Renkli iplerden yazılı bileklik yapımı

-

renkli-iplerden-bileklik-yapimi-

Renkli iplerden yazılı bileklik yapımı:

Kolay bulunan malzemelerden, üzerinde yazılar olan hoş bileklikler yapabilirsiniz. Malzemeler şunlar;

1. Plastik şerit (Bu kolileri sardıkları plastik şeritlerden, yoğurt kaplarındaki esnek tutacaklardan, plastik-asetat dosyalardan vs yapacağınız şeritlerden herhangi biri olabilir)
2. Kalın beyaz iplik ve renkli ince iplik.
3. Makas, selobant, kağıt-kalem, dikiş iğnesi, iplik geçirici.

renkli iplerden bileklik yapımı

İlkin, plastik şeritten bileğimize uygun bir ölçü alıp keselim. Bu ölçü, bileğimizin çapından 1,5-2 cm kadar daha fazla olacak şekilde alınmalı. Şeriti kestikten sonra uçlarını makasla yuvarlatalım ki, bileğimizi rahatsız etmesin. Şeriti düz bir zemine koyalım ve iki ucundan bu zemine bant ile yapıştıralım. Kalın beyaz pamuk iplikten, şeritin boyunu 20 cm aşacak şekilde birbirine eşit 6-7 parça hazırlayalım. Bu parça sayısı seçtiğiniz ipin ve plastik şeridin kalınlığına göre artabilir. Ama en iyisi, en az 6 parça ip kullanmak olacaktır. Bu şekilde, yazı karakterleri için kendilerini gösterecek askari sayıya ulaşmış oluyoruz. Kestiğimiz iplik parçalarını yanyana, fazla gerdirmeden, birer birer, düz zemine bant ile sabitlediğimiz şeridin üzerine tam ortalayacak şekilde koyalım. İplerin hepsini, şeridin iki ucunda bantlayarak sabitleyelim.

renkli iplerden bileklik yapımı

Renkli ipliğimizi, dikiş iğnesine takalım. Burada kullanılan ipliğin ince olması, sarma işlemini uzatmakta fakat sonucu güzelleştirmekte. Sizin için yaptığım örnekte, bir an evvel bitirmek isteyecekler için hızlandırılmış ikinci bir yol kullandım. Bunun için, ipliği olabildiğince uzun tutun, mesela 2-3 metre (ben mantık adamıyım diyenler tur sayısına göre hesap kitap yapsınlar) bunu ikiye katlayın, şimdi iğneye bir iplik takıcı ile ipliği geçirin, sonuçta dört ince kattan oluşan bir ip elde ettiniz. Bu sarma işlemini hızlandıracak. Siz daha fazla kat ya da daha kalın bir iplik ile bunu deneyebilirsiniz. Kalın ipleri bantla şerite sabitlediğimize göre, şeriti yapıştırdığımız düz zeminden çıkarabiliriz. İğne ile şeridin bir ucundan 1,5-2 cm içeriden, şeride iki delik açın ve bu delikten ipliği iğne ile geçirin. Böylece ipin başlangıcını sabitlemiş oldunuz. İpi bu deliklerin üzerini örtecek şekilde şeritin etrafından dolamaya başlayalım ve yazı karakterlerinin başlayacağı tahmini noktaya gelinceye değin, bunu devam ettirelim. Ne yazmak istediğimize karar verelim. Bu yazıyı, dilerseniz kalem kağıda aktarıp, bunun kılavuzluğunda işimize devam edebiliriz. Yazının harf sayısı, sarma işlemini nerede bitireceğinize karar vermeniz açısından önemli. @ işareti gibi karmaşık harfler seçtiyseniz, 6 parça kalın iplik yerine, 10-11 parça ince ve iplik tercih etmenizde fayda var. Harfli kısma başlayınca, harfin her bir çizgisi için kalın iplerin üzerinden değil de, altlarından geçirelim (kilim dokumak-örmek gibi). Bazı noktalarda, sadece bir ya da iki kalın ipliğin altından, diğerlerin üzerinden geçmek durumunda kalabileceksiniz. Harfler arası boşluklar için ise, yine kalın ipliklerin üzerlerinden sarmanız yeterli. Bu şekilde yazıları oluşturduktan sonra, yine bir miktar sarmaya devam edin.

