… arz ederim ..şak..

  50. sefa97

    HAY SENİN GİBİ SAAT12 NİN BEN!YİNE BULMUŞSUN, TAKACAK BİŞEY…İNSAN Bİ TŞK FİLAN EDER YA….!KIL, TÜY, ODUN, KAZMA……

  51. kondor

    YA BU İNSAN KARDEŞİMİZ ÖVÜLMEKTEN PEK HOŞLANMIYOR ANLADIĞIM KADARI YADA BİZE Mİ KIL NEDİR SEFA NE ZAMAN ELLERİNE SAĞLIK DESEK OLMADIK YERDEN MARAZ ÇIKARIYOR AZ YAZMIŞSIN..AZ

  52. sefa97

    bende, gece senin tiz vızır vızır, hayalimde canlandırdığım, beynimde öten o sesin yüzünden uyuyamadım haberin olsun…!kabus gibi, gecenin karanlığı, kulağımda sesin…oy oy git git bitmedi yollar…!(çalışmadan etkilendim sanırım)sabaha kadar da ellerime şak şak vurdum durdum, parmaklarımı kırasım geldi…!BANA ALLAH IN SAAT S12 Sİ!İSTER BÜYÜK, İSTER KÜÇÜK YAZARIM(kendi adıma knş) YA.. SANA NE OLUYOR?

  53. sefa97

    yani saatoniki artık 10marifet editörü olarak bana yardımcı oluyor, buradan duyurmak ve kendisine bir de açıktan teşekkür etmek istedim fırsat bulunca.

    shane dedi valla!eeeee.. shane uygun görmüş… biz de tebrik edelim bari!YAAAAAAAA.. BU ŞİMDİ HAVAYA GİRER!MARİFETİN YARAMAZ, SİVRİ, DİLLİ DÜDÜĞÜ…..!EDİTÖR OLDU… TAŞ YAĞACAK TAŞ!

  54. shane

    sefa, çok alemsiniz :)doğruya doğru, sevgili saatoniki biraz yaramaz çocuk ama yardımcı editörlük konusundaki çalışmalarını es geçmeyelim, kimin sorusu olsa benden önce yetişiyor. o nedenle böyle bir şey düşündüm, bakalım nasıl olacak :)

  55. sefa97

    BANA BAK; ALLAH IN SAAT12 Sİ!SHANE Yİ Bİ MAHCUP ET DE GÖREYİM SENİ…!YÜZÜNE GÖZÜNE BULAŞTIRMAZ, MAYMUN İŞTAHLILIK YAPMAZSIN UMARIM!SHANE;ŞAKA BİR TARAFA, ÇOK TEBRİK EDERİM SİZİ:)

  56. shane

    teşekkürler sevgili sefa, malum yoğunluğumuz giderek artıyor, o nedenle bazı sitelerde konuya hakim birkaç yazar arkadaşımız bize vakit buldukça yardımcı oluyorlar. ileride kadroyu genişletebiliriz yani :)

  57. sefa97

    ALLAH HER ZAMAN İŞ YOĞUNLU VERSİN:)SEVGİLİ SHANE.EMEKLERİNİZ, KARŞILIĞINI GÖRECEKTİR MUTLAKA.*MAYIS 07 DE SİTENİZE ÜYE OLDUĞUM ZAMANA…BİR DE BUGÜNE BAKIYORUM DA……ÇOK ÇOK GÜZEL….DAHA DA GÜZEL OLACAK EMİNİM:)

  58. shane

    ne güzel sözler, nasıl kıymetli bir destek… 10marifet’in kıdemli ve sevgili üyesisiniz sefa.

  59. saatoniki

    hay allaam yaa..gün gelecek kralını yapıcam resmin..yorumlarda da tokatla şefkat bi arada mı nedir..? yüzüm düşerken gülümsüyom, gülümserken şaplağı yiyom..sayın nevdalist bigün “fakir ama gururlu ressam vardı ” diye çıkıcam karşınıza ona göre..

  60. saat12;dikkatinizi çekerim, artık editörsün. bu yüzden müşteri memnuniyeti herşeyden önce gelmelidir. ayrıca seni sevmesek editörlüğünü tebrik eder miyiz yahu? (güzel sanatlar okudum, ben. çok rica ediyorum sanat hele resim konusunda üstüme gelmeyin. bu konuda hassas ve alınganım:)

  61. sefa97

    ya:)))))))))))))))nevdalist;ağzın bal yesin senin:)sanki senin yazdıkların çat! pat! küt! gibi geldi bana:))))))))s12 çizgi film kahramanı kedi tom un vınnnnnnnlaması gibi vınlamış:)

  62. çok beğendim.. çok güzel olmuş eleştiriler (her ne kadar haklı olsalarda) acımasız olmuş biraz… senin için bu çalışma eski olabilir… ama ben siteye yeni dahil olduğum için yeni gördüm… tebrikler.

Bir Cevap Yazın