Bez bebek kalıbı ve yapımı

-

Bez bebek kalıbı ve yapımı çalışmamın yapmak isteyenlere fikir vereceğini düşünüyorum.
Oldum olası bez bebekleri çok sevmişimdir. Hatta bez bebek yapabilenlere hayran olmuşumdur. Resimlere bakıp iç geçirirdim genelde ‘ah ne güzeller’ diye. Eeee kader ağlarını örmeye görsün bir kere. Oğlumun doğum günü için yapmış olduğum Angry Birds peluş oyuncaklarını sayfamdan görmüş olmalısınız. Görmeyen varsa buyursun baksın o zaman diyelim :) Neyse işte o peluş oyuncakları yaptıktan sonra memleketteki ablama fotolarını atıp nasıl olmuşlar diye sormuştum. Bu sırada fotoları göre yeğenim içli içli keşke teyzem bana da böyle şeyler yapsa dediği andan itibaren kolları sıvayıp ilk defa bir bez bebek denemesinde bulundum. Açıkçası ilk deneme için hiç de fena olmadı.

Bez bebek kalıbı ve yapımı:

Malzemeler; eski kıyafetler, kumaş parçaları, iğne iplik, makas, keçe, elyaf ve süslemede kullanılacak düğme, kurdele gibi sevimli şeyler :)

Bez bebek kalıplarını internetten buldum, sizinle de paylaşıyorum aşağıda.

Yağmur’un kullanmadığı beyaz tişörtlerinden birini kafanın kalıbına göre kestim. Tersten boyun kısmı açık olacak şekilde kestikten sonra ters çevirin.
Bez bebeğin gövdesi için de yine kullanılmayan çizgili bir badiyi kalıba göre keserek kullandım. Kafa kısmının içini boncuk elyaf ile doldurdum ve boyun kısmını gövdeye diktim. Boyun bağlantı kısmındaki dikişler görünmesin diye mor renkte bir kurdele kullandım, kolye gibi durdu :) Sonra kolları dikerek yine gövdeye sabitledim.

Bacakları da kumaştan yapmak gerekirdi belki ama ben Yağmur’un kullanmadığı bir külotlu çorabını bez bebeğin boyutunda keserek içine elyaf doldurdum ve yine gövdeye dikerek sabitledim. Sonra yine Yağmurun eski mor eşofmanından tamamen doğaçlama olarak keserek, görmüş olduğunuz basit elbiseyi diktim.

Aslında ayakları da kumaştan kesmek gerekiyordu fakat ben Yağmurun hali hazırda olan eski kilotlu çoraplarını üstten kısaltarak içine elyaf doldurup gövdeye sabitledim. Ayakkabı ve saçlarını keçeden yaptım kumaş bebeğin. Siyah keçeden yapmış olduğum ayakkabıları sarı minik çiçek şeklinde düğmelerle süsledim. Saçlarını da keçeden çiçek ve kurdele ile süsledim.

Göz ve ağız kısmını iplerle kolay nakış yaparak oluşturdum. Yanakları için pembe keçeden minik yuvarlaklar aplike ettim. Böylece bu şirin bez bebek modeli ortaya çıkmış oldu.
Diğer ayrıntılar için profilimden blogumda beklerim.

Bir Cevap Yazın

Bez canavar oyuncak

| | 0 Yorum

Bez bebek – 48 cm

| | 0 Yorum

Peluş Angry Birds oyuncakları

| | 0 Yorum

El yapımı yöresel bebekler

| | 0 Yorum

Sevimli bez bebek modelleri

| | 0 Yorum

El yapımı peluş oyuncak bebekler

| | 1 Yorum

Kumaş oyuncaklar – Küstüm bebek

| | 0 Yorum

Bez bebek – puantiyeli elbiseli kumaş oyuncak

| | 0 Yorum

Keçe ve elyaftan tonton bebek

| | 0 Yorum