renkli iplerden bileklik yapımı

Bittiği noktada, başta yaptığınız gibi iki delik açın ve bu deliklerden ipinizi geçirerek sabitleyin. İplik boyunun yetişmeyeceği kesin. Zaten çok uzun iplikte dolanarak başınıza bela olur. İpliğin yetişmediği yerde, iğneden kopartın ve iğneye takacağınız bir ek hazırlayıp kör düğümleyin. Bu düğümün, şeritin bileğinize gelecek alt kısmına denk gelmesini sağlayın. Gelmezse, koparıp tekrar denk gelecek şekilde düğümleyin. Bu düğümlü noktayı, bir sonraki sefer doladığınız iple üzerinden geçerek örtün.

renkli iplerden bileklik yapımı

Böylece ön yüzde bir pot kalmamış olacak. Kalın iplerin artan saçaklarını, saç örgüsü yapın ve uçlarını kör düğümleyin. Bu kısımlardan bileğinize bağlayabilirsiniz. Güle güle kullanın.

11 yorum gelmiş

  1. kudra

    üşenmeden yazıp anlatman şahane olmuş. ben de şöyle değişik bir şekilde yapıyordum.- plastik şişe (misal vernel vs) gibi şeylerden şerit kesiyordum. daha kalın olması daha az zarar görmesini sağlıyordu.- daha sonra yazıyı yazacağım iplikleri şeridin üzerine yerleştiriyordum. ip olarak da etamin ipi kullanıyordum, hem dayanıklı hem de bölünmesi kolay. renkleri de canlı oluyordu.- ipi biraz sardıktan sonra sabitlemek için baştan pay bıraktığım plastiği yakıp ilk bölüm ipi içeri doğru yapıştırıyordum. böylece eriyip yapışmış plastik içinde kalıp açılmıyordu.- daha sonra ortalara gelince yine senin de belirttiğin üzere kilim dokur gibi, yazılmak istenen şeyi pixel gibi düşünüp ona göre ipleri altta veya üstte bırakırdım. ama iğne kullanmadan yapardım, yazıkça da ipleri hafiften çekerek düz durmalarını sağlardım.- daha sonra sonuna geldiğim zaman yine hafif yakarak yumuşatıp, yapıştırırdım.tabi bu hafifçe yakıp eritme göze pek hoş gözükmüyor izlenimi bırakabilir ama ne de olsa iç kısımda kalıyor ve gözükmüyordu. bu bilekliklerin en güzel yanı kalınlığını da kendinin ayarlayabilmesi.

  2. saatoniki

    ahh ah! nerde o güzelim gençlik yılları?? eskiden yani baya bi eskiden lise ve fakülte yıllarındayken pek bi moda idi bu bileklik örme işleri..ben becereksizin önde gideniydim o zmanlar(hala da öyle ya) fakat arkadaşlar sağolsun envai çeşidini örerlerdi..hatta öyle ki her hafta değişen terndlere göre yazılı bileklik takardık.ama ankaralı bi arkadaş vardı etlik te oturan annesine kıyamet kadar sipariş ederdi de kadıncağız da üşenmez yapardı..çocuğun bileklerinde ve stepne olarak çantasında onlarca bileklik vardı..bi gün ayak bileğinde de görünce oha! demekten kendimi alamadıysam da çantasından aldığım bi tane bilekliği de ayak bileğime takmayı ihmal etmedim ..ilk aşkların ve hayata dair nerdeyse tüm ilklerin yaşandığı rüya gibi bi dönemdi..ösledim o günleri…saol zabun iyi ki hatırlattın o günleri..uvaaa!

  3. shane

    bu eski yazıyı zevkle meydana çıkarıyorum. nasıl detaylı, nasıl özenli anlatılmış bakar mısınız, belki işinize yarar.

Yorum Ekle

Son derece ilgili yazılar

Tığ işi renkli bileklikler

| | 0 Yorum

Kolay zincirli bileklik

| | 1 Yorum

Renkli lastiklerle bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Boncuk örme beyaz bilezik

| | 0 Yorum

Kristal ve incili şık bileklik

| | 0 Yorum

Video: Makrome bileklik yapımı

| | 0 Yorum

El yapımı arkadaşlık bileklikleri

| | 1 Yorum

Video: Boncuk lale yapımı

| | 0 Yorum

Yaprak bileklik – makrome

| | 3 Yorum

Video: Arkadaşlık bilekliği nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Taşlı bilezik yapımı

| | 0 Yorum

Boncuklardan bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Üçlü deri bileklik yapımı

| | 2 Yorum

Eski penyeden bileklik yapımı

| | 3 Yorum

El yapımı deri bileklik

| | 0 Yorum

Video: Lastiklerden kolay bileklik yapımı

| | 2 Yorum

Tığ işi bileklik yapımı

| | 0 Yorum

Yeşil boncuklu bileklik yapımı

| | 0 Yorum